Wat voor deken in kinderwagen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door hiephiephoera, 3 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hiephiephoera

    15 mei 2009
    42
    0
    0
    Ik was even nieuwsgierig als de kleine net geboren is en je doet de kleine in de reiswieg wat voor deken of iets moet je er dan in hebben? Ik heb namelijk geen flauw idee. Kan iemand mij daar antwoord op geven? En hoe groot enz.?
     
  2. AMS

    AMS Fanatiek lid

    14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik heb gewoon een katoenen wiegdeken voor de reiswieg gekocht. Hij is iets aan de grote kant, maar heb hem dubbel liggen. Verder heb ik een molton doek, daarover aankleedkussenhoes. Onder het hoofdje een hydrofielluier en wieglakentje onder het dekentje.

    Ik heb ook een wrapper, misschien dat die uiteindelijk handiger blijkt te zijn voor de reiswieg, maar die kreeg ik nadat ik de andere dingen al gekocht had.
     
  3. LindaenSven

    LindaenSven Niet meer actief

    Ik lees even mee, ben ook benieuwd :) volgens mij gewoon zo'n dekentje wat je vaak bij je wandelwagen krijgt toch?
     
  4. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.605
    3.493
    113
    Hier wisselt het wat, meestal een wikkeldoek of gewoon een katoenen wiegdekentje.
     
  5. Stefanie83

    Stefanie83 Bekend lid

    20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik volg dit topic even, want ik zit met dezelfde vraag. Ik heb een Mutsy 4-rider besteld incl. voetenzak, maar ik vraag me dus af of die voetenzak voldoende is of dat hij nog apart onder een kleedje moet.
     
  6. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief

    ik had voor mijn zoontje ( in feb geboren maar toen was het nog wel steenkoud vond ik zelf) een duodeken in de wandelwagen, lekker warm aangekleed en dan zon duodeken eroverheen
     
  7. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Hier een Wrapper van Lodger. Echt ideaal en geen geklooi met lakentjes en dekens. Altijd dat geprop onder dat "matrasje" en liggen ze daardoor helemaal scheef. Nee hoor, doe mij maar een lekkere wikkeldeken.
     
  8. spinnie1978

    spinnie1978 Actief lid

    17 feb 2009
    358
    22
    18
    Heb voor mijn zoontje van nu bijna 4 maanden een lodger wrapper en een wiegdekentje gehaald. Vanaf vandaag alletwee in de wandelwagen gehad, want het was erg koud buiten en nu bleef 'ie lekker warm. Alleen zijn handjes waren heel koud, dus gelijk maar handschoentjes gehaald!
     
  9. linda84

    linda84 Fanatiek lid

    3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik heb een wiegdeken en wieg lakentje. Wij heel koud weer had ik bij mijn dochtertje er 2 wiegdekens inliggen. Nu heb ik ook een lodger wrapper gekocht voor de echt koude dagen.
     
  10. kahrin

    kahrin Fanatiek lid

    8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Ik had een lodger shelter voor in de maxi cosi en die gebruikte ik ook in de wandelwagen, lekker warm........ Bij een volgende zou ik een lodger wrapper kopen voor in de wandelwagen, die is daar toch meer voor gemaakt dan de shelter.
     
  11. marijntje28

    marijntje28 Fanatiek lid

    8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Lotte ligt gewoon onder lakentje en dekentje en ze ligt er helemaal niet scheef door
     
  12. marijntje28

    marijntje28 Fanatiek lid

    8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Even voor de compleetheid. Bij ons ligt op het matras:

    - Molton (een dikke)
    - Hoeslaken wieg
    - Wieglaken
    - Wiegdeken (van prenatal; katoen, deze ligt dubbel, past precies)
    - Hydrofielluier bij hoofdje

    Je moet het even netjes opmaken. Matras haal je uit wandelwagen. Opmaken op tafel, dat het lekker strak erop ligt. Dan alles oppakken en in de bak leggen.
    Eerste keren soms proppen maar je raakt er snel vaardig in en dan ligt het mooi en je kind dus ook niet scheef.
    En als de kanten een beetje bol staan, is dat alleen maar fijn (lekker fijn nestje om je heen).

    Toen Lotte net was geboren lag ze meeste tijd in een dikke omslagdoek van Koeka.
    Daar legden we haar oom mee in de wandelwagen. Mutsje van de omslagdoek op. Heerlijk warm is het dan.

    Een lodge wrapper lijkt me er ook wel fijn voor. Maar voor diegene die niet zo'n duur ding kunnen of willen aanschaffen is het bovenstaande ook echt prima.
    Je hebt ook goedkope omslagdoeken (baddoeken) waarmee je het extra warm kan maken.

    Groetjes!!
     
  13. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik had een wiegendekentje in een overtekje in de wagen.
    toen het wat warmer werd had ik een handdoek en een lakentje.
    bij mn wagen zat een dekbedje maar die durfde ik niet te gebruiken.
    ik had het wiegendekentje trouwens op maat gemaakt voor het overtrekje wat dat hoorde bij de wagen en zo had ik niet het probleem dat het te groot was.
    als ie in de was zat dan een gewoon wiegendekentje en een lakentje.

    liefs doris
     
  14. ManonGJ

    ManonGJ Actief lid

    16 apr 2009
    206
    0
    0
    Barendrecht
    Lakentje met katoenen dekentje. In de winter zou ik wol doen (maar toen was ze er al uitgegroeid ;)). Of een wikkeldeken, ideaal.
     
  15. Puppy78

    Puppy78 Fanatiek lid

    16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Toen het nog niet zo koud was gebruikte ik de deken die bij de quinny hoorde. Nu gebruik ik lekker de voetenzak van de buggy, die past ook wel in de wagenbak en is lekker warm.
     
  16. joycje

    joycje Fanatiek lid

    21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    De voetenzak kun je die ook in de bak gebruiken? En moet je er dan nog een dekentje overheen doen? Of gebruik je niet de voetenzak maar alleen een dekentje en genoeg kleertjes?
     
  17. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    @Marijntje28; Bedankt voor je tip hoe ik de wagen handig kan opmaken met een lakentje en deken maar ik heb daar echt geen geduld voor hoor :p
     

Deel Deze Pagina