Wassen babykleertjes eerste keer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Baileyy, 21 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Laatste weken nu. Tijd om de kleertjes te wassen. Hor wassen jullie de eerste keer alle baby kleertjes? Welk wasmiddel en programma?
    Ik ben bang bij die nieuwe kleertjes dat de kleuren door gaan lopen. Maar ja kan ook niet alles apart gaan wassen...
    Ik heb ook wat wol. Dat doe ik maar wel even op een handwasje eerste keer.

    En dekentjes enzo?
     
  2. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ik heb alles, kleding, dekentjes, hydrofielen, sokjes enz. op 30 graden gewassen. Kleuren gesorteerd (roze was, witte was, grijze was en ga zo maar door) en bij elke was een color catcher gedaan. Oh ja en ik heb de eerste keer alles met neutral gewassen.
     
  3. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Color catcher ja! Goed idee!
    En dat is dus goed gegaan? Ik heb ook wel kleertjes met een print ofzo of meer kleuren.
    Neutral zal ik morgen even halen.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  4. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    bij nieuwe kleding stukken waarover ik twijfel of ze afgeven was ik ze altijd appart met een colorcatcher. Is die na de was nog wit kan dat kleding stuk de volgende keer met de rest van de was mee.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  5. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Gewoon bij de gewone was. Lichte kleuren bij elkaar en gewoon de bonte was. Bij beide een color doekje en gewoon op 30 graden.

    Wol zou ik op een wol programma even wassen.

    Bij shirt met printjes kijk ik naar de kleur van het shirt waar ik hem in stopt.
    En ik heb gewoon alles gewassen met ons eigen wasmiddel (lidl) ik zou pas met neutral gaan wassen als blijkt dat mijn kind reageert op ons wasmiddel. Anders is het voor mij te omslachtig(met sorteren enzo) en heel duur.
     
  6. Melief

    Melief Niet meer actief

    Toevallig van de week ook aan begonnen. Heb in de aanbieding neutral poeder gekocht dat blijf ik voor hem gebruiken tot het op is. Klein scheutje azijn erbij en bij gekleurde was een colorcatcher doekje en op 40 graden gewassen :)
     
  7. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik heb alles maar dan ook alles bij elkaar gedaan! Niks apart. Gewoon normaal wasmiddel gebruikt (beetje robijn) op 40 graden en alles ziet er prima uit. Ook wit bij zwart dus..
     
  8. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Ik heb de nieuwe babykleertjes nooit anders gewassen dat die van mij. Iemand hierboven schreef over een colorcatcher. Deze gebruik ik alleen als je vooraf al denkt dat het af gaat geven. De was sorteren op kleur (wit, donker of bont) en dan wassen op 40 graden.
    Mocht je in de familie allergieën hebben ofzo dan zou je met een Neutral kunnen wassen. Dit heb ik nooit gedaan en het is bij de meiden goed gegaan.

    Ook de dekentjes heb ik op een wolprogramma gewassen. Maar het wollen dekentje werd daar wel iets minder mooi van. De wafeldeken van Koeka bleef wel mooi!
     
  9. Mvp

    Mvp Actief lid

    26 aug 2017
    336
    136
    43
    Vrouw
    Ik ben laatst begonnen met wassen, heb alle kleuren gewoon bij elkaar gedaan.
    Wasmiddel gebruikt wat ik altijd gebruik en daarbij een scheutje zwitsal wasverzachter. Ook een color catch doekje toegevoegd (die er trouwens wel roze uit kwam).

    Tot nu toe zijn alle kleren nog net zo mooi als voor ze er in gingen. Ik heb 1 wollen dekentje, daar ben ik wel een beetje angstig voor.
     
  10. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Waarom azijn erbij dan??
     
  11. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Alles bij elkaar durf ik niet. Vorige keer is dat dus niet goed gegaan met de nieuwe kleertjes.
    Ik had toen ook een dekentje van wol/fleece zelf apart gewassen op wolwasprogramma met robijn voor wol. Die was vervilt...
     
  12. Melief

    Melief Niet meer actief

    Dat gebruik ik ipv wasverzachter ;)
     
    kleinepien vindt dit leuk.
  13. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Hoeveel doe je erbij dan dat t niet gaat ruiken?
     
  14. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.868
    7.812
    113
    Amsterdam
    Hier gewoon mee met de gewone was, wij hebben zelf geen gevoelige huid dus dan hoef je echt niet neutral of andere dingen te gaan kopen. Mocht nou later blijken dat precies jouw kindje daar wel last van heeft kan je dat later altijd nog doen;)
     
  15. Melief

    Melief Niet meer actief

    Ik meet het niet af maar echt maar een klein scheutje!
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  16. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    :eek::eek::eek: jij durft!
     
  17. NORAH1979

    NORAH1979 Fanatiek lid

    18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Ik heb een paar kledingstukken apart gewassen (op de hand) zoals een rood shirtje.
    Verder eigenlijk alles samen gedaan. Heb veel lichtgrijs/lichtblauw en wit.
    Gewassen op een programma voor fijne was, 30 graden en 800 toeren centrifugeren en voor zover mogelijk op een hangertje laten drogen. Scheelt ook weer strijken.
     
  18. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Haha ja hoor!! Er gaat bij mij nooit wat fout eigenlijk. Zelfs wit bij rood niet... of heb ik geluk?
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  19. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Haha als ik jou was dan zou ik NU gaan afkloppen! :roflmao:
     
  20. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Haha zal ik doen!! Maar alleen echt witte dingen van mij of mijn man was ik soms wel apart zoals witte overhemden enzo dat wil ik graag kraak helder wit hebben en dat word anders wel op gegeven moment grauw
     
    DastyQueen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina