Wat nu...

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Missmisie92, 17 apr 2024.

  1. Missmisie92

    Missmisie92 Nieuw lid

    17 apr 2024
    3
    0
    1
    Vrouw
    Fulltime mama van 5
    Hallo,
    Een vraagje ik heb normaal een implanon maar deze is al ongeveer 3 maand geleden uitgewerkt maar nu is de vraag ik en men partner hebben onveilig sex maar niet de planning om nog kindjes te krijgen maar mocht ik toch zwanger zijn (en niet weet) en laat een implanon plaatsen zorgt dit dan dat dit een miskraam of af komt of niet ?
    Gr
     
  2. Suzi98

    Suzi98 Fanatiek lid

    30 mei 2022
    4.217
    3.930
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Je kan toch gewoon testen voordat je een nieuwe laat plaatsen? Waarom heb je onveilige seks als je weet dat hij is uitgewerkt?
     
    Krily, nosilla, Spectre en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Shalom

    Shalom Bekend lid

    15 jan 2024
    644
    419
    63
    Hoe weet je dat het uitgewerkt is? Omdat de termijn van 3 jaar is verstreken? Want het zal vast nog wel zijn werk doen, maar bij geen kinderwens kun je beter een afspraak maken om een nieuwe te plaatsen.

    De implanon werkt dmv hormonen. Het is niet aan te raden bij een zwangerschap maar zal denk ik geen miskraam opwekken.

    Alvorens je een nieuwe implanon laat plaatsen kun je een zwangerschapstest doen om dat uit te sluiten.
     
  4. Missmisie92

    Missmisie92 Nieuw lid

    17 apr 2024
    3
    0
    1
    Vrouw
    Fulltime mama van 5
    Ik ga binnekort nieuwe plaatsen maar je kan te vroeg ook niet testen.... Natuurlijk omdat ik dacht wat als.je te vroeg test en toch zwanger bent ma te vroeg o. Te testen en een nieuwe plaatst
     
  5. Missmisie92

    Missmisie92 Nieuw lid

    17 apr 2024
    3
    0
    1
    Vrouw
    Fulltime mama van 5
    Ja Awel ma dat is het juist mss dat ik te vroeg test plus ik wil ook niet langer wachten voor nieuwe.....
     
  6. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.824
    6.969
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je kan 2 weken na de sex testen en als je dan niet zwanger bent de implanon laten plaatsen.
     
    Missmisie92 vindt dit leuk.
  7. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.973
    12.444
    113
    Vrouw
    Als je geen kinderen wilt, veilige seks met condoom of geen seks.
     
    Suzi98, Snoepjes, nosilla en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Maryelle

    Maryelle Actief lid

    10 feb 2015
    300
    160
    43
    Vrouw
    Je hebt 2 opties:
    1 Wachten tot je ongesteld wordt en dan direct een nieuwe laten plaatsen. Dan ben je gegarandeerd niet zwanger.

    2 Op de dag dat je een nieuwe laat plaatsen een test doen en als je daarna nog onveilige seks hebt ongeveer 3/4 weken nadat het nieuwe staafje is geplaatst nog een keer testen.

    Onveilige seks lijkt me alleszins een zeer slecht plan als je geen kinderwens hebt maar goed dat moet je verder zelf weten ‍♀️
     
    Missmisie92 vindt dit leuk.
  9. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.543
    4.986
    113
    Vrouw
    Waarom onveilig seks en geen kinderwens :eek:.
    Neem je verantwoordelijkheid en gebruik een condoom tot de tijd dat je een nieuwe implanon laat plaatsen.
     
    Suzi98 en Snoepjes vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina