Wat zijn de kansen om zwanger te worden met iui?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Rombely, 11 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rombely

    Rombely Niet meer actief

    Ha meiden,

    Ik kan nergens echt vinden hoeveel kans je hebt met iui. Pas iets gelezen (volgens mij bij Freya) dat als je onverklaarbaar vermindert vruchtbaar bent je kansen met iui maar 10% zijn per ronde :eek:. En anders 15%?

    Wij zijn onverklaarbaar vermindert vruchtbaar. Onze eigen kans was een paar maanden geleden 37%. Dan moet met iui in een gesimuleerde cyclus onze kans toch echt hoger zijn nu?

    Ik wordt een beetje depri bij die folders waarin staat dat nog niet de helft van de stellen na 1 jaar iui zwanger zijn (dit was ook weer vertekend stond erbij omdat als je na zes keer nog iui nog niet gelukt is de kans heel klein is dat het wel gaat lukken).

    Maar wie heeft er de juiste aantallen en percentages of weet waar ik daar iets over kan vinden?
     
  2. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik heb geen aantallen of percentages voor je maar als het goed is kan de arts je die wel geven. De berekeningen van de percentages zijn moment opnamen, dat de kans 37% was een paar maanden geleden betekent dus niet dat de kans nu nog op dat percentage aankomt, je bent weer een paar maanden verder.

    Overigens hier 4x iui gehad, waarvan 1x zwanger maar bleek een bbz, vanwege slechte semen hoeveelheid over gegaan op icsi. 2 icsi pogingen zonder resultaat en zonder cryo’s in de vriezer, 3e icsi poging afgebroken vanwege slechte groei van de eitjes en nu zwanger van de escape iui die daaruit voort gekomen is ;) totaal tegen alle statistieken, verwachtingen maar dus ook de percentages in.

    wat ik ermee wil zeggen pin je alsjeblieft niet vast op percentages etc daar ga je enkel hoop of onrust door krijgen en tegenslagen komen dan enkel harder aan. Al voelt dat nu wss absoluut niet zo voor je.

    Duim dat jullie snel een mooie positieve test hebben en een mooi wondertje in je buik!
     
    Rombely vindt dit leuk.
  3. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik kan je ook geen aantallen en cijfers geven maar wel mijn eigen ervaring.

    Ik heb pcos en heb geen eigen eisprong, daarom de mmm in gegaan. Mijn man zijn zaad wel goed.
    Eerst begonnen met alleen ovulatie inductie en daarbij 3x zwanger geraakt maar 3x miskraam.

    Daarna over gegaan op oi en iui. Bij mijn zoontje de eerste ronde meteen raak en deze keer na de 2e iui.
    Ze konden verder geen oorzaak vinden bij mij dus was gewoon dikke pech.

    Ik heb gewoon dat extra zetje van iui + utrogestan nodig gehad.
     
    Brondy, Ashleyrachel en Rombely vinden dit leuk.
  4. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Volg het ook even. Wij hebben deze maand onze eerste iui in eigen cyclus onverklaarbaar verminderd vruchtbaar na al een kindje gehad te hebben en toen geen problemen met het zwanger raken.
     
    Rombely vindt dit leuk.
  5. Kimpyy

    Kimpyy Actief lid

    18 mei 2017
    499
    181
    43
    Vrouw
    Ik ben heel tevreden over iui, was van de 1ste iui al zwanger wel met donorzaad :)
    Heel veel succes!
     
    Rombely vindt dit leuk.
  6. BabyLady87

    1 mrt 2018
    72
    146
    33
    Vrouw
    Hier ook zwanger van de 1e IUI
     
    Ashleyrachel en Rombely vinden dit leuk.
  7. Rombely

    Rombely Niet meer actief

    Bedankt voor jullie reacties en gefeliciteerd zwangere dames!

    Uit jullie ervaringen op te maken: de kans is groot dat het lukt maar ook groot dat het niet lukt:p.

    Ik had graag wat hoopvolle percentages gehad, maar ergens heel ver weg in m'n achterhoofd weet ik ook wel dat dat nog niks zegt.

