Wat te verwachten bij intake ivf

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sab88, 28 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kookaburra

    Kookaburra Actief lid

    5 nov 2016
    170
    86
    28
    Vrouw
    Huisvrouw & moeder
    Emmerich am Rhein, Duitsland
    Tjee, wat naar! Helaas gaat het vaak niet zo snel! Hebben wij ook aan de lijve ondervonden. Van de eerste intake naar een eerste zwangerschap heeft via de ivf weg ook een jaar geduurd. (en dat is volgens mij vrij vlot) Bij ons was er ook altijd wat. Bloedwerk, zaadonderzoek, operaties, miskraam, uitgestelde cryo, verbouwing van de ivf kliniek, water in mijn eileiders. Nu ook weer. Laparoscopie laten doen, omdat ik vocht in de baarmoeder had, weer een maandje wachten. En zooooo kruipt de tijd voorbij.
     
  2. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Pff jeetje ... En ik maar klagen. Zo te horen kan het nog erger. Wat naar allemaal !!
    Jullie zijn dus al een jaar bezig als ik het goed begrijp ?

    Ik snap best dat ik geduldig moet zijn, maar vind het echt heel vervelend als het nu al allemaal zo rommelig gaat.

    Mijn vriend moest vandaag bellen naar het andere ziekenhuis om een afspraak te maken voor zijn zaadonderzoek. Krijgt hij te horen dat ze geen dossier van hem hebben. Nou moeten we weer wachten tot maandag , dan zijn de ivf verpleegkundigen in ons ziekenhuis er en die kunnen dit dan aanmaken.
    Wordt er wel een beetje kriegelig van. Maar goed als ik jou zo hoor , krijgen we nog wat te verduren o_O
     
  3. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Nou vandaag eindelijk onze intake gehad .. Had gedacht dat het een lang gesprek zou worden, maar dat viel uiteindelijk mee. De gyn moest nog wel even duidelijk maken dat door de klachten die ik naar het ziekenhuis gemailt had , ik nu wel bekend was op de afdeling. Na het gesprek wat dus niet lang duurde , zei VL oké dus dit was het. De gyn antwoordde van ja , normaal gesproken moest ze alles in de computer opzoeken maar ze had nu alles al van te voren klaar liggen. Dat bericht heeft dus waarschijnlijk wel geholpen :roflmao:

    Daarna hebben we meteen de prikinstructies gehad , helaas niet zelf mogen prikken dus weet nog niet hoe dit zal gaan. We hebben het recept meegekregen voor de hormonen , en nu maar afwachten tot mijn menstruatie begin oktober zal komen. Dan kunnen we meteen beginnen!

    Het enigste wat we nu nog niet weten is of het ivf of icsi wordt.
    Vl heeft vrijdag pas het zaadonderzoek en daar krijgen we maandag de uitslag van.
    In ons ziekenhuis hebben ze pas geleden nog een zaadonderzoek gedaan en deze was goed, dus ga er niet vanuit dat het nu ineens slecht zou zijn. Maar goed, zeker weten doen we het nooit. Hij is afgelopen week helaas ook grieperig geweest , weet niet of dat van invloed zal zijn op het zaad.

    Al die tijd kon het me niet snel genoeg gaan, en nu ik weet dat het eraan zit te komen slaan toch ineens de zenuwen toe. Hoop dat we snel een mooie en gezonde babe mogen verwachten, dat is waar we het uiteindelijk allemaal voor doen .
     
  4. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Yesss eindelijk meis! Wat goed!!! Heel veel succes:) je kan t ;)
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  5. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Dankjewel .. Dat is lief ! :oops:
    Ergens kan ik niet wachten , en aan de andere kant als ik er aan denk gieren de zenuwen door mijn lijf hahaha
     
  6. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Is normaal schat, had ik ook :) Ik vond t ook dood eng mezelf te moeten prikken, maar t valt echt mee :) denk maar zo: er zijn al duizenden vrouwen me voor gegaan:)
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  7. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Ja dat is ook zo .. En daarbij doen we het met voor een mooi doel.
    Hoe is het verder met jou ? Ben al een tijdje niet meer online geweest.
     
