Wat eten de mama's qua hoeveelheid?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door LizMe, 21 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.118
    2.003
    113
    Hoi dames

    Ik ben ondertussen 36 weken zwanger en ik wil straks borstvoeding gaan geven als dat lukt.

    Nu is het zo dat ik een eetstoornis (binge eating disorder) heb gehad en hiervoor in behandeling ben geweest. Ik heb ook nog steeds flink overgewicht. Gelukkig ging/gaat tijdens de zwangerschap het allemaal erg goed aangezien ik erg klein ben en niet veel kan eten zonder dat ik enorme pijn krijg. Voor mij een heel veilig gevoel aangezien ik bang ben me te overeten met al die hormonen erbij ;)

    Nu hoor ik vaak dat bij borstvoeding moeders zo'n ontzettende honger hebben en dit vind ik toch best angstig voor mezelf. Signalen van honger blijven bij mij moeilijk en ik wil echt oppassen dat ik niet doorsla in het eten.

    Dus wat eten jullie en wat eten jullie extra? Is het verstandig dat ik dit oppak met een diëtiste of iemand anders? Hoor graag jullie tips:)

    Liefs
     
  2. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Ah wat lastig voor je.
    Ik denk dat wel persoonsgebonden is.
    Veel van mijn vriendinnen geven borstvoeding maar er zijn er maar een paar die significant meer eten.
    Zelf eet ik heel veel maar ik heb moeite om op gewicht te blijven dus ook zonder borstvoeding te geven eet ik veel.

    Kijk hoe het gaat lopen en aarzel je, dan zou ik zeker ergens aan de bel trekken.
     
    LizMe vindt dit leuk.
  3. Lila8

    Lila8 Bekend lid

    8 mrt 2018
    602
    689
    93
    Vrouw
    Wat lastig voor je. Tsja, moeilijk advies te geven, want het hangt natuurlijk per persoon af wat veel is of niet. Ik eet goed m'n drie maaltijden per dag, totdat ik vol zit. Soms is dat 1 of 2 borden avondeten. Snacks, gewoon gezonde tussendoortjes: fruit, een cracker etc. Het hangt ook per dag af. Als de kleine door een groeispurt gaat eet ik ook direct meer, omdat ik hem meer aanleg. Maar ja, ik eet wel meer dan toen ik geen BV gaf.
     
    LizMe vindt dit leuk.
  4. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    @Lila8
    Totaal OT, waarvoor excuses TO, maar respect voor je onderschrift. Daar ben ik maar een beginner bij met vijf jaar ha ha
     
    Saskia1984 en LizMe vinden dit leuk.
  5. Lila8

    Lila8 Bekend lid

    8 mrt 2018
    602
    689
    93
    Vrouw
    Vijf is ook een hele prestatie! :thumup:
     
    LizMe vindt dit leuk.
  6. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik denk dat dat inderdaad voor iedereen anders is. Ik had bijvoorbeeld niet echt meer honger, maar misschien net daardoor dat ik ook heel snel afviel en op een gewicht zat dat lager was dan voor mijn zwangerschap. Ik dronk wel véél meer tijdens de bv, maar zolang je het bij water houdt is dat niet bepaald een probleem
     
    LizMe vindt dit leuk.
  7. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.118
    2.003
    113
    Super bedankt voor jullie reacties dames.
    Ik denk omdat het juist zo verschillend is dat ik het woensdag sowieso even ga oppakken met de verloskundige en vanuit daar even verder kijk of ik hier hulp in ga vragen.
     
  8. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.118
    2.003
    113
    @Lila8 en wauw 11 jaar :eek: knap hoor <3
     
    Lila8 vindt dit leuk.
  9. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik heb niet echt meer honger maar wel vaker. Bij de gewone maaltijden eet ik net zoveel als anders maar mijn tussendoortjes zijn meer kleine maaltijden geworden. Dat is ook wel op aanraden van de huisarts omdat ik een te lage bloeddruk had. Ik moest meer eten en drinken. Dus nu is het in plaats van een stuk fruit tussendoor een dubbele boterham met kaas (bijvoorbeeld) en een stuk fruit tussendoor. Om het gezond te houden zorg ik ervoor dat ik niet teveel ongezonde dingen in huis heb. Ik heb namelijk wel de neiging om eerder naar de chocoladekoekjes te grijpen dan naar die boterham met kaas. Dus haal ik gewoon niet teveel ongezonde dingen in huis en dwing ik mezelf om die chocoladekoekjes tot ‘s avonds te bewaren.
     
    LizMe vindt dit leuk.
  10. moby123

    moby123 Fanatiek lid

    19 nov 2015
    1.040
    271
    83
    NULL
    België
    Ik merk wel dat ik meer honger heb, maar dat is ook omdat ik vroeger niet om 5.30u opstond, haha. Vroeger sloeg ik mijn ontbijt vaak over, maar nu sta ik op met honger en moet ik mijn dag echt beginnen met een goed ontbijt, gewoon omdat ik die energie nodig heb. Het is niet zo dat ik heel de dag door honger heb, ik beperk mij tot 3 maaltijden per dag en een gezond tussendoortje, maar mijn porties zijn wel wat groter dan voor de borstvoedingsperiode. Ik blijf overigens gewicht verliezen, dus dat is toch het teken dat mijn lichaam die extra energie zeker kan gebruiken.
     
    LizMe vindt dit leuk.
  11. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.118
    2.003
    113
    Super fijn jullie reacties! Zo kan ik het beter overzien:)
     
  12. Aaf88

    Aaf88 Bekend lid

    26 okt 2012
    596
    279
    63
    Ik had steeds de eerste weken extra honger, maar daarna niet meer en eet nu volgens mij gewoon "normaal". Volledige borstvoeding kost ongeveer 500 kcal per dag (weet niet hoe sterk dit wisselt).
     
  13. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Uh ik ben een slecht voorbeeld denk ik. Na de bevalling 11 vd 14 kilo eraf.
    Bv komt goed op gang en binnen 2 maanden 6 kilo erbij gegeten!!!
    En dat is er na een jaar vanzelf weer af gegaan. Een voeding eraf een kilo eraf letterlijk.
     
  14. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.118
    2.003
    113
    Bedankt voor je eerlijke reactie @zonnetje2015
    Is juist ook fijn om te weten :)
    Ik heb overleg gehad met de verloskundige en daarna gelijk een diëtiste gebeld.
    Ik kan donderdag al terecht en hoop zo een voedingsschema te krijgen waar ik me rustig aan kan houden :)!
     

Deel Deze Pagina