Wat is dit? Moet ik me zorgen maken?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Vrouwke87, 13 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrouwke87

    Vrouwke87 Fanatiek lid

    26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Hallo,

    Ik ben na een ivf/icsi behandeling op dit moment 19,5 weken zwanger.
    Ik heb regelmatig, vaak in de avond maar ook wel eens op andere momenten, een heel zwaar drukkend gevoel in mijn onderbuik. Dit kan best een hele tijd aanhouden. Zijn dit harde buiken? Ik dacht dat die maar bijv een min duurde en dan wegtrokken. Mijn buik is wel iets "voller/ gespannen" maar echt hard kan ik het niet noemen. Het voelt meer als of er flinke zware bakstenen in mijn onderbuik (laag) liggen.
    Net had ik het bijv ook. Nu lig ik op de bank (plat) en is het stukken minder.
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Vrouwke87,

    excuus voor de late reactie. Het zou kunnen datj eklachten al een beetje afnemen. Die harde buiken (want dat zijn het inderdaad) zijn bekend rond de 20 weken. Het kindje heeft een groeispurt en je baarmoeder dus ook. Daar kan je baarmoeder op reageren door hard te worden bij activiteit of juist in rust. Zolang je het niet specifiek kunt relateren aan een activiteit en je hebt geen bloedverlies, kun je het afwachten. Een lekker warme kruik of douche wil wel eens helpen.

    Groeten Brigitte
     
  3. Vrouwke87

    Vrouwke87 Fanatiek lid

    26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Inmiddels ben ik bijna 22 wkn zwanger maar heen ik het nog regelmatig. De ene dag heb ik er geen last van en de andere dag een paar keer per dag. Waar ik bang voor ben is dat ik te vroeg ga bevallen of heeft dit er niks mee te maken? Ik heen geen bloedverlies en voel de kleine bijna iedere dag goed bewegen. Wel heb ik regelmatig last van hoofdpijn
     

Deel Deze Pagina