  8. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Goed hoor :) mag nu.voor mn cryo tp :) vrijdag weer een echo :)
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  9. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Ohw spannend !! Hoelang heeft er nu tussen je eerste en 2e gezeten ?
     
  10. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Had vandaag mn 1e echo gehad :)
     
  11. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Oké ... En als ik het goed begrepen heb hoef je dan deze keet geen hormonen te gebruiken toch ? Dan wordt het in je gewone cylcus gedaan .. Of heb ik het verkeerd ? Sorry voor de vragen hoor , maar ben echt nog een groentje op dit gebied
     
    Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  12. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Geeft niets, ik hoef alleen als het tijd is ovitrelle te spiiten en dst is eenmalig, zodat de eisprong in gang gezet word:)
     
  13. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    #33 Lisa280887, 19 sep 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 sep 2018
    Oh meis wat goed dat je mag beginnen! Even een kanttekening: ik lees dat je vriend grieperig is geweest. Ziekte/koorts kan flinke impact hebben op de zaadjes. Ik zou het toch even navragen als ik jullie was.... hoe rot ook, soms is wachten dan beter om jezelf de beste kansen te geven.

    Hebben jullie ook bepaalde ‘leefregels’ gekregen? Hij mag bv zn telefoon niet meer in zn zak hebben of warme baden nemen. Ook mag hij nog masr heel weinig alcohol.. Je kan het eens opzoeken! Alles voor goede zaadjes haha!
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  14. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Ahh dat scheelt een hoop hormonen gelukkig ... Moest je ook een cylcus rust houden na de eerste terugplaatsing ? Of mag je dan gelijk in je volgende cylcus weer
     
  15. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Ja ben blij dat er eindelijk gang in zit nu, maar ook weer erg eng haha.
    We hebben het gister wel aangegeven dat mijn vriend vorige week grieperig was. Maar het zaadonderzoek zal ergens anders plaatsvinden en de verpleegkundige gaf aan dat hij dit daar moest aangeven. Ik hoop echt dat het geen invloed heeft gehad op zijn zaad, maar als het wel zo is dan is dat ook niet anders. Mochten ze aangeven dat we hierdoor moeten wachten, dan aanvaard ik dat hoe jammer ik het ook vind. Maar we willen wel dat het goed gaat natuurlijk !

    We hebben geen leefregels meegekregen, wel goed dat je die noemt. Dankjewel :oops:
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  16. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik had een cyclus rust idd.. nu bezig met ovulatietesten voor.mn cryo tp, maar de o uatie testen lopen heel hard al op nu dus moet morgen al weer heen voor een echo en waarschijnlijk ook bloedprikken.
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  17. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Ohw wat spannend !! Hoop dat je snel een mooie plakkerd mag hebben.
    Was het moeilijk die maand rust , of vond je het wel fijn even niks ?
    Wij moet überhaupt nog beginnen , maar probeer voor mezelf er niet al te veel op te hopen dat het gelijk de eerste keer raak zal zijn. Vandaar dat ik het interessant vind hoe het na de eerste keer zal verlopen mocht het niet meteen raak zijn.
     
  18. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    #38 Kimmetjuh90, 19 sep 2018
    Laatst bewerkt: 19 sep 2018
    Ik vind t vreselijk die wachtmaand.. ik voelde me hartstikke goed, en wilde t liefst gelijk door, maar die rustmaand was verplicht helaas haha
     
    Sab88 vindt dit leuk.
  19. Sab88

    Sab88 Bekend lid

    27 jun 2016
    890
    268
    63
    Ja dat lijkt mij dus ook ... Hoop voor jou dat het wachten wordt beloond, dan is het het tenminste waard geweest
     
  20. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Hoop ik ook :) zag dat ik slachtmaand zei hahahaha :roflmao: gelukkig begrijp je t :p
     
    Sab88 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina