Wanneer zwangerschapstest betrouwbaar na Pregnyl?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Joke J, 8 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joke J

Joke J Lid

13 feb 2008
    7
    0
    0
    Limburg (NL)
    Hallo Allen,

Wie kan mij vertellen na hoeveel dagen je een betrouwbare zw.test kan doen na het spuiten van Pregnyl ?
    We hebben nu 6e IUI gehad mbv Menopur en Pregnyl. Voorheen kreeg ik 12-14 dgn na IUI mijn menstruatie.
    Vandaag is de 16e dag na IUI oftewel de 18e dag na de Pregnylinjectie en heb nog geen bloedverlies. En ja hoor: ik kon me niet beheersen en heb een test gedaan. Deze was positief....

Tsja, vraag me nu ontzettend af wanneer de Pregnyl daadwerkelijk niet meer van invloed kan zijn. Wordt er hypernerveus van.
    Was het misschien toch niet verstandig om al te testen, want ben stiekum al happy...?!

Dames, wie kan mij raad geven ?

Groetjes Joke

2. Mirza

Mirza Actief lid

17 sep 2007
    159
    0
    0
    Dag Joke

Volgens mij kan een zwangerschapstest 18 dagen na een Pregnylinjectie niet meer positief zijn door het hcg uit de injectie hoor! Zelf heb ik 13 dagen na de injectie (10 000E) een test gedaan en die was toen vaag positief. De dag erna (14 dagen na de injectie) was hij negatief en de volgende dag werd ik ongesteld ...
    Alvast een voorzichtige proficiat dus!

Groetjes
    Mirza

3. Robina2

Robina2 Lid

30 mei 2008
    99
    0
    0
    Hoi Joke,
    Volgens mij kan ik je feliciteren!
    Ik had ditzelfde probleem vorige week ook, het ziekenhuis had gezegd dat ik pas drie weken na de iui mocht testen, maar dat hield ik niet zo lang vol natuurlijk, twee weken erna heb ik getest: heel dun streepje, twee dagen later was het streepje al dikker en heb ik het ziekenhuis gebeld en moest ik bloedtest doen om het te laten bevestigen en ja hoor, echt positief!
    Over het algemeen wordt gezegd dat pregnyl wel na een dag of 10 uit je lichaam is. (bij 5000 eenheden is dat denk ik). De halfwaarde tijd is 33 uur, dus na 18 dagen moet het er echt wel uit zijn hoor!
    Ik zou maandag gewoon je ziekenhuis ook bellen en dit vertellen. Of hadden ze ook gezegd dat je pas later mocht testen? Anders wacht je tot dinsdag en doe je voor de zekerheid nog een testje en bel je dan. Maar volgens mij mag je wel al een vreugdedansje doen hoor! Geniet ervan!

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier mogen we 14 dagen na een tp testen...na de tp gebruik je nog Pregnyl dus ik denk dat je hartstikke zwanger bent hoor!

Alvast gefeliciteerd!
    (kan je geen arts bereiken?).

Elmo

5. Makkie

Makkie Niet meer actief

Hartstikke zwanger hoor! Zeker 18 dagen na je pregnyl, dan test je daar niet meer positief van, alleen als je zwanger bent! Van harte!

6. visje83

visje83 Actief lid

15 mei 2007
    236
    0
    0
    ik heb 9 dagen na mijn pregnyl injectie 10000E getest, om te kijken of het er al uit was, en toen was hij negatief.
    dus ik denk dat je zwanger bent hoor!
    gefeliciteerd voorzichtig!

visje83

7. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Gefeliciteerd! Die posi test komt heus niet meer van de pregnyl hoor!

8. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Ik heb pas een berekening gemaakt hiervan (weet niet meer waar, sorry, ergens in een ander topic met ongeveer dezelfde vraag), maar na ruim 8 dagen is Pregnyl zeker weten uit je lichaam (bij 5000 ie) en na ruim 9 dagen (bij 10.000 ie).
    Mocht je de berekening over willen doen: Pregnyl heeft een halfwaardetijd van 33 uur, dus bij prikken 5000 ie, na 33 uur nog maar 2500 ie, enzovoort. Na 8 dagen is de hoeveelheid dan verwaarloosbaar klein (onder de 100 ie).

