Wat geven jullie ipv melk?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KleineLai, 15 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.030
    25.506
    113
    Mijn zoontje is alweer bijna 1 jaar! (Jank :cry: Trots :cool: Blij :D) en hij is zijn flessen aan het afbouwen.
    Hij kreeg tot op verkort nog 2 flessen van 210ml. Nu wil hij sinds een weekje zijn eerste fles niet meer en zijn avondfles drinkt hij de helft van de keren niet leeg.
    Qua voedingsstoffen maak ik mij geen zorgen. Hij eet heel goed zijn groente, brood en fruit dus daarin snap ik wel dat hij geen behoefde meer heeft aan melk. Maar ik twijfel over het vocht. Door de flessen kreeg hij bijna een halve liter water binnen. Ik vraag mij af hoe ik zoveel vocht naar binnen kan krijgen als hij die laatste fles ook niet meer wil? Of is zoveel vocht niet nodig?

    In totaal drinkt hij naast zijn fles misschien 2/3 rietjesbeker wat neerkomt op 150ml ofzo. En natuurlijk zit er ook wel vocht in zijn eten en yoghurt.

    Hoeveel en wat drinkt jullie 1 jarige?
    en hoe hebben jullie de hoeveelheid vocht vervangen die hij/zij mist?
     
  2. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.875
    1.653
    113
    Vrouw
    Bij mijn zoontje stapte ik over op gewonde melk ( gaf daarvoor borstvoeding) hij kreeg dan in de ochtend 180ml later een flesje thee. Tussendoor water of diksap in een rietjes beker of tuitbeker. In de middag op de opvang kreeg hij een tuitbekertje koude melk en s'avonds kreeg hij nog 120 ml melk
     
  3. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.030
    25.506
    113
    Zoveel! :eek: daar komt mijn zoontje echt niet aan.
    Hij drinkt s ochtends verse sinaasappelsap verlengt met water ca. 100ml en dit drinkt hij ongeveer leeg. En verder af en toe een slokje water. Meer gaat er niet in.
    Wat is je geheim?
     
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier dronken ze water uit een rietjesbeker als ze zin hadden (bv tijdens het spelen ofzo) en bij maaltijden water of rooibosthee.
     
  5. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.749
    736
    113
    Hier staat altijd een rietjesbeker met water die ze kan pakken. Met het ontbijt en de lunch drinkt ze (lactose vrije) melk.
     
  6. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.030
    25.506
    113
    Hier staat hij ook de hele dag maar hij pakt hem nooit. Ik bied aan en dan gaat er een slokje in, soms twee, maar vaker geen.
     
  7. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Hier ook een rietjesbeker met water die gewoon op de pak staat voor hem. Bij de lunch een bekertje melk of thee, s avonds ook nog. en vaak nog wel pap s ochtends, melk met havemout ofzo.

    Bij elk eetmoment staat ook zijn rietjesbeker op tafel en totaal drinkt hij denk ik 100 a 200cc water en dan nog 2 bekers melk (zal ook nog 100 zijn? hij drinkt ze nooit op).

    S nachts drinkt hij ook nog een flesje water.

    Hij drinkt trouwens vaak ook maar 1 a 2 slokjes per keer uit zijn rietjesbeker.
     
  8. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Koemelk en Griekse yoghurt en dat in een totaal van 300cc

    Verder drinkt hij alleen water.
    Gemiddeld 350cc aan water en met warm weer drinkt hij rond de 600/700cc
    Hij beschikt de hele dag en avond over zijn rietjesbeker dus ik vertrouw hem erop dat hij drinkt wanneer hij het nodig heeft.
    Na het tandenpoetsen krijgt hij voor de laatste keer zijn beker nog in zijn hand en dan drinkt hij lekker wat weg voordat hij gaat slapen.
     
  9. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ze krijgt hier rooibosthee, water en dixap. Soms een scheutje sinaasappelsap door het water.
    Ze dronk eerst 2 rietjesbekers leeg (360ml). Nu hebben we een andere rietjesbeker en die vindt ze zo leuk dat ze veel meer drinkt (600-700ml).
     
  10. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Hier drinkt zoon heeeeeel weinig.
    Haalt z’n vocht voornamelijk uit fruit en groente. En 1x borstvoeding.
    Melk drinkt hij 1 slokje van.
    Thee wil hij graag hebben, maar is vooral leuk om in te roeren. Stuk of 3 slokjes verwacht ik.
    1 bekertje water over de hele dag
    En soms wat aangelengde sinaasappelsap, maar gaat ook niet leeg.

    Maar hij plast goed, z’n plas is niet donker en stinkt niet, dus het zal wel goed zijn.
     
  11. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.496
    24.372
    113
    Met 1 jaar ben ik overgestapt op volle melk (flesje ‘s morgens en ‘s avonds) en daarbij een rietjesbeker met diksap. In eerste instantie alleen water, maar dat dronk hij zeer slecht en dat vond ik in de warme zomermaanden niet zo tof.
    Inmiddels gaat de diksap nog uit de rietjesbeker en drinkt hij water uit een gewone beker.
     
  12. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.030
    25.506
    113
    Ik zie dat de meeste kindjes wel (veel) meer drinken dus. Hmm..

    Ik denk dat ik 1 fles ga maken met koemelk, misschien vindt hij dat wel lekker. Warmen jullie deze ook op?
    En misschien wat siroop door het water overdag waardoor hij meer wil drinken.
     
  13. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Ik zou me er eigenlijk niet zo druk om maken hoeveel ml hij drinkt. Vanaf 1 jaar hadden mijn kindjes altijd een bekertje water tot hun beschikking waar ze de gehele dag uit konden drinken. Ik heb nog nooit opgemeten hoeveel ze dronken. Als ze dorst hebben drinken ze :)
     
    KleineLai en Fristi2012 vinden dit leuk.
  14. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.875
    1.653
    113
    Vrouw
    Ik weet het niet. Hij drinkt gewoon best wel goed. Nu is hij 1,5 jaar en krijgt hij in de ochtend nog 180ml en sochtends bij zijn broodje 140ml thee maar dat drinkt hij niet altijd op. In de gehele middag thuis krijgt hij water of diksap en op de opvang beker melk. Vaak drinkt hij gedurende de dag zeker 300ml. En s'avonds krijgt hij nu nog voor het slapen gaan 80ml melk.

    Maar drinken wisseld ook wel weer per dag. Nu de warme dagen drinkt hij heel goed en soms ook wel minder hoor.
     
  15. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Tot anderhalf dronk Bo heel weinig naast 200 cc melk. Ik denk zo’n 150 cc aan water en thee. Ik heb nooit iets anders gegeven.
    Pas vanaf anderhalf ging ze zelf steeds meer drinken.

    Hier staat ook altijd een rietjesbeker met water op tafel en ze krijgt 2x 100 cc (ongeveer) aan melk. Na het eten nog een schaaltje Griekse yoghurt en nu een zelfgemaakt yoghurt/fruit ijsje.

    ‘S nachts ligt er trouwens ook een rietjesbeker met water in bed die ‘s morgens vaak zo goed als leeg is.
     
  16. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    KleineLai vindt dit leuk.
  17. Bezige bij

    Bezige bij Fanatiek lid

    6 mrt 2016
    1.875
    1.653
    113
    Vrouw
    In de ochtend en avond warm ik het even op in de magnetron.
     
    KleineLai vindt dit leuk.
  18. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.749
    736
    113
    Daar zou ik niet meteen op vertrouwen, M drinkt wel redelijk veel (2 keer 1/4 beker melk en 1 of 2 rietjesbekers water per dag). Q heeft nooit goed gedronken en drinkt nu nog steeds slecht. Bij het ontbijt gaat er een kleine beker melk in, naar school neemt ze regelmatig 1 hele volle beker terug naar huis en ik moet blij zijn als de andere meer dan half leeg is, continu rooster. Met gevolg dat ze dan ‘s avonds echt hoofdpijn heeft.

    Ts, ik zou op het aantal plasluiers letten en of de plas niet donker is. Wanneer M veel druiven of komkommer heeft gegeten drinkt ze ook veel minder. En bij twijfel geef ik ORS.
     
  19. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    ORS? Met welke reden?
     
  20. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.749
    736
    113
    Omdat ze dan het vocht beter binnen houden en de minimale hoeveelheden sowieso binnen krijgen (is mijn idee). Toen Q een half jaar was heeft ze in het ziekenhuis gelegen omdat ze uitgedroogd was (koorts, verkouden, steeds niks willen drinken en wat ze dronk kwam er meteen uit). Toen zei de kinderarts dat je bij twijfel altijd ORS kan geven en dat dat geen kwaad kan. Daarom doe ik dat nu nog steeds af en toe.
     

Deel Deze Pagina