Wat mag niet ontbreken op een peuterkamer?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door juf21, 11 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf21

    juf21 Bekend lid

    20 mei 2012
    725
    139
    43
    Hoi meiden,

    Ik ben in verwachting van de tweede. Onze zoon zal daarom waarschijnlijk een nieuwe slaapkamer krijgen rond zijn tweede verjaardag.

    Wat mag nou echt niet ontbreken op een peuterkamer? Waar zijn jullie (peuters) het blijst mee?
    En zou hij meteen al in een groot bed (met hekje) kunnen?
    Bedankt alvast! Ik hoop op leuke inspiratie.
     
  2. rebekka84

    rebekka84 Fanatiek lid

    27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Het verschilde hier per kind. Het enige waar ze alle 3 blij mee waren was een groot bed .
     
  3. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Onze dochter is gek op haar Ikea circus tent. Zo af en toe slaapt ze er ook in :roflmao:

    Wat ons betreft kan een boekenkastje niet ontbreken omdat we elke avond voorlezen.
     
  4. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.743
    462
    83
    Wij hebben een schoolbord op zijn kamer gezet met krijtjes, voor mocht hij de drang krijgen op de muren te tekenen. Het werkt wel, want er is daarna nooit op de muren gekleurd (voordat het bord er stond dus wel ;)).

    Zoon ging trouwens ook voor zijn 2e verjaardag over naar een groter bed met hekje, en dat is altijd goed gegaan. Helaas geen 1 persoonsbed omdat dat toen niet paste, maar wel een groter bed van 160 cm.
     
  5. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.655
    3.466
    113
    Vrouw
    pietje1987 vindt dit leuk.
  6. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Hier meteen een volwassen kamer gekocht die de rest van het (tiener)leven te gebruiken is. Natuurlijk met aangepaste accesoires. Dus een groot bed en dat gaat echt prima! Je kunt een hekje erbij kopen maar ze zijn er nog nooit uitgevallen. Een peuterbed en alle beddengoed vond ik echt onzin (zonder van de spullen en het geld).

    Verder heb ik een bureau gekocht. Dat doet nu dienst als commode voor het verschonen maar in de toekomst is het dus een normaal bureau om aan te werken of lezen.

    Ook een klein boekenkastje voor voorleesboeken en speelgoed. Een speelgoedkist is ook een leuk idee. En als je plek hebt een stoel (eventueel voor aan het buerau). En een plank om spullen op te zetten.

    Leuke schoolplaat aan de muur is ook leuk. Kijk eens bij kleefenzo daar hebben ze leuke muurstickers (eventueel met naam) en je krijgt er de verfcodes bij zodat je de rest van de kamer in de bijpassende kleuren kunt schilderen.

    Hier heb ik overigens geen stiften of knutselspullen op de kamers. Het is wel een slaapkamer en geen speelkamer. Dat zorgt alleen maar voor afleiding als ze moeten (gaan) slapen. En ik wil niet dat ze zonder toezicht aan het kleuren etc gaan op de slaapkamer. Maar ik heb wel veel voorleesboeken, knuffels en een klein beetje speelgoed.
     
  7. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.984
    8.790
    113
    Onze zoon had een ledikant waar de zijkant vanaf kon en daarna naar een kura eenpersoonsbed. Aangezien je de ledikant nodig hebt voor de kleine zou ik een meteen een eenpersoonsbed nemen.

    Wij hebben gekozen voor een kura bad met een blauwe boog er over. Nu is hij 4 en hebben we hem omgedraaid zodat hijo der het bed kan spelen en de boog zit nu dus hoog.

    Verder een kast voor speelgoed, we hebben een ikea lack tafeltje om aan te spelen, een kast of planken voor boeken is ook handig. We hebben geen stoel of bankje omdat we al een diepe vensterbank hebben.
     
  8. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Ik zie de kamer van mijn dochter (2,5) vooral als een plek om te slapen, en niet om te spelen. Er staat dus op een poppenhuis na geen speelgoed. En verder alleen de dingen als bed, nachtkastje, kast, een stoeltje, boekenplank en decoratie.
     
  9. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.098
    5.277
    113
    Nou een bed en een kast lijkt mij. En een leuk schilderijtje. Er staat wel speelgoed boven maar daar doet ze niks mee.
     
  10. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Een eenpersoonsbed en een kast.
    Daarnaast staat nu der ikea keukentje ook op der kamer.
    Als ze niet kan slapen gaat ze altijd even koken voor der pop en beer.
    Een uurtje later tref je der dan in bed aan met 3 pannen en een pizza :roflmao:

    N krijgt wel een peuterbed, maar hij heeft een kleine kamer en ik wil uiteindelijk een hoogslaper voor hem.
    Daar is die met 2 jaar nog te klein voor.
     
  11. Snoeki

    Snoeki Fanatiek lid

    30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Hier mee eens niet te veel en druk speelgoed. Een slaapkamer hoort rustgevend te zijn, dan slapen ze beter denk ik. Ik slaap ook niet goed op drukke kamers.

    Daarom hier een boeken kast twee kleine kratjes speelgoed en veel knuffels. Bureau past hier niet op de kamer helaas anders hadden we dat ook erbij gedaan. Tevens hebben wij een bed bank zodat we daar heerlijk kunnen voorlezen.
     
  12. Snoeki

    Snoeki Fanatiek lid

    30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Overigens hier wel eerst een peuterbed gehad als tussenfase maar dat was meet omdat ze voor dr 1,5 jaar al uit bed klom en ik op die leeftijd een groot bed al gelijk zo groot vond.

    Wel tweedehands gekocht vond het de nieuwprijs niet waard en er is zoveel tweedehands te krijgen
     
  13. juf21

    juf21 Bekend lid

    20 mei 2012
    725
    139
    43
    Bedankt voor alle leuke ideeën en tips daar kunnen we wel wat mee! :thumup:
     

Deel Deze Pagina