Wasbare luiers

Discussie in 'Verzorging' gestart door Sokev, 29 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafa

    fafa Niet meer actief

    #21 fafa, 6 jul 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jul 2017
    Schiet je dan niet een beetje je doel voorbij?
    Tenminste... Ik weet natuurlijk niet waarom je voor wasbaar kiest, maar als het (mede) voor het milieu is, lijkt het me zonde om iedere 3 dagen 3x een machine ervoor aan te zetten?

    Ik was zelf zo zuinig mogelijk. 1x in de week, en dan drogen op de lijn. En dan gaat het in de loop van de week wel wat stinken inderdaad, maar de deur van mn wasmachine-hok dicht en ik merk er niks van :roflmao:
     
    Logan vindt dit leuk.
  2. fafa

    fafa Niet meer actief

    Misschien ligt het aan de verschillende soorten luiers, dat sommigen zo verbaasd reageren. Maar ik zit nu ook op 3 wasbare luiers en 1 wegwerpje (voor 's nachts) per dag.
    Dus in mijn ogen is het niet heel raar wat je zei.
    Maar mijn zoon kwijlt ook vreselijk, dus dat scheelt ook al een luier per dag misschien :oops:
     
  3. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ik vind van niet. Ik vind hygiëne belangrijk en het is slecht voor je luiers als je ze zolang laat wachten.

    Ik heb ook niet voor wasbaar gekozen om het milieu maar omdat ik geen rommel aan mn zoon zn bips wil.

    Daarbij, is aangetoond dat ondanks drie keer wassen per week wasbare luiers minder schade doen aan het milieu dan wegwerp.
     
  4. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    En tuurlijk kan het met minder. Mijn zoon kan ik ook smorgens een nacht luier aan doen, die houdt prima 12 uur. Poep lekker laten zitten en de plas ook.

    Maar dat vind ik niet juist. De ammonia uit zn urine is niet goed voor zn huid dus dat wil ik gauw schoon. En onze zoon poept twee maal per dag.

    Tuurlijk kan het, maar of het zo fijn is voor je kind vraag ik mij af. Ik verschoon mn maandverband ook elke wcbeurt terwijl ik er ook de hele dag in kan blijven lopen.
     
  5. fafa

    fafa Niet meer actief

    Wat gebeurt er dan mee? De mijne gaan nu namelijk al 3 kinderen mee op die manier.
     
  6. fafa

    fafa Niet meer actief

    Dit slaat natuurlijk nergens op. Alsof je je kind "lekker" in een poepluier laat zitten o_O

    Ik vond het lullig dat je zo reageerde op iemand die 4 luiers per dag suggereerde alsof ze iets belachelijks zei. Dus ik wilde haar even zeggen dat het niet zo'n heel raar idee was.

    Maar gebruik jij lekker zo veel luiers als je wil hoor.
     
  7. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Voor hoe het geadviseerd word begrijp ik dat het zeer slecht is voor je elastieken en voor de hoeveelheid bacteriën die je er niet meer uit wast.

    En dat van die vier luiers is zeer zeker niet lullig bedoelt. Maar in hetzelfde kader als wanneer iemand denkt dat ze een kindje kunnen onderhouden van 15 euro per maand. Dan delen mensen ook hun ervaring dat dat niet realistisch is. Dat doe im nu ook. Ik ken veel mensen die wasbaar luieren, alleen echt niemand die met drie of vier luiers uit komt en maar een keer per week wast.
     
  8. fafa

    fafa Niet meer actief

    Dan ken je er nu één :cool:
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  9. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Yeah :D
     

Deel Deze Pagina