Wat is jullie inkomen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Angel1980, 18 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat is jouw inkomen?

  1. €750,- / €1000,-

    8 stem(men)
    1,9%
  2. €1000,- / €1250,-

    11 stem(men)
    2,6%
  3. €1250,- / €1750,-

    14 stem(men)
    3,2%
  4. €1750,- / €2250,-

    25 stem(men)
    5,8%
  5. €2250,- / €3000,-

    56 stem(men)
    13,0%
  6. €3000,- / €3500,-

    55 stem(men)
    12,8%
  7. €3500,- / €4000,-

    79 stem(men)
    18,3%
  8. €4000,- / €4500,-

    67 stem(men)
    15,5%
  9. €4500,- / €5000,-

    56 stem(men)
    13,0%
  10. Meer dan €5000,-

    75 stem(men)
    17,4%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.972
    7.897
    113
    Vrouw
    Inkomen is ook een soort van waardering. Er zijn veel mensen die een slag in de rondte werken voor minimaal inkomen. Waarbij het voor jou 100 anderen is. En er nauwelijks waardering is voor het harde werk.
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ja hoor, daar ben ik mij echt wel van bewust, maar moet je je daar dan voor schamen?
     
  3. lloorrtt

    lloorrtt Niet meer actief

    In het echt misschien maar op dit forum wordt er volgens mij niet neergekeken op mensen met een lager inkomen. Misschien een enkeling maar dat is dan zijn/haar eigen gebrek.


    Inderdaad, iedereen werkt hard. Je moet vaak gewoon geluk hebben met het soort werk. Het ene wordt nou eenmaal beter betaald dan het andere, terecht of niet.
     
  4. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.972
    7.897
    113
    Vrouw
    Behalve statistieken die erbij gepakt worden niet echt nee. Maar doordat het wel onderdeel van de echte wereld is kan ik mij voorstellen dat het wel invloed heeft.
     
  5. lloorrtt

    lloorrtt Niet meer actief

    Hmm ja oke. Zal het wel oprecht erg vinden als mensen zich er echt voor schamen.
     
  6. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik snap het wel een beetje.
    Mijn moeder was alleenstaande moeder en wilde graag werken onder schooltijd (oppas had ze niet en opvang was best duur) daarom ging ze post bezorgen, niet bepaald een droombaan en ook geen hoog salaris... ze kon ook zoveel meer.
    Ik heb me daar soms best voor geschaamd als het over bijvoorbeeld het beroep van je ouders ging.
    Financieel hadden we het niet breed, maar ben ik nooit wat tekort gekomen.. maar toch had ik liever dat ze bijvoorbeeld een verpleegkundige, boekhouder oid was.
     
    MamaChantal vindt dit leuk.
  7. lloorrtt

    lloorrtt Niet meer actief

    Ik kan me best voorstellen dat je je als kind schaamt, ook al hoort dat natuurlijk niet. Vind het wel erg dat sommigen zich schamen voor hun beroep/salaris. Vaak beroepen die juist zeer belangrijk zijn maar niet het salaris krijgen. Dat zei ik eerder ook al; het ene beroep wordt nou eenmaal beter betaald dan het andere (helaas) en daar kunnen we denk ik weinig aan veranderen.
     
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ja dat ligt dan ook bij jezelf denk ik. Mijn vader was postbode en ik was altijd erg trots op hem, nooit een seconde voor hem geschaamd, zelf ook nog een tijdje als bijbaantje gedaan.
     
    amdaa vindt dit leuk.
  9. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.610
    113
    Vrouw
    Nou, ik hoop maar dan dat Mn kinderen zich niet voor mij gaan schamen...
    Idd ook bij de post gewerkt, nu iets anders, ook niets hoogstaand.
    Wel geweldig te combineren met man zn werk en de kinderen
     
    2littlemonkeys, Strandbal en Blijdorp vinden dit leuk.
  10. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Je hoeft toch ook niet iets hoogstaands te doen (doe ik ook niet)?
    Iedereen heeft zijn eigen rol en zolang je daar zelf tevreden mee bent en het past binnen jullie gezin, dan is dat prima. Laat je vooral niet onzeker maken joh. Ik heb mij echt nooit geschaamd, mijn vader zelf al helemaal nooit, was trots op zijn baan en straalde dat ook uit.
    En als iemand er wel op neerkijkt, tja sorry, maar dat ligt dan helemaal bij die persoon.
     
    Biny en Blijdorp vinden dit leuk.
  11. Treez

    Treez Niet meer actief

    Mee eens. Mijn moeder was schoonmaker. Ik heb mij er nooit voor geschaamd. Ik was trots op haar dat ze uit de bijstand is gekomen als alleenstaande moeder zonder opleiding. Ik heb zelf ook jarenlang schoongemaakt als bijbaantje. Niks mis mee.
     
