Met de Quinny Buzz het bos in..

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MIss X, 7 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hoi Allemaal

    Ik heb al eerder een topic geopend over mijn twijfel over de Quinny Buzz en de Bugaboo Cameleon.

    Zo te zien ben ik er nog steeds niet uit. Voor mijn gevoel wil ik graag de Quinny Buzz, maar ik ben zo bang dat ik daar spijt van krijg als we met dat ding het bos in gaan en zitten te klooien met dat voorwiel.

    Ik weet het nog niet, het is gewoon belangrijk om het bos in te kunnen gaan.. En ik vraag mij af of de Buzz dan echt zo beroerd is.

    Geef de Bugabo die een vermogen kost wel waar voor zijn geld, of met 200 euro minder kunnen we ook gemakkelijk naar het bos..

    Kortom mijn vraag is.., Is de Quinny Buzz echt zo beroerde kinderwagen op een onverharde weg?
    XX
     
  2. missgroovy

    missgroovy Niet meer actief

    Het kleine wieltje voor das t drama. Dat is echt voor in de stad (verhard) Het is klein en gaat gemakkelijk vanalles tussen zitten en dan blokkeert ie.

    Bij de bugaboo kun je die wieltjes vastzetten en t is maar 1 wiel aan elke kant, bij de buzz heb je dr 1 diedubbel is en kun je niet vastzetten.

    Ik weet niet hoe jullie bos eruit ziet maar hier in limbo zou je dr echt niks mee kunnen :(
     
  3. erlida

    erlida Fanatiek lid

    2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    wij hebben pas in het bos een afgebroken wieltje gevonden van de buzz,dus denk niet dat de wagen daar geschikt voor is........maar waarrom koop je voor het bos niet een 2e hands wagen die niet zo veel kost....tis maar een idee....dan heb je de wagen die je mooi vind,en op mp vind je voor een paar tientjes al mooie robuuste "boswagens''.....Succes in elk geval met kiezen!
     
  4. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik vind alle wagens in het bos tegenvallen. Het hobbelt mij teveel. In het bos gebruik ik een draagdoek. Zowel Jarissa als ik hebben er veel plezier van.
     
  5. taschke

    taschke Fanatiek lid

    24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Ik heb dat ook gedaan,één wagen met 4 vaste luchtbanden en een supergoede vering voor in het bos,aan zee en in het veld te wandelen en één met kleine zwenkwieletjes voor in stad en zo...
     
  6. Saona

    Saona Fanatiek lid

    24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik heb een x-adventure met een gewoon groot wiel voor, en dat gaat prima. Het hobbelt wel hoor, maar ik kom overal probleemloos door. Ik vind de Buzz ook een geweldig mooie kinderwagen, maar ik zou gek worden van een blokkerend wieltje oid.

    In de draagdoek meenemen is een optie, maar echt niet als je een uur (of langer) gaat wandelen en je kindje weegt aardig wat ;)
     
  7. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Jarissa is nu ruim 5 kilo dus dat valt nog wel mee maar ik loop er rustig uren mee hoor.
     
  8. snow

    snow Actief lid

    11 mrt 2007
    256
    1
    0
    waarom zijn de buzz en de bugaboo de enige opties voor een wagen dan?
    want de quinny speedi is al veel stabieler voor in het bos, maar is toch makkelijk opvouwbaar, en als je het wiel erafklikt(heel easy) dan past ie ook in een smalle auto bijvoorbeeld.
     
  9. Maartje06

    Maartje06 Fanatiek lid

    5 dec 2006
    2.143
    0
    0
    MW-er
    Noord Holland
    Dat dacht ik dus ook. De mutsy 4rider is ook erg geschikt voor dit soort dingen en past zelfs in de achterbak van onze matiz!
     
  10. MIss X

    MIss X Fanatiek lid

    13 dec 2006
    2.876
    714
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Nee we gaan idd misschien toch voor de Mutsy 4-Rider
     
  11. Siesje

    Siesje Actief lid

    24 jan 2007
    430
    0
    0
    Ik had eerst ook mijn zinnen gezet op de Buzz, maar aangezien we op het platteland wonen en toch regelmatig op hobbelige weggetjes, grind- of zandpaden komen, daar maar vanaf gezien. Hoor van alle verkopers ook dat een Buzz dan echt geen optie is.
    Daarna de Speedi overwogen, maar persoonlijk vond ik een wagen met vier wielen of een dubbel voorwiel stabieler.
    Altijd geroepen "ik ga niet achter een Mutsy lopen"... Echt, ik snap niet dat ze die naam niet veranderen! Maargoed.... het is toch een Mutsy geworden: de 4-rider single spoke (op opblaasbare banden). Enige nadeel wat ik kan vinden is het gewicht... Hij is ietsie zwaarder dan bijvoorbeeld een Buzz, maar voor mij is dat geen bezwaar!
     
  12. Gerda1977

    Gerda1977 Actief lid

    5 dec 2006
    125
    0
    0
    Groningen
    Dat klopt niet, het dubbelle voorwielletje kun je wel degelijk vastzetten. Ik heb er zelf 1, en hij lijkt mij inderdaad niet echt geschikt voor het bos. Nou kom ik daar zelden dus mij maakt het niet uit. Heb hem vooral genomen , omdat hij compact is.
     
  13. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Mocht je ooit nog een kinderwagen willen kopen na je Mutsy dan kun je altijd nog gaan voor de Mutsaerts! Dat is een B-merk Mutsy. Zoals Skoda eigenlijk gewoon een VW is. Hij bevalt hier in ieder geval uitstekend al loop ik er zelf niet mee in het bos. Ik vind alle wagens dan teveel hobbelen.
     
  14. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    quinny buzz is een stadswagen, en niet gemaakt voor strand of bos. het wieltje kan wel vast.
    ik heb mijn freestyle in gewisseld voor een buzz,en de buzz bevalt me prima. maar voor het bos is de freestyle zeer geschikt, goede vering, en luchtbanden. ook zeer licht bestuurbaar, met 1 vinger.

    als ik hoor over wagens voor het strand, vraag ik me altijd af hoe mensen dat doen? mij lijkt het onmogelijk, maar kan het mis hebben
     
  15. snow

    snow Actief lid

    11 mrt 2007
    256
    1
    0
    volgens mij wordt ook bij elke wagen afgeraden om ermee naar het zeewater te gaan, altans lees ik wel in boekje...
     
  16. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Als je je wagen maar goed schoonmaakt erna..dus de wielen eraf klikken en even goed afspoelen en eventueel olien.. Dan kan het totaal geen kwaad hoor!

    En als je met wagen naar het strand gaat..in het zachte strand moet je de car trekken! Maar ind..een strand wandeling met een wagen, lijkt mij ook niks..maar als je gewoon wil zonnen/zitten op het strand dan dus de car trekken!

    Wij hebben een speedy, en express deze en niet de Buzz ivm lange wandelingen etc. Ik wilde een functionele wagen, die voor alles handig is...
    En eerlijk gezegt vind ik de Buzz ook niet zo mooi hahahahahahahah(maar dat is persoonlijk!)

    kus miek
     
  17. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    als je niet kan kiezen tussen speedy en buzz
    de speedy is goedkoper
     

Deel Deze Pagina