Wat zouden jullie doen? Bruiloft schoonzus

Discussie in 'De lounge' gestart door Doritos, 7 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doritos

    Doritos Lid

    2 jul 2017
    88
    111
    33
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Ik ben niet heel actief maar open nu toch een topic omdat we niet weten wat we in de volgende situatie moeten doen:

    Mijn schoonzus gaat binnenkort trouwen. Laatst hebben ze definitief besloten dat er geen kinderen welkom zijn tijdens de ceremonie omdat ze niet willen dat de kinderen de aandacht opeisen tijdens de ceremonie. Nu hebben ze doorgegeven dat ze graag willen dat de kinderen wél aanwezig zijn bij het maken van de foto’s omdat ze complete familiefoto’s willen.

    Wij weten niet zo goed wat we hiermee aan moeten. Omdat de kinderen niet welkom zijn op de ceremonie moeten we een oppas regelen wat tot op heden nog niet gelukt is. Deze oppas moet nu tijdens de dag naar de fotolocatie komen met de kinderen. Ook geldt er een dresscode waarvan mijn partner en ik niks in de kast hebben hangen. Omdat de kinderen wel op de foto’s moeten, moeten ook zij voldoen aan de dresscode.

    Goed, zoals ik het schrijf lijkt het allemaal nogal een opgave maar om eerlijk te zijn is dat ook zo. Wij hebben het vanwege omstandigheden op dit moment even niet zo breed. Maar omdat we van de dresscode afwisten hebben we daarvoor wat opzij gelegd. Nu de volgende ‘eisen’ erbij zijn gekomen wordt het voor ons wel moeilijk ook gezien je niet met een mager envelopje wil aankomen.

    Ik neig steeds meer naar niet gaan maar dat wordt me niet in dank afgenomen. Wij weten op dit moment even niet wat we moeten doen...wat zouden jullie doen? We zien de oplossing even niet
     
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik ga niet met mn kinderen heen en weer slepen. Dus ofwel ze komen de gehele dag en zorg ik ervoor dat ze aan de dresscode voldoen ofwel hebben ze foto's zonder mijn kinderen.
     
    Lumiere, paula1984, Loetje85 en 44 anderen vinden dit leuk.
  3. Harperhazel

    Harperhazel Niet meer actief

    Ik zou aan de wensen van het bruidspaar voldoen.
    In ieder geval de ceremonie bijwonen, en als het daarna niet lukt met oppas, dan maar geen foto’s.
    Ik weet niet wat de dresscode is maar dat kan je zo duur maken als je zelf wil denk ik?
     
  4. Oona

    Oona Actief lid

    2 jul 2018
    436
    518
    93
    Dan zou ik er eerder voor kiezen om de kinderen niet naar het fotomoment te laten komen, dan om helemaal niet te gaan. Moet je natuurlijk wel alsnog een oppas regelen, maar ik neem aan dat daar tijd genoeg voor is. Natuurlijk mag het bruidspaar wensen hebben en is het wel zo netjes er aan te houden. Echter verwachten dat iedereen een oppas vinst die de kinderen even naar locatie brengt voor een foto vind ik wat ver gaan. Zeker als je daarvoor ook nog nieuwe kleding aan moet schaffen voor ze.
     
    DastyQueen, Oceanna, Vulpen en 12 anderen vinden dit leuk.
  5. boogiebril

    boogiebril Niet meer actief

    Als de kindjes niet mee mogen naar de ceremonie, lijkt het me dan ook redelijk onmogelijk (en ook wel onlogisch) om ze wel op de foto te zetten. Ik zou daar dan dus niet voor kiezen en dat fotomoment met de kindjes overslaan. Dus voor de hele dag een oppas regelen. En eventueel voorstellen om dat fotomoment op een andere dag te doen in normale kleding (misschien een idee voor een cadeau?). Heb je nog meer aan ook aangezien dat toch vaak foto's zijn die je eerder zal afdrukken en ophangen :)
     
    famofthree vindt dit leuk.
  6. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Kan je dit niet gewoon open bespreken met de trouwers?
     
    DastyQueen, Zara75, Itsme123 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Prima dat er geen kinderen welkom zijn op de bruiloft, dat zou ik respecteren. Maar dan had mijn schoonzus moeten respecteren dat ik niet voor een half uurtje foto's maken een nieuwe garderobe voor de kinderen had aangeschaft.
    Ze zou best in de kast mogen kijken en iets uitzoeken wat eventueel naar haar smaak is en zou er niets bij zitten jammer dan.
     
    lies276, vinorosso, Kerstster en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. louan

    louan Niet meer actief

    Ik zou even een budget opmaken en vanuit daar keuzes maken. Ik heb liever mijn broer en zus erbij dan een dik envelopje.

    Er is nu overal sales ik weet zeker dat je voor een leuk prijsje iets passends kan vinden. Wil best 'meezoeken' als je de dresscode geeft.
     
    DastyQueen, Mimosa en Bailey07 vinden dit leuk.
  9. izzy1984

    izzy1984 Actief lid

    29 jun 2015
    296
    78
    28
    Niet gaan zou voor mij geen optie zijn. Het is je familie... Iets nieuws kopen om aan te trekken naar een bruiloft vind ik zelf ook niet raar.
    Het puntje kinderen niet bij ceremonie en wel op locatie voor de foto vind ik wel een beetje gek. Is er niet iemand aangewezen die dan daar op locatie is en bij ze blijft? Dan kun je ze evengoed gewoon meenemen. Is het anders geen optie om na de ceremonie de kids zelf te gaan halen bij de oppas? Mogen ze erna wel mee naar de receptie en het feest?
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  10. Kippetje88

    Kippetje88 Bekend lid

    11 apr 2015
    644
    1.115
    93
    Vrouw
    Mijn ongezouten mening:

    Belachelijk dat kinderen niet welkom zijn op de ceremonie...
    Nog meer bijzonder wel op de foto's want dat moet compleet zijn...

