Wanneer zitverkleiner uit de maxi cosi?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door shampoo, 3 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shampoo

    shampoo Bekend lid

    6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    In het boekje van de maxi cosi (autostoeltje) staat dat je de zitverkleiner eruit moet halen als je kindje 4 à 5 maanden oud is. Wij hebben het schuimrubber zitje er al uit gehaald, maar toch zit haar hoofdje nog aardig klem in de zitverkleiner. Is dat nu de bedoeling? Ik snap dat dat ding er in zit om het hoofd tegen te houden bij een botsing, maar ik vind het er niet comfortabel meer uit zien. Onze meid is nu 63 cm en 6490 gr. Moet ik hem nog laten zitten of eruit halen?

    Alvast bedankt!
    Gr. shampoo
     
  2. hanna76

    hanna76 Fanatiek lid

    15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ik weet niet meer precies wanneer wij de zitverkleiner er uit hebben gehaald. Iets van 4 maanden ofzo. Eerst hebben we het met kleine ritjes hier in de stad eruit gelaten, zodat hij kon wennen aan het 'schudden' van het hoofd. Zit toch iets minder vast als in die zitverkleiner. Op gegeven moment hebben we het ook voor de langere ritten eruit gelaten.

    Groetjes, Hanna
     
  3. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb toevallig vanmorgen voor Jitte het kontstukje eruit gehaald, arme kind zat zo dubbelgevouwen in de cosi.. .:D

    Ik weet niet meer precies wanneer ik voor Jelle het hele ding eruit gehaald heb, maar dat was pas toen hij zijn hoofd goed zelf stil kon houden... Zodra het niet meer van links naar rechts "bengelde" in de bochten...
     
  4. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Hier is dat ding er volgens mij eerder uit gegaan, Thirza is nogal een lange en kwam echt klem te zitten met dat ding... ze kunnen wat dat betreft beter in een goede houding zitten, dan helemaal opgepropt in dat ding.
     
  5. nique

    nique Actief lid

    27 feb 2006
    197
    1
    0
    Ik heb hem er deze week helemaal uitgehaald mijn meisje is 60 cm en 5900 gram. Het was echt veelt te warm met dat ding om haar hoofdje.
     
    active82 vindt dit leuk.
  6. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hebben het kussentje rond de 2 maanden eruitgehaald. En de rest rond de 3,5a 4 maanden.
     
  7. gevalletje

    gevalletje Actief lid

    3 mei 2008
    254
    0
    0
    hier zit tie er nog in, we hebben ook de maxicosi achterop de fiets en dat hobbelt nogal dus wij houden hem er nog even in (alleen rond het hoofdje) dat schuimrubberending heb ik eigenlijk nooit gebruikt (grote baby)
     
  8. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.026
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wij zitten er ook aan te denken om de verkleiner eruit te halen. Baby is nu 62cm en 5900 gram. Zijn voetjes steken er nog niet niet uit.
     
  9. Luanti

    Luanti Actief lid

    21 jan 2008
    154
    0
    0
    Wij hebben de verkleiner al vrij snel uit de maxi cosi gehaald. De kleine man zat er bijna dubbelgevouwen in door dat ding. Ik denk dat het rond de 2, 2 1/2 maand was.
     
  10. Pretty Woman

    Pretty Woman Actief lid

    19 jan 2007
    151
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik vroeg het me ook af wanneer de zitverkleiner eruit mocht, maar heb gehoord dat hij er uit mag als de nekspiertjes van de baby stevig genoeg zijn om het schommelen van het hoofdje goed op te vangen. Ik denk dat ik het even bij het CB ga navragen. Mijn dochtertje is al erg lang ze is 3 maand en nu al 63,5 cm dus ze zit ook niet echt lekker meer.

    Groetjes!
     
  11. mamarenata

    17 sep 2008
    72
    0
    0
    Ik heb die verkleiner er na 1x uitgehaald ik vond dat ze er erg in opgevouwen zat dus niet lekker leek mij.
     
  12. bridget078

    25 mei 2008
    78
    0
    0
    Account manager fashion
    Zoetermeer
    Wij hebben hem er vandaag uit gehaald, kleine is goed 60 cm, heb nog wel dat rugsteuntje laten zitten.
    Werd inderdaad hier ook erg proppen en warm dat hij het had!!
     

Deel Deze Pagina