    Onze eerste twee kindjes zijn spontaan gelukt (na 9 en 13 rondes), dus zeer frustrerend dat het nu nog niet gelukt is. Maar ja, we hebben nog drie iui pogingen. Hopen op heel veel geluk dan maar. En ook voor de andere meiden die nog bezig zijn:).
     
  8. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Waarom heb je hierna nog 3 iui pogingen? Wat wij begrepen in het zkh (in tegenstelling tot op freya) wordt er bij een voldoende slagingspercentage na 6x iui ook nog vergoed.
    Heb je trouwens iui met hormonen of zonder? Anders zou je met de arts kunnen overleggen om na bijvoorbeeld 3 iui pogingen zonder hormonen er 3 met te proberen als het nog niet gelukt is.

    Ik kan me je frustratie wel begrijpen, denk een beetje vergelijkbaar met de frustratie die wij hadden na de eerste 2 icsi pogingen waaruit niks voortkwam terwijl we met semen ruim onder de 1 miljoen wel zwanger raakte met iui. En nu zelfs met slechts 0,1 miljoen (zelfs bij de icsi pogingen was het meer :|)

    Misschien een tip, ik bleef hoop houden door de mooie wonderverhalen die hier voorbij kwamen. Dat was altijd wel even een oppepper voor de hoop en moed.
     
  9. Rombely

    Rombely Niet meer actief

    Door de goede verhalen hier blijf ik zeker hoop houden! Maar aan de andere kant ben ik door zp nog meer bezig met zwanger worden. Maar ik vind het wel fijn.

    Wij mogen 4 keer iui doen. Geen idee waarom geen 6 keer. Zal het navragen. Ik heb met hormonen gelukkig.

    Maar wij zitten wel in een luxe situatie hoor. We hebben een dochter en een zoon en dit zou ons derde kindje zijn. Dus we zijn al superblij met wat we hebben! Maar ja, als de wens er is en je hebt jezelf altijd met 4 kinderen gezien, dan is het toch zwaar als het niet lukt.
    Mijn man wil niet over op ivf. Ik ben 38 voor de baby geboren zou worden en de jongste is dan al 4,5. Dus na 3 iui pogingen houdt het op voor ons.

    Maar ik ga zeker navragen (en voor mezelf overwegen) of 4 iui pogingen echt de max is. Bedankt voor je bericht!
     
    Maev vindt dit leuk.
  10. Knuffie85

    Knuffie85 Niet meer actief

    Hier 4x iui gehad met donorzaad.
    Van de 4 benik 3x zwanger geweest, waarvan ik nu 2 mooie kindjes heb en 1miskraam heb gehad.
     
    Rombely vindt dit leuk.
  11. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Ik zou me ook niet vast pinnen op cijfers en percentages al snap ik dat je positiever word van goede cijfertjes.

    Hier weet ik t niet meer maar dacht zo'n 40%/45%. Vriend heeft super goed zaad en ik ben gezond en t duurde 4x iui voordat ik zwanger was.
    Tweede zwangerschap was spontaan.

    Wat bij mij t meest heeft geholpen, denk ik hoor, was accupuntuur en mn eet gewoonte aanpassen. Melk producten laten staan. Warme dranken zoals thee drinken. Je kan t proberen :)

    Heeeeel veel succes!

    Trouwens hier ook 4x iui. Als de 4e x niet zo lukken zouden we doorgaan naar ivf. Geen idee waarom maar dat wou de arts toen zo...
     
    Rombely vindt dit leuk.
  12. Eef92

    Eef92 Fanatiek lid

    8 jan 2016
    1.044
    464
    83
    Bij ons zei de arts dat gemiddeld gezien vrouwen op de helft (3e,4e keer) van de IUI zwanger wordt bij geen bijzonderheden. Kan langer en kan korter.
    Ook zei ze dat 6x IUI normaal is, aangezien de kans daarna klein is dat het nog gaat lukken met IUI.
    Dat ze bij jou 4x hebben gezegd is gewoon per situatie verschillend.

    Ik ben bij de 2e IUI zwanger geraakt.
    Ik hoop voor jou dat het gaat lukken binnen die 4x!
     
