Ik zie geen ampjes op de echo

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Corinne348, 16 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corinne348

    Corinne348 Actief lid

    9 mei 2008
    268
    0
    0
    Hallo iedereen.

    Misschien een heel raar iets. Tijdens mijn laatste echo met 11,5 week kon je vrij veel zien de navelstreng en beentjes. Het enig nadeel is dat je niet de armpjes ziet.
    Nu maak ik me dus enorm druk over het feit dat er geen armpjes zijn. Ik probeerde de foto erop te zetten maar dat lukt niet.

    Heeft iemand anders dit probleem ook ik maak me hier erg druk om.
     
  2. Sam0110

    Sam0110 Fanatiek lid

    6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    De persoon die de echo gemaakt heeft zou het wel gezegd hebben als er iets mis is hoor...
     
  3. Moaatje

    Moaatje Fanatiek lid

    19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Misschien is het net de ligging van je kindje. Met de armpjes langs zijn of haar zij. En ze zijn nog klein hoor, de armpjes.

    Ik neem toch aan dat de echografist(e) wel wat gezegd zou hebben als er geen armpjes waren. Misschien kan je ze anders nog even bellen.
     
  4. yinte

    yinte Fanatiek lid

    28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    waarom heb je dat niet gevraagd aan degene die de echo afnam. en als het je echt overstuur maakt kan je de vk bellen met dezelfde vraag. maar 12 weken is nog zo klein waarschijnlijk zijn ze nog in aanleg en heel klein zodat je ze niet goed kunt zien.
     
  5. iniminie

    iniminie Bekend lid

    11 okt 2008
    974
    0
    0
    bij mijn eerste echo zag je ook de armpjes niet,en een week later wel
    ligt net aan de ligging van het kindje,omdat het nog zo klein is
    en als er iets mis waszeggen ze dat echt wel hoor
     
  6. Macdee

    Macdee Bekend lid

    23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Bij mijn echo foto's zie je wel je handjes maar geen armpjes...Dit is ook heel raar!
    Ik weet dat het de handjes zijn omdat de gyn. dat gezegd heeft en de armpjes kon je inderdaad niet zien door de ligging.
    Maar als jou kind geen armen had, had ze dat heus wel gezegd. Dus maak je er niet te druk over.
     
  7. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.646
    555
    113
    Hoi Corinne,

    dit ligt aan de doorsnede van de echo.
    Stel dat je een lengtedoorsnede maakt van het hoofdje, zie je nooit een oortje, maar de binnenkant van het hoofdje.
    Zo dus ook met het lijfje :)

    Daarom zie je soms ook wel een handje, maar geen armpje.

    Groetjes DeeLighT
     
  8. anael2009

    anael2009 Actief lid

    26 nov 2008
    478
    0
    0
    En die van mij heeft geen benen :confused: en armen.. terwijl ik ze echt gezien heb tijdens de echo.. echt een perfect handje gezien, maar hij was net te laat met afdrukken en nu zie je zijn rug! Ik was ook bezorgt dat ik geen benen zag op de echo foto, maar heb nu 3 echo's gehad en dat was waarschijnlijk al wel opgevallen. Ze liggen toch een beetje opgerold dus als ie net met z'n rugje naar je toe ligt..

    en daarnaast is zo'n echo niet een perfecte digitale afdruk.. heb echo's gezien waarin je twee vlekken zag en dat was het dan.. ik probeer nu zelf ook te denken dat als er wat "miste" hadden ze er echt meteen verder naar gekeken..

    **********************
    edit: zie nu pas dat je het over de echo hebt en niet de echo foto! Bij mijn eerste echo zag ik ook geen armpjes hoor, maar weet je wat het ook is meid, je hebt waarschijnlijk zelf ook niet de kennis om zoiets te herkennen.. is nog zo klein! Mijn gyn zei continu "kijk een arm, daar een been" nou, sorry hoor, maar ik zag het echt niet!
     
  9. Belly82

    Belly82 Actief lid

    28 feb 2008
    153
    0
    0
    Utrecht
    Zou me geen zorgen maken.. Ik dacht naar aanleiding van mn vorige echo dat mn kindje maat 40 van schoen zou hebben.. haha ;) echt een hele rare grote voetjes.. Bleek dus gewoon een vertekend beeld door het echo apparaat te zijn..

    Ik heb even gekeken maar je ziet ook niet op iedere echo de armpjes bij mij.. is maar gewoon hoe de echo genomen is.

    Geen zorgen!
     
  10. Teigertje6

    Teigertje6 Actief lid

    1 sep 2008
    229
    0
    0
    Bij onze echo zag je wel 1 arm maar de andere niet. En dan ook pas toen de VK dit vertelde hoor.
    Af en toe bewoog ukkie en dan kon je 2 armpjes zien...dus alles zou goed zijn want anders hadden ze je het wel verteld.
    En zoals andere zeggen..twijfel je toch nog...gewoon de VK bellen.
     
  11. Anina

    Anina Actief lid

    8 jan 2009
    203
    0
    0
    Het is net als DeeLight al schreef:
    een echo is geen foto van het geheel, maar een doorsnede.
    Als de echoscopist een plaatje maakt van het hoofdje het ruggetje met de wervels, kan je geen armpjes zien. ( soms wel een handje of onderarm , als die op de buik ligt en dus in dat vlak ligt)
    Snap je ? De foto is als het ware een "plakje" van het hele kindje.
    Geen zorgen maken hoor, de echoscopist heeft vast de armpjes wel gezien.
     
  12. Corinne348

    Corinne348 Actief lid

    9 mei 2008
    268
    0
    0
    Iedereen enorm bedank voor de reacties ik weet echt dat het stom van me is maar ik maakte me zorgen.

    Maar dankzij jullie niet meer.

    Groetjes Corinne
     
  13. Pioen

    Pioen Fanatiek lid

    11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Kijk maar naar mijn echo in mijn album, daar zie je ook geen armpjes en geen beentjes ;)

    Ze krijgen dat soms gewoon niet op de foto ;)
     
  14. Assi

    Assi Fanatiek lid

    2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Zie mijn eerste echofoto. Duidelijk handjes en voetjes te zien.
    Ook op de echo zelf was de beeb flink aan het trappelen met handjes en voetjes.

    Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken anders hadden ze wel iets gezegd bij de echo.
     

Deel Deze Pagina