wat vind jij hiervan?

Discussie in 'De lounge' gestart door willow23, 21 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Echt volkomen belachelijk! Vraag me nu af of het graf van mijn vader ook ergens online staat....Maar wat een onbeschoftheid!
     
  2. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Mijn vader staat er ook tussen, geen foto dan....Maar wel een link naar zijn overlijdensadvertenties. Wat zijn dat voor mensen die dat allemaal uit gaan vogelen, echt heeeel raar allemaal
     
  3. Sarah84

    Sarah84 VIP lid

    21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Bizar!

    Wat willen ze daarmee dan?
     
  4. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Dit vind ik echt heel erg voor jullie, ik moet er niet aan denken dat dat met ons * kindje zou gebeuren......, net wat jij zegt, het is jullie speciale plekje, en dan ook nog met foto. Kan me voorstellen dat dit afschuwelijk voelt.

    Ik zou ook zeker proberen hier werk van te maken, vind het zo respectloos naar jullie toe.
     
  5. itzme

    itzme Actief lid

    12 jul 2010
    156
    0
    16
    dit is echt bizar! En zeer onbeschoft ook dat ze zomaar foto's maken van een graf. Dat is toch iets heel persoonlijks.
    Ik heb even gekeken en ik vind inderdaad ook mijn moeder en andere familie leden op zo'n site staan...
     
  6. willow23

    willow23 Niet meer actief

    het voelt ook echt afschuwlijk....zo iemand snapt niet dat dit zn speciaal plekje is....dit is alles wat je nog hebt.....
     
  7. Luannie

    Luannie Fanatiek lid

    1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    Wat ontzettend onrespectvol zeg!!!
    Wat verschrikkelijk.

    Helaas is het niet verboden. Het is alleen verboden om foto's van een begrafenis zelf te plaatsen.
     
  8. vivianbraak

    vivianbraak Niet meer actief

    Nee je hebt echt groot gelijk! Het is jullie kindje en jullie plek!

    Dat dit zomaar mag? En wat een vreselijk respectloze mail zeg! Schandalig!
     
  9. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Ja, zo voelt het bij mij ook: dit is het enige wat je nog hebt van en voor dit kindje, bij mij ligt het in de tuin zoals je weet en mijn vriendin gooide haar as er voor (op de grond dus, niet op het grafje) terwijl ik een asbak heb staan. Daar heb ik ook wat van gezegd :):)

    De rest van mijn tuin boeit me niet, maar waar ons *kindje ligt wil ik schoon en netjes houden.

    En als iemand dan in zijn hoofd haalt om zoiets prive's en speciaals op het internet te gooien incl foto"s kan ik me voorstellen dat je bloed gaat koken, het voelt als een heel erge inbreuk op je gevoel, ik snap jou dus heel goed.
     
  10. itzme

    itzme Actief lid

    12 jul 2010
    156
    0
    16
    Illegale fotografie op begraafplaats - Uitvaart .nl

    Hier staat inderdaad dat het niet verboden is om foto's te maken van graven.

    Maar ik vind het nogal respectloos dat als er nadrukkelijk gevraagd word om de gegevens van de site te halen dat dit niet gerespecteerd word.
     
  11. willow23

    willow23 Niet meer actief

    heb het gelezen....ik kan dus gewoon weg niets doen.....
    alleen staat dus wel de foto van onze zoon op die foto kan ik daar niets mee doen?
     
  12. bengeltje86

    bengeltje86 VIP lid

    6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    mijn opa en oma staan er ook op zie ik maar zonder foto
     
  13. Honeybeeb

    Honeybeeb Niet meer actief

    Mag ik aub ook een link van zo'n site, van iemand?
     
  14. itzme

    itzme Actief lid

    12 jul 2010
    156
    0
    16
    Graftombe.nl - Begraafplaatsen Online

    Foto's van graven. Toestemming? - Uitvaart .nl
    ik zit daar nog even te lezen (ook op die site die ik net gaf daar staan meer artikelen erover) maar wat ik uit dit verhaal haal is het volgens mij niet verboden om een foto te plaatsen waar je zoontje ook op staat.
    maar als je echt duidelijkheid wil is het misschien handiger om een rechtswinkel te bellen of bezoeken dat is geloof ik ook nog gratis.
    De foto van mijn moedersgraf staat er ook niet gewoon op, maar moet ik aanvragen. Die kreeg ik 5 min erna al met de mail.
     
  15. itzme

    itzme Actief lid

    12 jul 2010
    156
    0
    16
    Ik heb trouwens gewoon de naam van mijn moeder in google ingetoetst en toen kwam deze site naar boven als 2de suggestie.
    Misschien dat er ook nog andere sites zijn.
     
  16. itzme

    itzme Actief lid

    12 jul 2010
    156
    0
    16
    Portretrecht - Wikipedia
    volgens mij valt het eerder onder portretrecht. Jullie hebben een foto gemaakt en een ander heeft deze op zijn site gezet.
    Misschien dat het onder deze wet valt en niet op de site gezet mag worden?
     
  17. willow23

    willow23 Niet meer actief

    bedankt voor de info ga gelijk ff kijken op inet!
     
  18. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    #58 Saskia78, 21 aug 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 aug 2013
    Misschien kun je wat doen mbv portretrecht?

    Maar met beetje pech kunnen ze dan aangeven dat het om het graf ging en niet specifiek om je zoontje.... En dan komen ze er misschien toch mee weg.
    Maar dan heb je volgens mij wel meer rechten.
    Enige probleem is dat portretrecht nogal lastige (lees: onduidelijke) materie is dus dat moet je of goed uitzoeken of laten uitzoeken door iemand die er verstand van heeft.

    (Fotografen weten bijv ook vaak wel hoe het zit!)

    Oh ik was spuit 11 :cool:
     
  19. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.607
    1.567
    113
    Verschrikkelijk..
    Ik ken de site en vind het............
    Zijn er nog meer site;s?
    Zo ja wil iemand mij dan even willen PB want wil ook niet dat er een foto van mijn manneke zijn plek staat brr
     
  20. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Even googlen op "foto begraafplaats" en dan kom je er zo al 2 tegen in de eerste paar hits.
    "Foto grafsteen" of "foto graf" zal er nog wel wat meer opleveren.
     

Deel Deze Pagina