Wat is nou leuk langdurig speelgoed meisje 2-3 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door 1982Justme, 5 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    Het duurt nog even maar onze kleine meid wordt in januari 2 jaar. In december is het natuurlijk ook nog sint/kerst en ze krijgt een zusje.
    Zelf wil ik zo min mogelijk speelgoed in huis. We zijn lid van de spelotheek en bibliotheek maar je ontkomt er toch niet aan.
    Ik ben erg van de praktische cadeaus zoals een nieuw badpak of leuke pantoffels maar er 'moeten' natuurlijk ook echte cadeaus komen..
    Wie helpt me? Zelf dacht ik eraan om voor haar verjaardag bambino loco te vragen en dat dan nog even een half jaartje apart te leggen. Is dat leuk speelgoed of zijn ze er snel op uitgekeken? Een serviesje is ook wel leuk denk ik?
    Voor Sint doen we een poppenwagen maar de opa's en oma's willen ook graag iets geven (rond de 20 euro).
    Wie heeft goede ideeen?
    Spelen jullie kinderen met verkleedkleren bijvoorbeeld? Of een bepaald spel/puzzel?
    Thanks alvast!
     
  2. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    Hier is een keukentje nog steeds topspeelgoed!
     
  3. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Duplo gaat hier al een aantal jaar mee.
    Spelletjes zijn ook altijd wel leuk: nijntje verstoppertje spelen of mijn eerste boomgaard van haba.
     
  4. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    Ohja, hadden we bij de oudste ook voor 2e verjaardag. Deze meid heeft al een buitenkeukentje dus dat vind ik dan genoeg. Maar idd misschien een winkeltje met winkelwagen bedenk ik me nu.
     
  5. 1982Justme

    1982Justme Niet meer actief

    Ohh die boomgaard ga ik naar kijken, dankje!
     
  6. Sugarblossom

    Sugarblossom VIP lid

    23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Vrolijke Vriendjes vind ik zelf wel een leuk en goed merk. Wij hebben de grote lopende eenhoorn met poppetje, rijdende auto/tank met poppetje en nu morgen krijgt ze voor haar 4e verjaardag het Vrolijke Vriendjes kasteel.
     
  7. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Inderdaad spelletjes zijn hier favoriet. Het allerliefste speelt hij: da ist der wurm drin. Ooit op Amazon.de gekocht met de gedachte dat het een Haba spel was, is niet dus maar wel zijn favoriet. (Haba spellen zijn zonder tekst en op amazon veel goedkoper.) Dierenvrienden en knappe koppen vind hij ook fantastisch. Of een leuke Memory, ik heb er een van Janod.

    Ik ben ook fan van de regenboog van Grimm. Daar wordt hier ook vol fantasie regelmatig mee gespeeld.
     
    marina kl vindt dit leuk.
  8. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Wij hebben onze dochter een loopfiets gegeven met haar 2e verjaardag.
     
  9. Jules!

    Jules! Bekend lid

    26 jun 2017
    814
    1.050
    93
    Vrouw
    Hier favoriet:
    - speelkeuken
    - loopfiets, toen ze ruim 2,5 was ging dat al lekker vlot
    - poppenbedje en poppen kinderstoel
    - poppen spullen, ook bijv zo'n kleine maxi cosi
    - boekjes
    - speelgoed kassa (in combinatie met inhoud speelkeuken erg leuk)
     
  10. Butterfly1109

    Butterfly1109 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Poppen en poppen spullen
    Keukentje
    Loopfiets
    Duplo
    Heel veel knutselspullen
     
  11. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    Mijn dochter is 2,5 jaar en zij is grote fan van haar poppen!
    Wat ze ook leuk vind : Keukentje, Duplo (Speelhuis & trein), poets-karretje, klei
     
  12. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.139
    4.360
    113
    Home
    Loopfiets
    Houten Kinderwagen en poppen begint ze nu leuk te vinden 2.5 jaar
    Keukentje
    En ze speelt veel met de duplo van haar broer blijft altijd goed
     
  13. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je kan ook bijvoorbeeld tickets vragen voor een pretpark of dierentuin?

    Anders een loopfiets. Doen ze lang mee. Of een zandbak.
     
  14. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.520
    113
    Duplo, wordt hier met 5 jaar nog mee gespeeld

    Keukentje, idem dito, wordt ook leuk samen mee gespeeld (5 en bijna 3), restaurantje doen ze dan of winkeltje

    Als het een poppenmeisje is dan een pop, bedje, badje, stoeltje, wandelwagentje, ook erg leuk met een baby op komst
     
  15. Tazzy

    Tazzy Fanatiek lid

    20 aug 2013
    1.364
    30
    48
    Hier is ze onlangs twee geworden. Ze heeft een grote buiten trampoline gehad van ons en daar woont ze zowat op hahaha. Verder een schommel voor buiten, gebruikt ze ook heel veel. Loopfiets gehad, serviesje van de Hema, is van hout en zoooo leuk. Nachtlampje, wobbelboard erg leuk, puzzels, boekjes, verkleedkleding, prinsessen jurkjes en schoentjes. Nouja en nog veel meer, paard en wagen van vrolijke vriendjes, zoef zoef dieren met kippenhok en traktor, knutsel spulletjes, pffff teveel om op te noemen hahaha. Oh en ook een super leuke koffer om uit logeren te gaan bij opa en oma. Oh en bezem en stoffer en blik, vind ze ook heel erg leuk. Voor sinterklaas krijgt ze een keukentje met toebehoren.
     
  16. Tazzy

    Tazzy Fanatiek lid

    20 aug 2013
    1.364
    30
    48
    Hier is ze onlangs twee geworden. Ze heeft een grote buiten trampoline gehad van ons en daar woont ze zowat op hahaha. Verder een schommel voor buiten, gebruikt ze ook heel veel. Loopfiets gehad, serviesje van de Hema, is van hout en zoooo leuk. Nachtlampje, wobbelboard erg leuk, puzzels, boekjes, verkleedkleding, prinsessen jurkjes en schoentjes. Nouja en nog veel meer, paard en wagen van vrolijke vriendjes, zoef zoef dieren met kippenhok en traktor, knutsel spulletjes, pffff teveel om op te noemen hahaha. Oh en ook een super leuke koffer om uit logeren te gaan bij opa en oma. Oh en bezem en stoffer en blik, vind ze ook heel erg leuk. Voor sinterklaas krijgt ze een keukentje met toebehoren.
     
  17. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Keukentje
    Little people
    Duplo
    Paw patrol auto's en de hondjes speelt ze elke dag mee
    Dierenfiguurtjes
    Puzzles
    Loopfiets/step
     
  18. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Speelgoed van Grimms is hier een grote hit.
    Wij hebben de vier elementen puzzel, regenboog, poppetjes in bakjes, poppenhuis en nog wat kleiner spul en daar spelen dreumes en kleuter allebei eigenlijk elke dag mee.
    Dito keuken met accessoires
     
  19. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Duplo, houten treinbaan, houten knikkerbaan, klei, kinetisch zand (allemaal in handige opbergbakken/kastjes dus geen last van in huis), keukentje (dient tevens als opbergplek voor ander speelgoed, dus ook prima.
     
  20. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    - Keukentje
    - Loopfiets
    - Babypop en toebehoren (babyborn hier)
    - Speelgoed voor in de tuin (trampoline, zandbak, schommel)
    - Duplo
    - abonnement dierentuin
    - voorleesboeken
     

Deel Deze Pagina