Wat is het eerste dat je na de bevalling gaat / hebt (geg)eten?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Nina Sanders, 22 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Na de bevalling alleen beschuit met muisjes en appelsap, had de hele bevalling overgegeven dus deed het even rustig aan. De ochtend daarop kon ik wel een heel paard op en vooral een Red Bull was erg welkom!
     
  2. 2augustus1992

    2augustus1992 Niet meer actief

    Chocola!

    Moest er niets van hebben tijdens m'n beide zwangerschappen, maar dag na de bevalling was de trek gelijk terug!
     
  3. vinorosso

    vinorosso Bekend lid

    12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    Filet american en rookvlees.... Jammie!! Ik moest een paar dagen in het ziekenhuis blijven dus bij ieder ontbijt en lunch: ROOKVLEES. :cool:
     
  4. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.520
    113
    Na de bevalling van de eerste: een boterham met vruchtenhagel. Ik mocht tijdens de bevalling bijna niks eten van de verloskundige. Maar na de tijd had ik megahonger! Helaas waren de warme maaltijden net op in het ziekenhuis maar gelukkig konden ze nog ergens een boterham wegplukken.

    De bevalling van de tweede ging supersnel en begon tijdens onze lunch, dus maar gauw een paar boterhammen naar binnen. Om 6 uur 's avonds thuis aan de stamppot boerenkool! Ohja in het ziekenhuis had ik al wel een beschuitje met muisjes gehad.
     
  5. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik wilde een broodje filet americain, maar dat hadden ze niet. Ik heb het dus gehouden bij een boterham met kaas, een beschuit met muisjes en een kopje thee :p
     
  6. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Als allereerste beschuit met muisjes, vervolgens ging ik aan de chocolade koekjes en bij thuiskomst patat met biefstuk.
     
  7. Micera

    Micera Fanatiek lid

    23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik wilde helemaal niet eten, maar de kraamzorg vond dat ik toch wel wat energie kon gebruiken. Dus tegen heug en meug een banaan op gegeten ;)

    Bij de eerste stond er een beschuit met muisjes klaar. Had ik ook totaaaaaaaal geen trek in. Eigenlijk toen ook nergens in, alleen wat vruchtensap. Later een boterham met kaas.
     
  8. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.917
    15.362
    113
    Letterlijk het eerste? Een beschuitje met muisjes en een broodje kaas:p

    Maar omdat de inleidingsdatum vast stond, ben ik de avond ervoor naar de supermarkt gegaan om carpaccio en filet americain te kopen. Eerste ontbijtje na de bevalling (volgende dag dus) was een pistoletje filet americain en vervolgens carpaccio als lunch, heerlijk :D
     
  9. JoyNoa

    JoyNoa Bekend lid

    7 mei 2017
    934
    316
    63
    Vrouw
    Alle keren een broodje filet American van onze bakker, die is zooooo lekker! Hmm moet t broodje nu helaas weer missen :D
     
  10. Proetsel

    Proetsel Actief lid

    5 jul 2017
    167
    112
    43
    Vrouw
    Appelsap, fruitsalade, beschuit met muisjes en thee, het ziekenhuis wist precies waar ik aantoe was.
    En de volgende dag veel sushi en een lekker glas witte wijn!
     
  11. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Appelsap en 2 beschuit met muisjes. En 3 uur later een wrap met zalm.
     
  12. Elmyra

    Elmyra Niet meer actief

    Bij alle drie bevallingen niets bijzonders eigenlijk :rolleyes:. Beschuit met muisjes van het ziekenhuis :). Moet zeggen dat ik ook niets echt gemist heb. De eerste zwangerschap vooral het 'normaal' eten. Toen heb ik 8 maanden dagelijks moeten overgeven.
     
  13. Ri1987

    Ri1987 Actief lid

    9 sep 2015
    176
    1
    18
    NULL
    NULL
    Dochter is net geboren voor de lunch, dus heb een tosti op, toen we thuis waren is vriendlief naar ons favoriete restaurant gegaan en heeft hij voor mij een bord carpaccio en biefstuk gehaald. :thumup:
     
  14. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik had al maanden trek in een broodje salami..
    Volgens mij lag ik het al te eten voordat ik goed en wel gehecht was hahaha
     
  15. pandavliegen

    pandavliegen Fanatiek lid

    17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Boterham met cervelaat haha, daar had ik s middags al om gevraagd en om 23 uur kon ik het eten. Wat heb ik genoten :D

    Oh, maar eigenlijk het eerste was een cracker met muisjes (mag geen beschuit).
     
  16. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Het allereerste wat ik heb gegeten na de bevalling waren beschuitjes. Volgens mij met chocopasta, maar het kan ook kaas zijn geweest. Om 4 uur snachts. Maar ik moest eerst wat eten voor ik mocht douchen.
    In de kraamweek heb ik wel meerdere broodjes met filet american gegeten, heerlijk.
    Verder was ik heel blij met de huzarensalade en groentesoep die m'n schoonmoeder altijd maakt, al mag ik die tijdens de zwangerschap ook gewoon.
     
  17. LadyH88

    LadyH88 Bekend lid

    12 mei 2015
    800
    274
    63
    Beschuit met muisjes, die kreeg ik in het zh. daarna snoepjes uit de zak schepsnoep die ik eerder die week uitgezocht had, zodat we tijdens de bevalling iets lekkers hadden. Haha, tijdens de bevalling liep ik alleen maar over te geven, en daarna konden we nog beginnen aan de snoepjes :D
     
  18. Scooter84

    Scooter84 Niet meer actief

    Wat water en een beschuit met muisjes. Dat was ons (hele vroege) ontbijt in het ziekenhuis. Dametje is om 4.48u geboren.
     
  19. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    @Nina Sanders

    Wat heb je als eerste gegeten toen je kleine er was? ;)
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  20. jk84

    jk84 Bekend lid

    6 feb 2017
    594
    264
    63
    Polar broodje met gerookte zalm en rucola !
     

Deel Deze Pagina