Wanneer word het tijd de laatste fles weg te laten??

Discussie in 'Verzorging' gestart door Chantal00, 4 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnel

    Linnel Actief lid

    12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Hier dochter van 9 weken, krijgt nu 4 flessen van 150+5 en 1 van 120+4. Lijkt dus wel in orde, als ik de reacties zo bekijk!
    Ze heeft alleen wel haar meest onrustige periode tussen de voorlaatste en laatste fles en die tijd blijft ze dan ook nog beneden, bij één van ons.. De tijden zijn nog niet altijd hetzelfde en soms pakt het zo uit dat de laatste fles of om 0.30 is. Kan ik deze ook eerder geven en kijken hoeveel ze dan al wil?? Het lijkt er op dat ze elke fles gewoon leeg drinkt en dat daarna terug komt, wat teveel was (spugen)...
     
  2. Maagd

    Maagd Fanatiek lid

    8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Mijn oudste sliep met 3 maanden door (22.00-23.00 laatste fles en dan om 6.00 weer) En rond 5 maanden hadden we de laatste fles eraf. Ik weet niet meer hoe we dat gedaan hebben.
    Bij de jongste hadden we ook tussen 3 -4 maanden geen nachtvoedingen meer en zijn we bijna tot 6 maanden doorgegaan met avondfles. Op consultatie bureau zeiden ze al eerder dat we wel konden proberen die fles te vervroegen of laten vallen. Maar omdat ik geen zin had om dan snachts ineens om 4 of 5 uur eruit te moeten hebben we ermee gewacht tot we vakantie hadden. Toen laatste fles om 19.00 gegeven en sliep sindsdien steeds tot 7-8 smorgens.
     
  3. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou ook niet te snel grote flessen geven, maar ik gaf bv en met 3 maanden heb ik eens bij het cb gevoed en voor en na de voeding gewogen. In nog geen 5 minuten had mijn oudste 120 ml gedronken en ze was eigenlijk nog niet echt klaar (afgeleid). Dus dan klopt die 100 ml met 6 maanden niet echt of mijn kind klopte niet ;)
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  4. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Wat ik al schreef: je maag is een spier en rekt dus uit. Dat je kindje meer drinkt dan er goed beschouwd in ongerekte toestand in zou passen is dus niet gek. Trouwens is wegen voor en na de voeding een onbetrouwbare methode.
     
  5. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn baby van 1 dag oud woog na een flesje van 30cc ineens 80 gram meer :D In het ziekenhuis op een goede weegschaal - speciaal voor wegen voor en na voedingen zelfs. Daarna heb ik nooit meer gewogen.
     
  6. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Waarom is dat onbetrouwbaar?
    Die spier rekte bij mijn oudste dus al snel flink uit, maar dat ging geheel natuurlijk. Lijkt me niet dat dat slecht kan zijn dus bij fv hoeft het ook niet slecht te zijn dan toch?
     
    Blijdorp en Biny vinden dit leuk.
  7. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Als je elastiek langdurig uittekt gaat het lubberen, zo werkt het eigenlijk met je maag ook (net als je baarmoeder, die krijgt na een zwangerschap ook de oude vorm niet meer terug) als je standaard te veel eet en dus steeds je maag overmatig uittekt ga je over je verzadigingsgevoel heen en herkennen je hersenen dat niet meer of pas veel te laat. Flessenkindjes die de hoeveelheden krijgen aangeboden die op de verpakking staan en door het cb worden geadviseerd krijgen daarmee te maken. Het is niet mijn idee erover, maar wetenschappelijk bewezen dat de grote plonzen voeding een oorzaak zijn van het vakerivm voorkomen van obesity en diabetes op latere leeftijd bij flesgevoede kinderen.

    Een kind aan de borst zal ook de ene keer meer drinken dan de andere keer en niet standaard veel te grote hoeveelheden drinken. Bv is heel licht verteerbaar rn dus sneller verwerkt dan fv en het kindje heeft zelf de regie en kan dus stoppen wanneer het wil en evt. kort daarna weer een beetje willen of bij een grotere hoeveelheid juist niet.
     
  8. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    En wegen voor en na een voeing werkt alleen als dat standaard op dezelfe weeschaal is en er,ik dacht, minimaal 3x gewogen wordt waarbij de uitkomsten niet meer dat een xxx aantal grammen van elkaar mogen verschillen en daar het gemiddelde van genomen wordt.
     

Deel Deze Pagina