    Als ik voor deze situatie zou staan zou ik zeggen dat ze mijn dikke zwangere reet mag kussen en 'geen kinderen welkom op de ceremonie, ook geen kinderen op de foto'.

    Overigens hou ik mij ook nooit aan dresscodes...Of je neemt me zoals ik ben en bent er blij mee of je nodigt me maar niet uit...Hell no dat ik in een pastel cocktailjurkje verschijn omdat Mevrouw dit wenst...

    Zijn je kids wel welkom op de receptie pf het feest?

    Okee neem mijn hormonale ongezoute mening vooral niet serieus...Maar ik heb dan ook een kutwijf van een schoonzus waar gelukkig al jaren geen contact meer mee ;)
     
    RachelleNM, Hakoek, Riverdale87 en 15 anderen vinden dit leuk.
  11. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Zoals de meesten zeggen: kinderen niet op de ceremonie = kinderen niet op de foto. Hoe zien ze dat voor zich? Dat je oppas dan maar even de kinderen brengt of dat je ze tussendoor ophaalt? Beetje vreemd van hen.
     
    Nescio, puzzelstukje, Zusterke en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Hier niet hormonaal maar ik vind het bezopen dat neefjes en nichtjes niet welkom zijn op de bruiloft.
    Maar goed de algemene gedachte hier is dat je aan al die bridezilla's tegemoet moet komen dus heb ik geantwoord met dat mn kinderen of de hele dag of niet komen.
     
    Mirro, Riverdale87, Oceanna en 16 anderen vinden dit leuk.
  13. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Neem aan dat je schoonzus best wel snapt dat als je kids niet mogen komen, ze ook niet even heen en weer komen in gepaste kleding voor een foto.
    Ik zou iets goedkoops kopen voor de bruiloft en zelf wel gaan en voor de kinderen een oppas zoeken.
     
  14. rums

    rums Niet meer actief

    Ik zou wel gaan. Prima dat zij geen kinderen op de bruiloft willen. Maar ik zou geen kleding kopen voor een paar minuten op de foto. En al helemaal niet als ik het niet breed heb.
     
  15. Kippetje88

    Kippetje88 Bekend lid

    11 apr 2015
    644
    1.115
    93
    Vrouw
    Die bridezilla's moeten eens normaal doen...Ik heb liever een ceremonie met rumoer en luchtig, en een heerlijk kleurrijke familiefoto ipv een statieportret waar oom henk in pak staat dat hij normaal nooit draagt. Doe gewoon normaal dan is het ook leuk...Oh w8! Zo was het op mijn eigen bruiloft ook, met joelende vrolijke kindjes en een ieder met een lach op zn gezicht! ;)
     
    Loetje85, Mirro, Oceanna en 12 anderen vinden dit leuk.
  16. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Gewoon bespreken dat als de kinderen niet oude trouwdag zijn, dat ze dan dus ook niet op de foto staan. Ze kunnen wensen hebben, maar moeten daarin niet doorslaan.
     
  17. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    En op de locatie van de ceremonie is geen plek voor opvang voor de kinderen? Dus dat je de oppas meeneemt? Of worden de foto’s dan alsnog weer ergens anders gemaakt?

    Ik vind het overigens wel raar dat ze op de foto’s compleet willen zijn, maar bij de ceremonie geldt dat ineens niet meer. Dus als opvang op locatie alsnog onhandig is, zou ik dat foto-moment met de kinderen laten zitten. Prima hoor als ze geen kinderen erbij willen, maar niet het ene stukje niet, dan weer wel, en dan weer wegwezen voor ze ‘last’ krijgen van de kinderen.. Het zijn geen circusaapjes.
     
    DastyQueen, Nescio, fafa en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.525
    24.428
    113
    Ik zou wel gaan en zorgen dat er aan de dresscode zo veel als mogelijk is voldaan. Ik zou niet met mijn kinderen gaan slepen voor een fotomoment. Als de kinderen niet belangrijk genoeg zijn om op de bruiloft te komen, kunnen ze vast ook wel zonder foto’s van mijn kinderen. Het zijn geen paradepaardjes die op komen draven als het bruidspaar dat wil.
     
    DastyQueen, Paardenbloem, Nescio en 9 anderen vinden dit leuk.
  19. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.065
    10.337
    113
    Ik vind geen kinderen op de bruiloft niet zo'n ramp, dan heb ik zelf ook wat meer handen vrij, dus prima. Maar ze dan wel heen en weer laten komen voor foto's zou geen optie zijn. Al was het maar omdat oppas al lastig genoeg is, om die dan ook heen en weer te laten rijden en daarvoor de kinderen in de juiste outfit te zien hijsen is gewoon geen optie.
     
    Paardenbloem, Tuttebella en Hopsatee vinden dit leuk.
  20. Miek89

    Miek89 Fanatiek lid

    15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Beetje vreemde redenatie om de kinderen wel in vol ornaat op de foto te willen maar voor de rest niet welkom. Ik zou dat dus niet doen. Probeer oppas te regelen en nu is er veel in de sale, dus kans is groot dat je voor een leuke prijs slaagt.
    En ik zou dat ook uitspreken naar je schoonzus toe. Jullie hebben het budget er niet voor. En helemaal niet voor kleding aan te schaffen voor een half uurtje foto's nemen.
    Kan overigens wel begrijpen dat je er dan geen zin in hebt.
     
    Mirro en Paardenbloem vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina