Wat te doen met de muren? Overal spackspuitwerk!

Discussie in 'De lounge' gestart door Aegyo, 16 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.326
    1.347
    113
    We hebben pasgeleden een huis gekocht en zijn nu druk bezig met het regelen van de werkzaamheden :) Maar ik weet niet zo goed wat ik met de muren aan moet.

    Er zit namelijk overal in het huis spierwit spackspuitwerk. En dat maakt het geheel (de kamers zijn groot) nogal kil en kantoorachtig. Ik vind het ook niet zo'n fijn idee om het meubilair tegen zo'n grove muur te zetten...stoffen bank en zo...

    Iemand ervaring met spackspuitwerk glad stucen? Dan moet je ook gelijk de plafonds mee laten nemen, denk ik hè? I.v.m. de aanzet die je anders blijft zien? De PVC vloer (die ook door het hele huis ligt) is juist wel heel mooi, maar of die zoveel stucwerk overleeft...

    Wat hebben jullie op de muren in huis? Iemand ervaring met het glad laten maken van spackspuitwerk?
     
  2. Prj

    Prj Niet meer actief

    Ons huis is dan ook heel kantoorachtig volgens jou haha

    Wij hebben 6 jaar geleden ons huis gespackt laten opleveren. Wij hebben de allerfijnste structuur op de muren maar wel alles RAL 9010.

    Ikzelf vind het heel fijn dat het zo licht is in huis. Het spacken bij ons vind ik ook mooi omdat we de hele fijne structuur hebben. Die grove vind ik idd ook niets.

    Nu moeten wij straks toch een keer wat anders want er komen nu toch echt meerdere droogscheuren (normaal bij nieuwbouw na ongeveer 5 jaar).

    Ik denk dat wij de boel dan ook gewoon laten stucen. Volgens mij is dat geen probleem als de spack goed is aangebracht.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  3. Manque

    Manque Niet meer actief

    Wij hebben juist alles laten spackspuiten omdat we het mooi vonden ;) Fijnste structuur, net zoals @Prj Ik vind het juist mooi, geeft mooi licht. Maar het is echt niet moeilijk glad te stuken, hoor. Ga maar na hoe onregelmatig een baksteenmuur is. Dat stuken ze toch ook zonder problemen glad?
     
  4. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.326
    1.347
    113
    In onze huidige woning hebben we ook veel fijne spack ;) Dus ik vind het niet per se lelijk. Maar van die grove en spierwitte overal in huis dus wel :( Een gezellig kinderbehang zit er dan niet in bijv. Er zitten daar inderdaad ook veel droogscheuren in de kamers aan de achterkant (tuin op het zuiden, veel zon).
     
  5. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Volgens mij kan dat gewoon gestuct worden. En die vloer overleeft het wel, worden kartonnen platen op gelegd om de vloer te beschermen.
     
    DastyQueen en Aegyo vinden dit leuk.
  6. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Ik heb recent een woning gekocht waar spac spuitwerk in zat. Echt verschrikkelijk, lijkt mij ook zeer pijnlijk als de kinderen tegen de muur zouden vallen. Wij hebben alles dus glad laten stucen en het is super mooi geworden! Wij hebben het plafond laten verlagen met spotjes erin dus dat moest sowieso ook mee gestuct worden. Ik denk dat je het plafond sowieso het beste mee kan laten stucen zodat het 1 mooi geheel word. Vloeren worden inderdaad netjes afgeplakt!
     
    Aegyo vindt dit leuk.
  7. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Wij hebben het hele huis laten stucen, muren en plafonds. Kostte wat maar ik ben er blij mee.
     
    Aegyo vindt dit leuk.
  8. Jules!

    Jules! Bekend lid

    26 jun 2017
    814
    1.050
    93
    Vrouw
    Brrr ik vind dat ook niet mooi. Ik zou alles laten stucen incl plafonds als je daar het geld voor hebt. De vloer kun je prima helemaal afdekken met stucloop.
    Wij hebben hier deels glad gestucte muren en deels hele fijne spachtelputz.
    Gladgestucte muren zie je nl alles op, is veel minder hard dan spachtelputz.
     
    pippa26 vindt dit leuk.
  9. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.326
    1.347
    113
    Heb je het daarna glad gelaten of toch iets van structuur of behang o.i.d. er op? Ik twijfel zo wat we nou het beste kunnen doen als we dit grove glad laten maken. Iets van een lichte/fijne structuur met wat kleur (of een accentbehang op één muur) lijkt me best mooi namelijk :)

    En, als ik zo brutaal mag zijn, hoeveel waren jullie ongeveer kwijt aan het stucen? Ik ga zeer binnenkort met de aannemer in overleg, maar probeer me alvast wat in te lezen.
     
  10. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Ons huis heeft voor het grootste deel ramen. Wij hebben geen muren geschikt voor een accent muur dus alles is ral9010. Maar in een ander huis zou ik inderdaad dat doen. Alles glad stucen met Ral9010 en daarna een accent kleur/behang op 1 muur.

    Je moet rekenen op 10-15 euro per m2. Ik weet niet precies hoeveel wij kwijt waren. Zat in de prijs voor het verbouwen van het hele huis.
     
    Aegyo vindt dit leuk.
  11. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    De muren in ons huis waren gegranold met hele diepe groeven, we hebben het complete huis glad laten stucen.
    In de woonkamer bleef de houten vloer, dus alles is bedekt met stucloper en de naden zijn dicht gemaakt met ducktape. Ging helemaal goed.
    Ons plafond bestaat uit platen dus moest sowieso een nieuwe sierstrip op.
     
  12. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Wij hebben vorige zomer de hele benedenverdieping van onze woning glad laten stucen. Zat spagtelputz op de muren, plan was daarover heen te stucen, maar daar zat het veel te los voor... Alles moest er dus eerst af :eek: Plafond niet meegenomen, ivm tijdgebrek (geplande verhuizing en binnen 5 weken, waarvan 3 in bouwvak, gehele huis verbouwen ;)) Wilden eerst wel het plafond ook, maar ging dus echt niet meer. En om eerlijk te zijn, het is prima zo. Kosten vielen me vies tegen, hebben woonkamer van ong 40m2 en waren voor stucen + schilderen 4-5000 euro kwijt? Wel vergeleken bij verschillende stucers, maar was allemaal ongeveer hetzelfde. Hier wilden we de vloer niet behouden, en die is heel vies geworden, dus zou het zeker goed bedekken!
     
  13. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.593
    1.413
    113
    Zoals door anderen al is gezegd kan stucen prima. Hier pas geleden ivm een verbouwing ongeveer 120m2 muur en 70m2 plafond laten doen (plafond is duurder). Wij waren 2900 euro kwijt en ze hebben het in 5 werkdagen gedaan. We hebben overigens wel zelf 't voorwerk gedaan. Dus het voorstrijken, stuclatjes zetten e.d.)
     
  14. 1986Lynn

    1986Lynn Fanatiek lid

    3 sep 2009
    2.615
    367
    83
    ..
    Wij hebben recent ook het hele huis laten stucen. Alle muren en plafonds. Nadien heeft de schilder alles gespoten in echt wit (dus niet 9010). Verder zijn alle kozijnen mat zwart. Hebben we een grote zwarte krijt muur en 2 accentmuren in jade green.
     
  15. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Wij hebben thuis door het hele huis spackspuitwerk en laten dit na de verbouwing die in de planning staat ook allemaal glad trekken.
    Wij hebben een aannemersbedrijf en als wij bij klanten de muren glad gaan stucen is inderdaad het advies de plafonds ook mee te nemen voor het mooiste resultaat. dit kan trouwens ook anders opgelost worden door de randen strak af te kitten dan heb je ook een rechte overgang naar het plafond)
    Over je vloer hoef je je niet druk te maken. Een goede stucadoor legt over elke vloer stucloper en als alles klaar is en dit eruit gaat is je vloer exact als voor de werkzaamheden. En een goede stucadoor is verzekerd voor schade die hij aanricht dus mocht er toch wat met je vloer gebeuren draait hij voor de kosten op.
     
  16. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ik neem aan dat je plinten tegen de muren hebt? dan komen de meubels toch nooit strak tegen de muur aan?
     
  17. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    De prijs is behoorlijk afhankelijk van de grofheid van de spac die er nu op zit. Een grove heeft een iets dikkere laag nodig dan een fijne spac.
    Wij rekenen afhankelijk van het aantal m2 (en als we alleen komen om te stucen) tussen de € 17,50 m2 voor een hele woning tot €25 m2 voor een enkel kamertje. Zijn er ook andere werkzaamheden die we moeten verrichten in dezelfde woning zullen de prijzen iets zakken.
     
  18. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.326
    1.347
    113
    De pootjes zitten niet aan de rand van de bank, maar er iets vanaf, waardoor de rest van de bank over de plint en tegen de muur komt. Hoop dat ik het zo duidelijk uitleg :p
     
  19. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Wij hebben beneden alles laten stucen incl. Het plafond! Wij zijn er echt super blij mee, nu nog na 4 jaar !
     

Deel Deze Pagina