  12. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.063
    10.330
    113
    Ik vind sowieso dat iedereen die eerlijk werkt voor zijn/haar geld zich daar nooit voor hoeft te schamen! Ik zou niet weten waarom iemand zich zou moeten schamen voor een minimum inkomen. Ik snap het goed als iemand ervan baalt als hij/zij een minimum inkomen heeft, maar schamen absoluut niet!
     
    Blijdorp, suus1983 en Treez vinden dit leuk.
  13. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik werk achter de kassa en hoop niet dat mijn kinderen zich daarvoor zullen schamen.
    Ik schaam me er zelf ook niet voor. Het is geen topbaan, maar ik vind mijn werk wel leuk.
    Ik hoop wel een opleiding te kunnen gaan doen wanneer mijn dochter volgend jaar op school begint.

    Mijn man heeft een eigen transportbedrijf. Maar daarvoor werkte hij bij het bedrijf die hem nu ‘inhuurt’ gewoon in loondienst bij iemand als pakketbezorger.
    Mijn kinderen vinden het geweldig dat mijn man grote bussen rijdt. En elke keer als ze zo’n bus zien roepen ze vol trots kijk papa zijn bus!! Kijk mama kijk!!
    En mijn zoon wil als hij groot is samen met papa in de grote bus werken.
     
    Harperhazel, Blijdorp, Treez en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ja lag ook vooral aan mezelf, ze schaamde zich er zelf namelijk niet voor.
    Komt denk ik ook wel omdat veel mensen uit de omgeving het minderwaardig vonden en er lacherig over deden. Ik was uiteindelijk blij dat ze, toen ik ouder was, ging studeren en ander werk ging doen.

    Zij schaamde zich niet voor haar werk, maar ik kan het me voorstellen als ze dit wel had gedaan.
    Ligt misschien ook aan je vrienden/kennissen kring, als je omgaat met mensen die hoge functies hebben kun je je al gauw minderwaardig voelen vergeleken bij de functies/salarissen van anderen, vooral als je weet dat je zelf meer in je mars hebt bijvoorbeeld.
     
  15. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Dan ben ik blij dat ik niet zulke kortzichtige mensen in mijn omgeving heb.
    Ik hoop ook dat mijn kinderen wel blij en trots zullen zijn dat wij gewoon werken voor ons geld. En ik hoop dat het voor niet uit maakt wat wij doen. Hier geen hoge topfuncties maar hebben een prima leven.
     
  16. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Mijn moeder komt uit een gezin met hoogopgeleiden en mijn oma vond mijn vader echt te min. Gelukkig was mijn moeder niet zo oppervlakkig en koos ze toch voor mijn vader (mijn oma draaide later wel bij).
    Mijn vader is trouwens een heel slimme man, maar hij genoot van de vrijheid die hij had bij dit werk. Hij is echt geen man die de hele dag binnen kan zijn (of überhaupt 5 minuten kan stilzitten haha).
     
  17. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.198
    2.837
    113
    Supermarkt cao, gewone kassamedewerker.
    1870- 2000 bruto

    Leidinggevende is wat beter.
    2043-2240

    Kdv
    1943-2652.
    Snap ik wel, mijn moeder zat in de bijstand, wel fijn dat ze altijd thuis was maar soms vond ik het wel eens 'minderwaardig'.

    Voor mijzelf nu ook, geen opleiding en werkte jaren in een super.
    Nu moet ik een keus gaan maken om een opleiding te gaan doen of weer in een super te gaan werken.
    Qua "eigenwaarde" zou ik dan optie 1 kiezen. Maar is praktisch bijna niet haalbaar door onze kids met hun problemen.
     
  18. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Zonder caissières, vuilnismannen, postbodes, enz. lag de wereld toch echt op z’n gat. Ik hoop dat iedereen blij is dat die mensen dat werk doen en ik hoop nog meer dat die mensen hun werk met trots doen en hun kinderen ook trots op hun ouders zijn!
     
    MyMiracle, Harperhazel, Blijdorp en 6 anderen vinden dit leuk.
  19. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Mijn zusje is bezig met een HBO opleiding, werkt daarnaast als begeleider in een huis met mensen die niet zelfstandig kunnen wonen om diverse redenen (mbo+ functie). Ze verdient 1875 voor 38 uur, dan vind ik die eerder genoemde salarissen niet eens zo slecht.
     
  20. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik zie dat er verschillende keren functies genoemd worden, maar dat leeftijd als factor niet zo vaak wordt genoemd. Vergeet niet dat leeftijd een heel grote rol speelt in je inkomen. Wij hebben inmiddels een mooi inkomen dat flink boven de hoogste optie zit, maar wij zijn dan ook best oud. Ben zelf bijna 40 en man nog eens 10 jr ouder. We zitten allebei wel op onze top en zullen er qua salaris niet echt meer op vooruit gaan. Vijftien jaar geleden zaten we ook gewoon ergens in het midden van de distributie. Veel jonge mensen kunnen nog flink groeien in hun carrieres en salarissen.
     
    famofthree, Champetter, cowgirl80 en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina