wat is jullie mening over deze naam voor een coachingspraktijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door Rosao, 11 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.831
    1.306
    113
    Hoi,

    Hoewel ik pas volgend jaar serieus met een eigen praktijk wil beginnen ben ik (uiteraard, dat is het leukste stuk :D ) al wel over een naam aan het denken. Ik wil iets wat niet te zweverig is, wel iets waar kracht uitspreekt, iets eigentijds en iets wat bij mij past.

    Ik ben nu op "BU" uitgekomen waarbij je BU uitspreekt als 'be you'. Er kan al dan niet nog 'coaching & counselling' achter ( dus BU coaching & counselling)

    Vroeg me af wat jullie associaties hierbij zijn en wat jullie er van vinden :)

    groetjes
     
  2. knor

    knor Fanatiek lid

    4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Bu op zich vind ik niet mooi klinken... Denk niet dat veel mensen de associatie leggen met jou achterliggende gedachte.... Snapte het in eerste instantie ook niet, wel toen je het uitlegde. Snap je? Succes!
     
  3. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ik vind op zich het "be you" wel leuk, maar als ik ergens BU zie staan, zou ik het gewoon uitspreken als BEE-UU, ik denk dat er weinig mensen meteen de link met "be you" leggen.

    Ik zou er sowieso wel "coaching & counseling" achter zetten, dan is het iig wel meteen duidelijk wat je doet.
     
  4. knor

    knor Fanatiek lid

    4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Waarom niet gewoon be you !
     
  5. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Zou ik eerder voor BY gaan
     
  6. knor

    knor Fanatiek lid

    4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Trouwens als ik op je link druk helemaal onderaan in je ondertekening kom ik wel op dat bericht uit maar het topic is gesloten zie ik onderaan! Of wist je dat al? Goed coachingsthema vind ik rondom zwangerschapsproblemen....
     
  7. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.831
    1.306
    113
    Hmm, dan misschien toch gewoon uitgeschreven gebruiken.

    Dus: Be You Coaching & Counselling. Ik zat ook aan deze manier van schrijven te denken om het duidelijk te maken:
     
  8. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.831
    1.306
    113
    Dan moet ik zelf meer aan het woord by denken. Maar ik hou het als afkorting even in mijn achterhoofd
     
  9. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Nou ja

    Ik vind BU niet raar, helemaal niet.

    Maar mensen zeggen toch snel beeuuuu dan.
     
  10. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.831
    1.306
    113
    Nee wist ik niet! Dank voor het melden!
    Eigenlijk komt het allemaal ook voort uit het feit dat ik het zelf toen zo nodig had maar het er niet was.
     
  11. macy77

    macy77 Fanatiek lid

    28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Je moet de koekjes van BU hebben.

    Nee, ik vind het niet je van het..
     
  12. macy77

    macy77 Fanatiek lid

    28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    YUNI - coaching & counselling

    Een boeddha die een yuni bij zich draagt heeft de betekenis "uitkomen van je wensen". In de breedste zin van het woord.
     
  13. Amethist

    Amethist Niet meer actief

    Als je voor de uitspraak "be you" wil gaan, kan je het m.i. beter schrijven als Be U. Nu je het schrijft als BU had ik geen idee hoe het uit te spreken; bee-uu of buu...
     
  14. macy77

    macy77 Fanatiek lid

    28 dec 2009
    3.239
    1
    0
  15. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.831
    1.306
    113
  16. Bri

    Bri Niet meer actief

    BU staat voor mij voor Business Unit (en dan spreek ik het in goed hollands uit als Buu, logisch he.)
    Maar als jij het consequent uitspreekt als Bie Joew dan zal het kwartje wel vallen en vind ik het ook wel een geschikte naam. Het is alleen wel een beetje cliché, zoals ook blijkt uit de post van macy.
    BY zou ik niet doen. Dat is óf het woord by, of Bie Wai. Beide onlogisch.
     
  17. macy77

    macy77 Fanatiek lid

    28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Is goed!
     
  18. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.831
    1.306
    113
    Het is ook wel een beetje cliche, merk wel dat het bedenken van een goede naam echt lastig is. Het is zo snel te zweverig of te corny etc... Ik wil graag iets wat een beetje stoer, vrouwelijk is maar wat mannen niet afschrikt. Eigentijds, fris
     
  19. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Moet het perse een herkenbaar woord zijn voor de consument?

    Want anders kun je ook in andere talen op zoek naar een woord waar je iets mee hebt.

    Ik heb een keer een bedrijf op weg geholpen door in het Keltisch een woord te vertalen.

    Je kunt bijvoorbeeld een kleur nemen ( betekenis van een kleur)

    Bijvoorbeeld geelgroen betekent o.a. groeikracht

    In o.a. het Engels is dat : vigor


    Dit is maar een voorbeeld.

    Want coachen en counseling dekt al de lading. Tenminste, mensen weten waar het over gaat ook zonder een "echte" naam
     
  20. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Moet je persé een naam voor je praktijk hebben? Ik ben ook van plan binnenkort voor mezelf te beginnen als coach en hou gewoon mijn naam.. dus wordt iets als ***naam*** coaching (en in jouw geval nog &counselling erachter;)).
    Ik heb ook nagedacht over een aparte naam maar ik vond alles te zweverig haha.
     

Deel Deze Pagina