Dus: van harte gefeliciteerd! :)

9. Joke J

Joke J Lid

13 feb 2008
    7
    0
    0
    Limburg (NL)
    Hey Allen,

Ongelooflijk dat ik deze zelfde dag nog zoveel reacties heb gekregen op mijn vraag....super!
    Volgende week maandag hebben we sowieso een gesprek gepland met gynaecoloog voor evt verwijzing voor ivf elders. Dat was al afgesproken mochten 6 iui-behandelingen geen resultaat hebben.
    Na jullie reacties ben ik toch een beetje meer gerustgesteld, hiermee bedoel ik dat mijn toch-best-wel-heppie-reactie niet helemaal ongegrond is. Ik besef wel dat het -mocht het écht goed zijn- dat het nog maar heel pril is..
    Ik zal later deze week nogmaals een test doen en misschien morgen inderdaad eens met zkh bellen of bloedprikken deze week een optie is.
    Ik houd jullie op de hoogte, nogmaals bedankt voor de fijne reacties !
    Tuurlijk jullie ook allen succes, voor diegenen welke ook in de molen zitten !

Groetjes Joke

10. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik ga hard voor je duimen dat je met deze 6de iui harstikke zwanger bent al lijkt me idd dat het nooit zolang in je lichaam blijft en dus gewoon zwanger bent
    alvast voorizchtig gefeliciteerd.
    en idd morgen gewoon lekker bellen vragen voor bloedtest die zal je echt wel krijgen. en dan heb je mischien eind van de dag al bericht.
    athans wel toen ik ekle keer prikte voor de hcg.

11. Iza

Iza Lid

22 okt 2006
    77
    0
    0
    Almere
    Bij mij was telkens na elke poging, na 10 dagen (na laatste gebruik pregnyl) de test negatief ;)

Dus gefeliciteerd ;) !

12. Joke J

Joke J Lid

13 feb 2008
    7
    0
    0
    Limburg (NL)
    Hai Ladies
    Vandaag naar zkh gebeld en komt erop neer dat volgens hen (arts-assistent gyn) zeiden dat bloed prikken niet nodig is.
    Secr snapte zelf niet eens waar ik het over had, moest het direct navragen, leek wel of ik op de verkeerde poli deze vraag stelde. Toen ik bij haar aangaf, dat gyn er niets over heeft gezegd wat te doen als menstruatie misschien uit zou blijven, had ze ook nog een mooie opmerking. Ze zei ongeveer "Je hebt natuurlijk niet voor niets die afspraak volgende week al staan, werd dus al vanuit gegaan dat het waarschijnlijk niet zou gaan lukken". Achteraf werd ik daar toch wel boos om, weet helaas niet wat haar naam was. Lekker betrokken en patiëntvriendelijk !
    Boden mij aan om nogmaals bij hen urine-test te doen, mocht ik dat graag willen. Tsja, urine-test van hen is hetzelfde als een test welke ik heb gedaan, dus daar pas ik voor. Secr zei nog "Alleen die bij ons is gratis". Nou, dan doe ik morgen nogmaals thuis een test. Bespaar ik me een ritje zkh ditmaal en bespaar ik me weer een ergernis aan een secretaresse daaro.
    Ik ga er maar vanuit dat eigen gynaecoloog volgende week maandag een echo doet, heb dan sowieso een afspraak bij haarzelf. Eigen gynaecoloog heeft nu vakantie, dus wacht ik liever af.
    Dames bedankt en duim heel hard voor mezelf, maar tuurlijk voor iedereen die zoveel moet incasseren voordat er sprake van zwangerschap is.
    Truste, ga poging doen om te slapen, want dat is afgelopen dagen niet zo goed gelukt. Errug spannend allemaal.
    Groetjes Joke

13. Joke J

Joke J Lid

13 feb 2008
    7
    0
    0
    Limburg (NL)
    Heej dames,

Ben afgelopen maandag bij gyn geweest en tot nu toe alles goed: er was een vruchtzakje te zien. Meer kan er bij 5 wkn ook nog niet worden waargenomen. Over twee wkn moeten we terug voor echo bij 7 wkn. Positief nieuws dus voor nu ! Kei spannend, maar ben nog heel onzeker. Wil straks eerst een hartje zien kloppen, voordat ik echt blij durf te zijn...
    Nou, houd jullie dan weer op de hoogte...
    Hoe gaat het met jullie ?

Groetjes Joke

Deel Deze Pagina