Wat kan ik verwachten met een curettage?

Discussie in 'Miskraam' gestart door bengelke, 29 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bengelke

    bengelke Bekend lid

    21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    Nadat we 2 weken geleden nog het hartje hebben zien kloppen, is het embryo snel nadien gestopt met groeien, de gynaecoloog zei dat het het beste was om vrijdag een curettage te doen, ipv af te wachten wat er gebeurd als ik stop met de Utrogestan.
    Nu kwam dit wel even aan, dus heb niet echt vragen gesteld, en weet niet echt veel, weet dat ik in slaap wordt gedaan, en dat ik 3 u op voorhand 2 tabletjes cytotec moet opsteken. Maar wat kan ik verwachten, heb ik pijn nadien? Kan ik de dag nadien weer alles doen? Mag ik direct weer werken? Heb zondag een familiefeest, dus moet wel wat fit zijn, en zaterdag ben ik heel de dag alleen met men dochter van 2j, dus stilzitten en zursten zal er niet inzitten...
     
  2. 3112

    3112 Actief lid

    15 feb 2010
    217
    20
    18
    Wat naar! Allereerst heel veel sterkte met ermee.
    Ik heb 2 weken geleden een curettage gehad. Ik heb geen cytotec gehad.
    Na het ontwaken moest ik fit worden, wat eten en naar huis.
    Ik voelde me gelijk al topfit eigenlijk. Kon ook gelijk weer alles doen en de dagen erna ook. Echter in de avonden kreeg ik wel echt krampen aan de baarmoeder, maar het was met bedrust en een warme kruik best weg te puffen.
    Als ik een dagje rust nam met veel zitten en liggen tussendoor dat had ik in de avond geen pijn.
    Ik heb geen bloedverlies gehad.
    Dit is mijn verhaal maar ik lees echt zoveel verschillende verhalen. Het is bij iedereen anders en dat is best jammer want zo kan je er geen pijl op trekken.
    Veel sterkte morgen!
     
  3. bengelke

    bengelke Bekend lid

    21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    Hey, thx voor jou ook veel sterkte nog
    , veel rusten zal hier niet in zitten, heb een rechtstaand beroep, ik loop steeds rond.
    Ik zie dat jij ook via de mmm zwanger bent geworden, wanneer mag je weer starten?
     
  4. Jingle

    Jingle Fanatiek lid

    14 nov 2008
    1.198
    234
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Hoi, ik vond de curettage goed te doen. Ik had een week eerder al de cytotec pillen gehad en helaas toch nog wat restweefsel.
    Ik werd opgenomen op de dagverpleging, mocht al snel naar de ok wachtruimte. Kreeg daar een infuus en antibiotica. Daarna naar binnen op de ok en over op een ander bed met beensteunen. Daarna in slaap gemaakt en werd weer wakker op de uitslaapkamer. Voelde me wel wat groggy van de narcose maar kon na 2,5 uur naar huis. Daarna geen kramp of iets en 2 weken elke dag wat bloed bij het afvegen.

    Heel veel sterkte! Hopelijk kunnen jullie snel weer verder!
     
  5. smarlicia

    smarlicia Niet meer actief

    Wil je niet ontmoedigen ik ben een paar weken erg ziek geweest
     
  6. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Ik zou aangeven dat je een paar dagen niet komt werken. Naast dat je narcose krijgt en het een ongreep is kan het emotioneel ook zwaar vallen. Ik snap dat je je sterk wil houden, maar ik vind het echt heel normaal als iemand hierna niet meteen gaat werken hoor. Sterkte!
     
  7. Jingle

    Jingle Fanatiek lid

    14 nov 2008
    1.198
    234
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Ik heb me ook nog ziek gemeld na de curettage. Ben een week later weer begonnen.
     
  8. 3112

    3112 Actief lid

    15 feb 2010
    217
    20
    18

    Als ik jou was zou ik het aangeven op mijn werk en een paar dagen ziek melden. Je hebt de rust hard nodig. Ik heb na de curettage 2 dagen niet gewerkt (staand beroep) daarna 2 halve dagen en toen weer een paar dagen vrij.
    Als zelfstandig ondernemer kon ik het niet anders inplannen dan dit maar ik zou je aanraden een weekje thuis te blijven. Lekker me je dochter een filmpje kijken op de bank onder een dekentje(chipjes erbij).
    Niet om je bang te maken maar het kan alle kanten op gaan.

    Ik ben inderdaad met (veel) hulp zwanger geraakt. Ik moet nu van de arts (Dusseldorf) 1 cyslus afwachten en daarna mag ik weer starten.
    Ik kan niet wachten!!!
    Ik had alleen vandaag nog steeds (na 2 weken) een positieve zwangerschapstest en volgens mij kan het dan nog lang duren voor ik mijn menstruatie ontvang:(

    Ik weet niet wanneer je moet of al bent geweest, heel veel succes!
     
  9. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Sterkte vandaag. Ik lees even mee in je topic bij mij is het ook niet goed helaas en zal volgende week waarschijnlijk ook voor curettage moeten.
    Neem goed de tijd om te herstellen. Sterkte vandaag meid
     
  10. LillyLou

    LillyLou Lid

    31 okt 2016
    60
    34
    18
    Veel sterkte vandaag! Bij mij viel het achteraf goed mee. Geen pijn gehad en ook het bloeden viel goed mee. Maar vooral mentaal heb je je rust nadien echt nodig!
     
  11. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hoe gaat het met je?
     
  12. bengelke

    bengelke Bekend lid

    21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    Hiet gaat het wel redelijk mt me, fisiek niet echt last, emotioneel gaat het ook wel. Merk alleen precies dat men hormonen van slag zijn, heb een enorm kort lontje, en snak naar rust. Dokter heeft me een week thuis gegeven (wil wel sneller weer gaan werken) maar heb een mega druk weekend gehad, nu staakt de creche weer, dus weer thuis alleen met de dochter, en zou gewoon effe rust willen, gewoon effe men ding doen...
    Ben alleen vergeten te vragen wanneer ik terug mocht starten, dus zal binnen enkele weken maar eens naar fertiliteit bellen, om horen...
    ik heb trouwens bijna gezn bloedverlies, af en toe een beetje bij het afvegen, maar amper in men inlegkruisje...
     
  13. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Snap dat je rust wilt meis heel begrijpelijk. Dat wil ik ook. Ik hoop dat je rustig de feestdagen in kunt en kunt bijkomen.
     
  14. bengelke

    bengelke Bekend lid

    21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    Vind dit zo vreemd he, we waren bijna op dezelfde moment zwanger, allebij op 6 weken een embryo van 2mm, en bij ging het mis, en nu precies bij jou ook
     
  15. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ja dat dacht ik ook inderdaad.
    Waren beide zowat op hetzelfde moment zwanger. En nu beide dit wie had dat gedacht? Wanneer was bij jullie het hartje gestopt?
     
  16. bengelke

    bengelke Bekend lid

    21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    Tja wanneer is de vraag hij, op 6w, want het was 6mm, maar op 6w3 dagen werd het 2,2mm gemeten. Weet wel dat 2 dagen na die echo men bandepijn stopte, vond dat al zo vreemd. Dus waarschijnlijk niet lang daarna...
     
  17. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik heb sinds afgelopen weekend ook echt helemaal geen symptomen meer. Niet het rekken van de banden inderdaad wat je dan weleens voelt helemaal niets meer. Echt "toevallig" onze gelijkenis kwa verloopt hier ook bij 6+3 iets meer dan 2mm en vandaag bij 8+2 dus nog steeds maar 4mm helaas dus echt niet goed.
    Morgen naar de gynaecoloog ik ben benieuwd en hoop op duidelijkheid. Mijn testen lopen in elk geval ook duidelijk af......
    Hou je goed meis
     
  18. bengelke

    bengelke Bekend lid

    21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    Wanneer moet je gaan vandaag? Ik denk aan je.
     
  19. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Net thuis.
    Gynaecoloog wilde toch nog echo volgende week pfff ze wilde niet afgaan op 1 echo, ik heb er al 4 gehad die allemaal niet goed waren maar ok. ik zei ik ga echt niet weer een week wachten dit moet klaar. Ik wil alleen de echo als er ook meteen de curettage gepland kan worden. Was normaal niet de bedoeling maar wilde ze wel doen. Dus volgende week woensdag nog een echo en dan donderdag de curettage.
    Ben nu 8+3 en was 4.8 mm en hartje uiterst traag....dat dit niet goed is ziet een blinde nog.
     
  20. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Dikke knuffel :( x wachten is vreselijk
     

Deel Deze Pagina