Wat doen jullie als geboorte traktatie?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Bubblez, 5 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanDuncan

    MamavanDuncan Actief lid

    6 sep 2013
    189
    81
    28
    Vrouw
    Waddinxveen
    @Nina Sanders Ik deed ze op een hele lage stand, 80 ° c geloof ik. En dan hooguit 10 minuten. Je kan het beste bij de oven blijven en goed in de gaten houden wanneer de chocola zacht word. Dan meteen eruit halen en muisjes erover gooien. Evt afkoelen in de koelkast
     
  2. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Ik kom er net achter dat we een Hema hier hebben met gebaksafdeling. Ik ga denk ik van die kleine foto gebakjes bestellen met of een foto van muisjes, baby of alle 3 de kinderen erop.
     
  3. 1986Lynn

    1986Lynn Fanatiek lid

    3 sep 2009
    2.615
    367
    83
    ..
    Heel leuk die scholiertjes. Wij hadden iets soortgelijks, maar ik liet de chocolade iets smelten door er een lange aansteker bij te houden.
     
  4. MamavanDuncan

    MamavanDuncan Actief lid

    6 sep 2013
    189
    81
    28
    Vrouw
    Waddinxveen
    Dat is ook een goed idee! Maar duurde dat niet heel lang? Als je 30 koekjes moet maken duurt het denk ik wel even of valt dat wel mee?
     
  5. 1986Lynn

    1986Lynn Fanatiek lid

    3 sep 2009
    2.615
    367
    83
    ..
    Was zo klaar.. bakje met de muisjes, koekje vast aansteker bij, op de kop in bakje en dan neerleggen op een schaal en volgende haha :)
     
    MamavanDuncan vindt dit leuk.
  6. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Dit is wat ik de 3 oudsten laat trakteren op hun school..
    90x :|:eek::oops:
    wat over blijft geven we mee aan de kraambezoek (ze delen enkel uit in hun klassen.. anders moest ik keer zo veel aanschaffen)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Bubblez vindt dit leuk.
  7. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik ben eruit;

    Voor de visite thuis koop ik wederom de geboortekoekjes van geboortekoekjes.nl. en ik haal bij de bakker wat roze chocolade figuren voor erbij.

    En als "kadootje" voor de kraamvisite maak ik doorzichtige zakjes met roze en witte bolspekjes en een roze bakerskindje. Klaaaar :p

    Peuterspeelzaal of school hebben we verder nog niet voor onze zoon. Ook geen opvang, dat ben ik :p
     
  8. EvaD

    EvaD Actief lid

    16 jun 2018
    344
    201
    43
    Vrouw
    Als “kanootje” voor het bezoek hebben wij een vetplantje van eigen stek in een geverfd bloempotje. Voor de kindjes hebben we een kartonnengift boxje geplooid met M&M achtige chcoladesnoepjes.

    Ik zie het moment zelf wel wat ik als knabbeltje geef tijdens het bezoek.
     
    Bailey07 en Bubblez vinden dit leuk.
  9. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Wow, er gaat echt een wereld voor me open :confused:

    Wij hadden beschuit met muisjes voor wie op bezoek kwam. That's it ;)
    Deze keer willen de dames waarschijnlijk wel trakteren gok ik. Ik ga erover nadenken.
     
    Ysabella en Bubblez vinden dit leuk.
  10. EvaD

    EvaD Actief lid

    16 jun 2018
    344
    201
    43
    Vrouw
    Niets mis mee toch?
     
  11. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Nee hoor! Ben gewoon verbaasd dat ik, met toch wel enige ervaring, nog zo verbaasd kan worden ;)
     
    Eva2011 en EvaD vinden dit leuk.
  12. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik had een idee. Alleen niet meer aan toegekomen omdat ik met 39+2 met zwangerschapsvergiftiging werd opgenomen. Mijn dochter heette smurfje in de buik. Ik wilde 2 smurfen snoepjes in cellfaan doen met een labeltje eraan en tekst erop.

    Het werd hier traditioneel beschuit met muisjes.
    We hebben 3 locaties op het werk. Op 2 nu geweest. Bij de 1 roze koeken, bij de ander van die chocolad fillen met roze/witte muisjes en had nog een reep tony chocolony. En bij de 3de neem ik denk beschuit met muisjes misschien mee, dat is een kleine locatie.
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  13. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ah nee joh dat hoeft niet! Als jullie beschuit met muisjes lekker vinden is het logisch dat je niet verder zoekt toch :)
     
    marb en EvaD vinden dit leuk.
  14. Roanna

    Roanna Bekend lid

    24 aug 2015
    848
    365
    63
    Hier konden ze kiezen: beschuit met muisjes of kwark met muisjes.
    Kwark in een wegwerp amusebekertje, kon ik in mijn verlof maken. We wisten het geslacht nog niet, dus nu kon de kraamverzorgster elke dage en serie kwarkjes uit de diepvries halen en er wat muisjes over strooien.
     
  15. EvaD

    EvaD Actief lid

    16 jun 2018
    344
    201
    43
    Vrouw
    Ik ga als Belg een waarschijnlijk domme vraag stellen. Wat zijn die beschuit met muisjes eigenlijk?
     
    K00 vindt dit leuk.
  16. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

  17. EvaD

    EvaD Actief lid

    16 jun 2018
    344
    201
    43
    Vrouw
  18. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Hier ook jognin dubio, maar denk dat ik mini cupcakes bak met wat glazuur en muisjes. Heb een hekel aan die kruimelige beschuiten dus wil dat eigenlijk niet doen dus nog in twijfel naar alternatief.
    Als het een meisje was geweest had ik tompoezen gedaan, maar tompoezen met blauw glazuur is lastig :roflmao:
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  19. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Volgens mij is het ook iets typisch nederlands.. net zoals jullie die doopsuikers hebben denk ik..
     
  20. Besco

    Besco Fanatiek lid

    2 jun 2016
    1.154
    999
    113
    Dan zou ik voor de mama-opvang een grote chocoladetaart kopen en er nu alvast aan beginnen :roflmao:
     
    EvaD en Bubblez vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina