Wat ga ik mijn kind zeggen...!!

Discussie in 'Samengesteld gezin' gestart door Ukkiefct, 22 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkiefct

    Ukkiefct Lid

    18 dec 2010
    61
    0
    6
    Vrouw
    Enschede

    Dank je voor je reactie... Zo zijn we destijds ook begonnen(omdat moeder hem liever voor zichzelf hield) en hebben er 1,5 jaar naartoe gewerkt dat hij van zaterdag op zondag eens in de twee weken bij ons slaapt..... Dat ging prima 👍 totdat moeder het weer in de bol komt en dan is het allemaal weer klaar..

    Mijn dochter krijgt ook absoluut niet alles te weten maar wil wel eerlijk zijn en duidelijk maar wel op een kinderlijke wijze..
     
  2. Dizzy

    Dizzy Fanatiek lid

    23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Tegen je dochter inderdaad vertellen dat hij hopelijk snel weer komt óf jullie gaan met de 3-jarige en jullie dochter weer fijne korte uitstapjes maken. Zeker voor een 3-jarige is het erg belangrijk om in contact te blijven met zijn vader anders gaat hij het als normaal zien dat zijn vader er nooit is en dat zou ik echt te allen tijde willen voorkomen.
     
  3. Bambi93

    Bambi93 Fanatiek lid

    4 apr 2013
    1.173
    0
    36
    Wat verdrietig voor je vriend ts.
    Maar echt een gouden tip is dat je boven moeder haar zever moet staan. En dus ook gewoon zijn Kids moet ophalen wanneer jullie tijd met ze is. Ik begrijp dat jullie graag rust voor hem willen maar het gaat echt alleen maar erger worden. Zoals ik nu begrijp hebben jullie hem al 1 maand niet gezien. Dit is natuurlijk al veel te lang. Ook 1x in de 14 dagen 1 dag is Veel te weinig voor een kind van 3. Hij heeft totaal geen band met zijn vader op deze manier. En als 3 jarige is het dan super eng om van mama weg te zijn. Ik zou kijken naar meerdere korte momenten samen. Dus bvb op woensdag enkele uren en dan 1 volle dag in het weekend.

    Wij doen het zo. Iedere woensdag met 1 vd 2 naar sport. Iedere zondag bij ons. En 1 weekend op 2 van vrijdag tot zondagavond. Jongste was ook pas 3 toen zijn ouders uit elkaar gingen maar op deze manier is hij nooit lang van papa weg geweest. (Vroeger ook 2 avonden dat mijn vriend ze had na school)
    Hoe oud is de oudste dat hij beslist heeft niet meer te komen? Dat kan hij pas zelf beslissen als hij 18 is.
    Echt je moet nu knokken voor je Kids. Echt schakel in advocaat in en vecht voor ze. Zorg dat je alles gedaan hebt in jullie mocht zodat je je later niet kan afvragen wat als...

    Voor je dochter zou ik gewoon simpel zegen dat x nu niet komt. Verder geen half verhaal vertellen.

    Sterkte !
     
  4. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Ik heb de reacties niet gelezen dus wellicht dubbel...
    Naar je dochter toe gewoon de waarheid.
    Ze willen niet en hun papa en mama hebben daar andere regels en afspraken over dan jij met haar papa. De waarheid brengt je altijd het verste, denk ik.
    Sterkte
     
  5. Sleepless

    Sleepless Bekend lid

    1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben het dus niet eens met dat je kinderen altijd de waarheid moet vertellen. Hoe kan dat ook? Wij als volwassenen zitten soms met zo'n moeilijke en complexe situaties die veel pijn doen, waarom zou je daar zo'n jong kind mee belasten wat zekf helemaal geen invloed kan uitoefenen op de situatie? Ik vind wel dat je betrouwbaar moet zijn; dus als je iets beloofd of zegt, dan moet je het doen.

    Ik zou dus zeker niet de waarheid vertellen of iets wat daarop lijkt. Er is al de suggestie gedaan door het gewoon zo luchtig mogelijk te houden en in het midden te laten (we hopen dat hij snel weer komt) en dat zou ik zelf ook doen. Ik zou totaal niet spreken over regels bij de een of bij de ander; daar heeft een kind niks aan en kan alleen maar onrust opleveren.
     

Deel Deze Pagina