    Fennec, Ashleyrachel en Rombely vinden dit leuk.
  13. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.885
    1.383
    113
    Pin je niet zo vast op de percentages. Daarmee wordt het echt alleen maar frustrerender . Elke iui is gewoon weer een kans. Ik had oneindig door kunnen gaan met iui . Zolang de artsen er nog vertrouwen in hebben kregen wij accoord. Je moet gewoon een goed gesprek met ze aangaan. Ik had heel veel angst voor een punctie.

    En over bijzondere verhalen gesproken... Kijk m'n onderschrift! En wij hebben wel beide een mankement !

    Succes !
     
    Ashleyrachel en Rombely vinden dit leuk.
  14. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Percentages van IUI zijn niet zo hoog helaas, daarom wordt sommige stellen ook gezegd dat ze een betere kans hebben door t nog een half jaartje zelf te proberen dat IUI te gaan doen (wat natuurlijk enorm frustrerend is als je al lang bezig bent). Maar zoals al gezegd was; pin je niet vast op percentages, uiteindelijk is het toch wel of niet gelukt..
    Als je 4 IUIs voorbij zijn kan je echt wel verder als je wilt, wsl heeft hij er 4 gepland om jullie daarna de keus te geven door te gaan naar ivf (gezien je leeftijd voelt hij mss iets meer haast). 6 IUIs zijn standaard, meestal moet je die doen voordat je door kan naar ivf, maar er zijn meer stellen die liever nog door gaan met IUI.

    Als ik iets heb geleerd; probeer aan de ene kant een beetje je blik op oneindig te zetten, maar niet bezig zijn met de volgende stap. Deal gewoon met de situatie waar je op dit moment in zit, dat is meer dan genoeg!
     
    Rombely vindt dit leuk.
  15. Ashleyrachel

    Ashleyrachel Fanatiek lid

    10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Geen idee wat het percentage is,
    Kan je alleen mijn ervaring van de 1e iui zeggen, en dat is zie banner ;)
    Het scheelt misschien dat het zaad gelijk al bij de eileider in de buurt geplaatst wordt dus dat het een minder lange weg hoeft af te leggen.
    Plus alleen alle goede zaadjes blijven over na bewerking.
    En van wat ze mij hebben gezegd is het vanaf de insiminatie tot aan de eicel 3-5 min werk om er te komen.
     
    Rombely vindt dit leuk.
  16. Puck123

    Puck123 Bekend lid

    22 dec 2014
    582
    291
    63
    Wij zijn ook onverklaarbaar verminderd vruchtbaar.
    Ik was de 3e IUI zwanger, dat werd helaas een vroege miskraam.
    1e IUI Na de miskraam was ik gelijk weer zwanger.
    Een jaar later was ik weer zwanger, dit keer van de 4e IUI.
    Ook mijn huidige zwangerschap ben ik zwanger geraakt van de 4e IUI.

    Uiteindelijk dus 4x zwanger geweest en allen binnen de 4x IUI.

    Heel veel succes met je behandeling en hopelijk een mooie resultaat!
     
    monique7 en Rombely vinden dit leuk.
  17. Brondy

    Brondy Fanatiek lid

    23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Ik lees mee als je het goed vindt @Rombely ;)
     
  18. Rombely

    Rombely Niet meer actief

    Tuurlijk @Brondy ,alleen wij maken de score niet echt hoger;).

    Ik ben nog steeds benieuwd naar ervaringen en nieuwe reacties van andere dames! :)
     
    Brondy vindt dit leuk.
  19. jeshh

    jeshh Niet meer actief

    Wij ook onverklaarbaar verminderd vruchtbaar en met de tweede iui zwanger. Percentages hebben wij ook niet naar gekeken.

    Wij gingen er van uit dat alle omstandigheden optimaal gemaakt werden (timen, beste zaadjes, enz) zodat de kans van slagen hoger zou zijn dan zelf doorgaan.

    Wat @Pimpelmeesje zegt klopt: kijk niet te ver vooruit maar neem stapje voor stapje. Anders maak je jezelf helemaal gek en dat is ook niet goed natuurlijk.
     
  20. Rombely

    Rombely Niet meer actief

    Dat is zeker zo. Je verlegt per ronde je grenzen. Ik sta nu zelfs wel open voor ivf. Mijn man nog niet hoor. Bij jullie @Brondy? Ook niet veel rondes meer te gaan toch?
    Thanks voor je reactie @jeshh.
     

Deel Deze Pagina