Wat geven jullie ipv melk?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KleineLai, 15 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Hadden wij eerst ook, begon met dr met yoghurtdrink voor leren drinken met een rietje goed te krijgen. Kreeg al hoofdpijn bij de gedachte dat er een fles afmoest want iets anders wilde ze eigenlijk niet en melk weigert ze al helemaal.

    Nu drinkt ze eigenlijk alles wat los en vast zit (behalve melk want dat is echt een big nono) maar flevosap appelsap is wel dr favoriet (naast melkan yoghurtdrink) en ik moet zeggen, die flevosap is dan ook wel errug lekker. Kan je halen in de supermarkt is geloof ik de enige appelsap in een glazen fles.
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Hier krijgt hij niks anders dan water. Heb eigenlijk ook nog nooit wat anders geprobeerd. Vind het niet nodig.
    Ben ervan overtuigd dat hij zichzelf niet laat uitdrogen want hij lust wel gewoon water.
    Als hij nauwelijks fruit heeft gegeten, drinkt hij wel meer namelijk. Al is het dan nog steeds niet heel veel.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  3. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Als hij het drinken uit een rietjesbeker onder de knie heeft is dit ook nog een goede:

    Bekijk bijlage 572536

    Mijn dochter drinkt zonder pardon anderhalve “klukluklu” beker met water leeg.

    Te koop bij de flying tiger voor 2 euro. Hier een grote hit :D
     
    Indire, KleineLai, Blijdorp en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    Hier wil ze alleen maar water. Krijg er nu wel 's morgens wat halfvolle melk in maar het is niet haar favoriet.
     
  5. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    J begon toen met overdag water/sap/thee.

    Smorgens krijgt (begon ik toen mee) een kleine tuitbeker volle melk. Die drinkt meneer vaak leeg, en anders smiddags bij t eten weer. (Zet ik m in de koelkast)

    En savonds krijgt hij nu nog steeds een volle fles melk die ik opwarm. Die drinkt hij volledig leeg.

    En natuurlijk nog zn toetje, en fruit enzo.
     
  6. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.030
    25.506
    113
    Ik bied hem nu zijn melk aan tijdens zijn ontbijt. 2x dronk hij 120ml meteen leeg, maar de afgelopen 3 dagen dronk hij 2 of 3 slokjes en dat was het dan weer.
    Gisteren weigerde hij ook zijn avondfles, vanavond dronk hij hem wel leeg. Die fles begint hij dus ook te laten vallen.

    Limonade, water, sinaasappelsap, melk.. Hij vindt het allemaal wel lekker maar drinkt gewoon niet veel. Mijn gevoel zegt dat hij te weinig vocht binnen krijgt. Zijn luiers zijn nog wel nat hoor, maar ik vind het te weinig. Nog iemand tips? :)

    Die beker is trouwens wel heel erg leuk @Betsy :D
     
    Betsy vindt dit leuk.
  7. Harperhazel

    Harperhazel Niet meer actief

    Hier drinkt hij alleen nog 2x borstvoeding (16 maanden).

    Ik geef mijn beide kinderen geen melk.
     
  8. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als je in totaal rond de 800 ml uitkomt zit je goed (heb een dochter met sonde gehad en als ze langere tijd op 800 zat mocht de sonde eruit ;)). Kan wat dagen maar zijn maar ook minder, wij zaten een tijdje op 500 ml (rond 1 jaar). Je mag groenten en fruit volledig als ml's meerekenen.
    Dus 200 fruit, 200 groente, 150 water, 150 yoghurt, 100 melk, dan zit je al op 800.
     
    ButterflyPassion en KleineLai vinden dit leuk.
  9. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.030
    25.506
    113
    Kijk daar heb ik wat aan :)
    Hij eet 2x 200 groente, fruit zit rond de 150 denk ik, 50 yoghurt, 200 melk en 120 melk. En dan slokjes water en/of sinaasappelsap.
    Ik denk dat ik de melk uiteindelijk ga vervangen door meer yoghurt.

    Bedankt!
     
  10. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kijk, met 2x 200 gram groente en dan nog de rest snap ik best dat hij verder niet zoveel drinkt. En dat is prima dus :)
     
    KleineLai vindt dit leuk.
  11. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.030
    25.506
    113
    Ja fijn! Ik wist niet dat ik dat mocht meetellen.
     
  12. Pinkblossom

    Pinkblossom Fanatiek lid

    29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Gewoon water, thee, halfvolle melk
     
  13. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Ik was een stille meelezer maar ook ik heb hier veel aan. Onze dochter van 10 maanden wilt bijna niets drinken naast haar fles, alles wordt weggeduwd. Water / thee / diksap zowel warm als koud, in fles en alle soorten bekers, niets helpt. Behalve af en toe een slokje uit het glas van papa of mama. Geen eigen beker, die is stom. Maakte me dus ook al een beetje zorgen, voor als we de fles moeten gaan afbouwen. Maar dit stelt me weer enigzins gerust. Met groente fruit en yoghurt erbij komt ze daar zeker aan.
     
    Snoopy1979 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina