Wat hebben/hadden jullie aan bij de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Pasta, 20 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.334
    113
    Ik was thuis, dus dat scheelt misschien ook wel. Was alleen met m'n man, de verloskundige en later ook de kraamhulp. Dus verder geen mensen die in en uit lopen enzo.
    Ik lag gewoon op m'n bed, af en toe met m'n deken over me heen, sommige momenten zo warm dat ik zonder deken lag. Ook tijdens de weeen.
     
  2. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik ben in het zh bevallen.. had 2 japonnen gekocht voor de bevalling. Die heb ik niet 1x aan gehad.. ik ben 3-4 x onder de douche geweest (kon ik de weeën makkelijker opvangen) en daarna had ik gewoon een hemdje aan. Voor de rest niks. K lag verder naakt onder een wit laken.. heb daar echt nooit bij na gedacht, en al stond de hele wereld aan mun bed, dat interesseerde me helemaal niks! Was alleen maar met mezelf bezig! Voor deze bevalling ben ik ook niet van plan om iets aan te schaffen. Ik zie het wel, ik stop een lang t shirt in de tas, en zie wel wat ik aan doe!
     
  3. Fawny

    Fawny Actief lid

    14 jan 2017
    117
    70
    28
    Vrouw
    Ik had een mooie nachtjapon gekocht en ingepakt met de bedoeling daarin te bevallen. Ik wilde er immers nog een beetje netjes bij liggen :rolleyes: Nou.. Niet dus! Toen de weeën echt heftig begonnen te worden irriteerde ik me aan alles dat ik op mijn huid voelde. Ik lag uiteindelijk dus in m'n nakie onder een wit laken. Later kreeg ik koorts en had ik het bloedheet, dus ook het laken vloog van me af. Ik heb geen idee meer hoeveel mensen er aan mijn bed gestaan hebben, maar het interesseerde me ook totaal niet op dat moment. Zat echt in m'n eigen bubbel.
     
  4. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Joggingbroek, hemd en een longsleeve.

    Broek ging pas uit toen ik mocht gaan persen.

    Had speciaal een nachthemd gekocht voor de bevalling
    Maar niet gebruikt.
     
  5. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Bij de eerste een bikinitop, in bad bevallen in het ziekenhuis.

    Bij de tweede een oud pyjamahemd van mijn moeder, met een onflatteuze verwassen pyjamabroek. Was ook niet het plan, maar ach
     
  6. OliveTree

    OliveTree Actief lid

    29 apr 2016
    317
    33
    28
    Ik had een badjas aan, een witte notabene :D ik ben met een grote shirt van mijn man het ziekenhuis ingelopen, maar stond lang en vaak onder de douche, dus ben bevallen in mn badjas. Zou het zo weer doen, maar dan met een zwarte.
    Je ligt niet helemaal bloot tijdens de bevalling en na de bevalling strik je de knoop snel los en hup baby op de borst.
     
  7. Mien30

    Mien30 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    1.605
    431
    83
    Vrouw
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  8. Smoothie123

    Smoothie123 Actief lid

    7 apr 2016
    196
    57
    28
    Ik had een spaghettitopje aan en een bh. Was ingeleid dus toen ze de vliezen door prikte had ik geen broek meer aan. Wel een deken eroverheen haha.
     
  9. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik denk gewoon een chill nachthemd met knoopjes boven ivm voeden.. ik heb nog wel ff ;)
     
  10. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Bij de eerste en tweede een zwart shirt maat XL. Zodat je al dat bloed niet zag, daar had ik hem voor gekocht bij de eerste, en ik vond het wel leuk om hem bij de tweede weer aan te doen.
    Bij de derde volgens mij niks, ik wilde in bad bevallen, ben daar ook begonnen met persen, maar uiteindelijk toch op bed verder gegaan, en ik heb geloof ik niet alsnog iets aangetrokken.
     
  11. Lise89

    Lise89 Lid

    11 feb 2017
    38
    0
    6
    Ik had alleen nog sokken aan. Alles irriteerde.
     
  12. ButterflyPassion

    ButterflyPassion Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
  13. ffff

    ffff Bekend lid

    9 okt 2012
    911
    545
    93
  14. joyce29

    joyce29 Lid

    8 jan 2012
    84
    36
    18
    Vrouw
    Noord Holland
    Haha zo herkenbaar, het kon mij ook helemaal niets meer schelen. Ben zelfs naakt de ok ingereden voor een spoedkeizersnede, ik besefte me pas dat ik geen kleding aan had toen een co-assistent zich hardop afvroeg waarom ik geen kleding aan had. Dat sulletje was blijkbaar nooit eerder bij een bevalling aanwezig geweest
     
    ButterflyPassion vindt dit leuk.
  15. Niicci

    Niicci Fanatiek lid

    1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Bij beide in alleen een hemdje.
    Toch nog iets aan, maar ook nog een wat "vrij" gevoel.
     
  16. nosilla

    nosilla Fanatiek lid

    31 okt 2016
    1.579
    972
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Ik heb niks ervoor gekocht, hier krijg je zo'n sexy operatiehemd aan in het ziekenhuis. Leg wel een lange jurk klaar voor als ik naar het zh vertrek zodat ik als ze komen controleren maar het nog niet echt begonnen is ik niet in m'n blote gat lig de hele tijd.
     
  17. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Bij de eerste een t-shirt + bh (ben niet onder de douche geweest) en zijn de tweede na het douchen alleen een hemdje.
     
  18. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Te heet, zelfs het laken ging weg
    Zou niet weten wie er binnen moet komen lopen
    Niemand die er niks te zoeken had
    Maar ze hadden het gordijn wel ff dicht gedaan hoor ;)
    Het betrof de periode van 4cm tot geboorte . Dus 50 minuten
    Dat was dus de reden... warm!!
     
  19. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.029
    17.042
    113
    Vrouw
    Niét echt meer de behoefte gehad om om te kleden. Had m'n bh nog aan en een hemdje
     
  20. nosilla

    nosilla Fanatiek lid

    31 okt 2016
    1.579
    972
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Jij woont ook in Frankrijk toch? Dat meen ik tenminste ooit ergens te hebben zien staan... Krijg je bij jou in het ziekenhuis niet ook zo'n operatiehemd aan? Hier namelijk wel en heb dat al heel vaak gezien op foto's van mensen die net bevallen waren hier (in FR).
     

Deel Deze Pagina