Wat is origineel?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door allstar, 19 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. allstar

    allstar Actief lid

    29 mei 2012
    344
    6
    18
    hallo allemaal,

    Binnenkort het eerste kinderfeestje van onze zoon.

    Ik heb van velen begrepen dat een kinderfeestje bij 4-jarigen al snel in de smaak valt als het zelfs gewoon bij pelen thuis blijft en koekhappen bijvoorbeeld ... Dikke prima dus !

    Alleen .... Nu zou ik het persoonlijk erg leuk vinden om van iets simpels dan toch iets origineels te maken . Hahaha

    Hebben jullie ideeen ?

    Lieve groetjes !
     
  2. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Hier dochters maar het idee blijft het zelfde. We hebben er gewoon een themafeestje van gemaakt ( prinsessen in ons geval) dus in die hoek kan je dingen al leuker maken met bijvoorbeeld een ridder of piratenthema te gebruiken of bijvoorbeeld cars of de ruimte ect of iets anders dat hij leuk vind. En daarom heen dan spelletjes verzinnen/ ombuigen.
    We hadden hier bijvoorbeeld kus de kikker ipv ezeltje prikje maar dat kan ook een zwaard zo dicht mogelijk bij de ridder plakken zijn. Of de verjaardagscadeau's laten verstoppen en dan moet de jarige piraat op schattenjacht. ( schattenjacht in de tuin met gouden munten is ook leuk)
    Veel plezier alvast :)
     
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.334
    113
    Maak het jezelf ook niet te moeilijk, voor de meeste kindjes zijn al die standaard dingen wel nieuw.

    Een speciaal thema is wel heel leuk. En daar de activiteiten aan koppelen. Verder weinig tips, heb er geen ervaring mee.
     
  4. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Toen mijn jongste 7 werd hadden we bij het xenos van karton van elk kind de voorletter gekocht. Geverfd een paar dagen van tevoren en dan konden de kinderen hun eigen letter versieren. Kan ook prima met 4 jaar maar dan zal het allemaal wat minder netjes versierd zijn ;)
    Toen mijn oudste 5 werd hadden we trouwens hetzelfde idee ongeveer gedaan, maar dan een klein kistje. Foto van het groepje erin geplakt (aan het begin van het feestje gemaakt en toen thuis uitgeprint) en toen ze weggingen was het kistje gevuld met een speeltje en wat snoepjes (ipv een zakje wat kinderen vaak meekrijgen). De foto en de snoepjes/speeltje was echt een verrassing! Viel erg in de smaak! Verder gewoon wat spelletjes.
     
  5. mamavanmimi

    mamavanmimi Fanatiek lid

    13 mei 2010
    2.791
    773
    113
    Tussen de fruitbomen
    Wij hebben toen een prinsessenfeestje gehouden. Alle meiden kwamen verkleed als prinses. We hadden bakkertje enz met prinsessenthema en prinsessenmuffins die goed in de smaak vielen.
    We hebben Oudhollandse spelletjes gedaan maar dan op de prinsessen manier.
    Was erg leuk bevallen
     

Deel Deze Pagina