Wat eet je vandaag?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Zonnestralen, 20 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.972
    7.897
    113
    Vrouw
    Ik weet dat er al een topic is in de Lounge maar ik wilde graag een topic voor zwangere vanwege de beperkingen door de eet regels. Sinds het begin van de zwangerschap vind ik het lastig om uberhoupt te eten. Ik hoop hier wat inspiratie op te doen. Ontbijt, lunch of avond eten, alle ideeën zijn welkom.
     
  2. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Uuuh heel slecht maar pizza :)
    Manlief stelde voor wat te bestellen :)
    Verder is het door gaans
    Smorgens : Brinta
    Middag : brood met fruit
    Avond: gister bijv. Kipkerrie met rijst.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  3. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Leuk topic ! Ik volg mee ...
    warm eten staat me enorm tegen , ben gek op fruit ..

    Ontbijt vaak kwark of yoghurt met 2 plakjes ontbijt koek .
    Tussen door banaan gehad
    Middag brood
    Tussen door fruit en ook wel veel lekkere dingen haha .
    En elke avond anders natuurlijk maar vanavond Frans pistolet met rucola , brie en honing en Chinees tomatensoepje
    Erna fruit .
    En vanavond nog wat dropjes en 4 mandarijnen haha zo erg .. maar ze smaakte zo lekker
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  4. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Ontbijt: op goede dagen havermout met Oatly melk, banaan en beetje pindakaas. Op hongerige of luie dagen sojayoghurt met muesli

    Lunch is niet zo bijzonder hier, wat ik kan vinden. Meestal brood met zoet beleg of salami (jup eet ik gewoon). Alle vleeswaren die ik lekker vind is rauw (rosbief enzo), kaas eet ik niet. Voorheen at ik vegan, maar hummus enzo staat me echt niet meer aan, dus ik eet weer regelmatig vlees, maar wel beperkt.

    Avondeten: aardappels uit de oven met groente en een "nepvleesje" vaak.
    Boboti met nepgehakt en sojaroom (met boontjes, paprika, banaan en appel. Dat was ooit hun variatietip).
    Zelfgemaakte pizza.
    Quesadilla's (kan echt álles op wat je zelf lekker vindt. Als er wraps over zijn maak ik als lunch een met chocopasta en banaan)
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  5. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.559
    2.543
    113
    Nederland
    Ik eet niet heel gezond nu ik zwanger ben dus aan mij heb je niet zoveel haha

    maar ik ontbijt vaak met vanille yoghurt en cruesli, brinta of cornflakes

    middageten is vaak cracker met pindakaas of ei, of brood met beleg waar ik zin in heb

    avondeten normaal, agv, pasta e.d.

    tussendoor vaak wat lekkers:p
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  6. knor1981

    knor1981 Fanatiek lid

    19 nov 2014
    1.616
    260
    83
    Vanavond lekker naar de frietkraam heb al dagen zin in een mexicano en een frietje stoofvlees met extra veel uitjes (was laatste gehakt aan het bakken met uien en ik bleef maar die uien uit de pan vissen)
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  7. hoop28

    hoop28 Fanatiek lid

    29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Leuk!

    Hier aten we gevuld gehaktbrood, gepofte aardappels en rode kool (met appelmoes voor mijn dochtertje).

    Ontbijt havermoutpap of Griekse yoghurt met havermout, banaan appel enz. Middageten een kaascracker met zonnebloempitten en pompoenpitten of een salade. Avondeten ben ik dan van soep maken, zo klaar gezond en je hoeft er niet continue bij te blijven staan, je zet de groenten met bouillon op, doet alles in de blender en het grootste werk Is gedaan.

    Ik weet nog van mijn vorige zwangerschap dat ik zo misselijk was. Gekookte groenten ging ik van over mijn nek. Nu heb ik nog geen last van misselijkheid, het mag van mij ook best wegblijven :roflmao: ;)
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  8. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ow ik vind t zo moeilijk op t moment. Heb echt nergens zin in. Eten vrij simpel op t moment ( pasta, soep, groente vlees rijst aardappelen basic blehh)

    Normaliter vind ik koken echt leuk en maak ik de meest uiteenlopende dingen, van lamstajine tot aan curry of roti.
    We hebben een eigen moestuin dus heel veel groenten en fruit van eigen tuin, vriezers puilen uit.

    Nu eet ik zelf s’ ovhtends bruin brood met kaas en een banaan.
    Tussendoor mandarijnen, druiven, sinaasappels.

    S’ middags ook brood en een yoghurt smoothie met rood fruit van eigen oogst

    En s’ avonds echt saai bleh niks smaakt eigenlijk.
     
  9. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Jaaa hier vanavond weer soep brood haha , mijn avond maaltijden worden met de dag slechter ..
     
  10. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.972
    7.897
    113
    Vrouw
    Dat heb ik ook hoor. Als ik al eens iets eet dan is het brood. Ik denk een stuk of 4 bolletjes per dag. Koken vind ik echt lastig omdat ik groen zie als ik in de buurt van de pan hang. Van fruit krijg ik het onwijs zuur, zelfs van bananen. Echt hopeloos dit.

    Morgen ga ik een luxe gerecht maken waarvan ik op dit moment nog denk dat het wel gaat smaken bief chimichurry. Hopelijk krijg ik dan weer zin in een avond maal.
     
  11. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Staat dexe week ook hier op het menu hoor! Pompoensoepje en brood mét kruidenboter. Heerlijk toch, met dit weer!
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  12. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Vanaf deze week gaat eten al gelukkig wat beter. :)

    O: altijd droge rijstewafels.
    T: vaak een muesli reep
    L: boterham met pindakaas of met kaas & komkommer
    T: fruit of koekje
    D: liefst Aardappels & groente

    drinken is nog een dingetje. :rolleyes:
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  13. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Liefst aardappels met groente :eek: hoe dan ? Word bij alleen het lezen ervan al weeïg haha .
    Ik heb het liefste fruit en heeeel veel dorst haha
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  14. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.972
    7.897
    113
    Vrouw
    Ik heb zo'n trek in fruit, en het dus vandaag weer gegeten. Nou ik kreeg het zuur zeg.... Voor de rest niet echt verder gekomen dan brood dingen.
     
  15. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    haha vorige zwangerschap was ik verslaafd aan groente, fruit en sinaasappelsap. Nu (nog) niet echt aan fruit.
     
  16. Monique93

    Monique93 Fanatiek lid

    14 aug 2015
    3.160
    570
    113
    Ik eet op het moment heel slecht :oops: omdat ik steeds misselijk ben vind ik dat het verdien om lekkers te eten :D vanaf vandaag maar even veranderen.
     

Deel Deze Pagina