Wat dronk/at jij als eerste na de bevalling?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door HvO, 2 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HvO

    HvO Niet meer actief

    Wij bestelden sushi na de bevalling en het was zo lekker!

    Dit weekend ga ik voor het eerst een wijntje drinken. Aangezien ik dan waarschijnlijk al onder de tafel lig zal het ook bij eentje blijven denk ik. :roflmao:

    Wat was het eerste wat jij at/dronk na de bevalling wat je tijdens zwangerschap niet mocht?
     
  2. frummeltje31

    frummeltje31 Fanatiek lid

    16 sep 2009
    2.157
    109
    63
    Broodje filet americain!!! Bracht mijn schoonzus in het ziekenhuis haha.
     
    HvO vindt dit leuk.
  3. Daydreamy

    Daydreamy Fanatiek lid

    7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Koffie! dit kon ik namelijk niet meer luchten of zien tijdens de zwangerschap :p
    Vrij snel ook weer broodjes filet Americain en carpaccio gegeten :)
     
    HvO vindt dit leuk.
  4. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    ik ben in de ochtend bevallen, in de middag at ik een pistoletje filet en een pistoletje osseworst (tenminste van beide een paar hapjes want zoveel honger had ik niet) met een blikje redbull en in de avond een heerlijk medium rare gebakken ossenhaasje. Dag 2 ben ik aan de sushi gegaan. Pas na een week of 3 weer een wijntje geprobeerd.
     
    HvO vindt dit leuk.
  5. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Dat was denk ik filet americain na een weekje of drie.
    Daarvoor ar ik eigenlijk alleen omdat het moest...had totaal geen eetlust.
     
    HvO vindt dit leuk.
  6. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik drink sowieso geen alcohol en filet americain eet ik ook niet :p. Hier kan ik het me eigenlijk niet meer herinneren wat ik heb gegeten. Waarschijnlijk iets wat ik altijd at, niets bijzonders dus.
     
    HvO vindt dit leuk.
  7. Mamamia90

    Mamamia90 Actief lid

    4 apr 2018
    234
    116
    43
    Vrouw
    Ik kreeg de eerste paar uren niks weg, ochtend na mijn bevalling kreeg ik een half toetje op.
    Kraamweek was ook niet zo bijzonder, had ook weinig eetlust. Pas na 1,5 week heeft mijn man mij mee genomen en getrakteerd op een broodje carpaccio.
     
    HvO vindt dit leuk.
  8. Manque

    Manque Niet meer actief

    Een zak Malthezers :)
     
    HvO vindt dit leuk.
  9. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.496
    24.372
    113
    #9 Adje, 2 mei 2018
    Laatst bewerkt: 2 mei 2018
    3 keizersnedes gehad en meteen eten mocht niet. Dus dat was ijsschaafsel en een bakje vanillevla geloof ik.
    Maar thuis heb ik me te goed gedaan aan broodjes filet americain en maaltijdsalades met gerookte zalm. En een klein glaasje port rosé :D
     
    HvO vindt dit leuk.
  10. HvO

    HvO Niet meer actief

    Ohhhh ja ik moet ook nog een lekker medium biefstukje eten!
     
    Adje en Blijdorp vinden dit leuk.
  11. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Dochter is om 3.55 gehaald en om 10u kwamen mn ouders langs. Man had heel lief gevraagd of ze een bagel met roomkaas en gerookte zalm mee wilden nemen.
    Ik had totaal geen honger. 's Avonds 2 happen op en vervolgens nooit meer zo'n bagel gegeten :oops:
     
    DastyQueen en HvO vinden dit leuk.
  12. HvO

    HvO Niet meer actief

    Mocht jij dat tijdens je zwangerschap niet dan?

    Ik heb daar meerdere zakken van leeggegeten tijdens de zwangerschap. :|
     
  13. Manque

    Manque Niet meer actief

    Ik was te zwaar dus ik moest opletten met suiker. Toen de baby er eenmaal was kon dat me niks meer schelen.
     
    DastyQueen en HvO vinden dit leuk.
  14. HvO

    HvO Niet meer actief

    Ik heb dat nu met beschuit met muisjes haha. Kregen we direct na bevalling toen we in het ziekenhuis aankwamen. Een hapje van gegeten en daarna ook niet meer. Ook niet gegeten met kraamvisites etc.
     
  15. HvO

    HvO Niet meer actief

    Ah ja vandaar! Hopelijk heeft het toen extra lekker gesmaakt!
     
  16. Bloem85

    Bloem85 Niet meer actief

    Appelsap!! Daar had ik zo'n zin in! En lekker beschuitjes met muisjes!! Toen we thuis waren heerlijk carpaccio gehaald!!
     
    HvO vindt dit leuk.
  17. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Ik kijk nu al uit naar mijn eerste avond naar het Argentijnse restaurant dat in de buurt zit, en dan bestel ik de grootste ossenhaas die ze hebben :roflmao: Maar dat zal natuurlijk even moeten wachten, dus softijs zal wel het eerste zijn dat ik weer ga eten :D
     
    Blijdorp en HvO vinden dit leuk.
  18. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik mocht beide keren direct in de ochtend weer het ziekenhuis verlaten (om 3 uur bevallen en om 7 uur stond ik weer buiten). Als ontbijt heb ik toen stokbrood met de ene helft filet american en de andere helft een spiegelei met lopende dooier. Oh en een glas bubbels :D

    Filet american vind ik nu echt ontzettend ranzig...
     
    Blijdorp, Rosje83 en HvO vinden dit leuk.
  19. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Broodje kaas in het ziekenhuis. Ik was sochtends vroeg bevallen dus had nog niet ontbeten. Van mijn eerste dochter kan ik het mij niet meer herinneren. Ik weet wel dat toen ik thuis kwam, mijn schoonmoeder een ontzettend kruidige pap had gemaakt. Dat zou goed zijn voor de borstvoeding.. Ik kreeg het amper weg zo ontzettend vies was het haha.
     
  20. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Na de eerste bevalling heb ik niks bijzonders gegeten of gedronken, maar wil na deze bevalling echt zsm sushi :D.
     
    2littlemonkeys en HvO vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina