Dag dames, Hier heb ik het plan opgevat om in bad te willen bevallen, thuis in mijn eigen bad! De verloskundige was gelukkig heel enthousiast en we gaan gewoon zien hoever we komen! Het lijkt mij heerlijk relaxte ook voor de baby om eerst van water in water terecht te komen... Ik hoor heel graag jullie ervaringen en evt tips!
Wat leuk heb er ook over na gedacht maar uiteindelijk is het er niet van gekomen zaten midden in verhuizing Maar heb je dan niet een speciaal beval bad nodig die je kan huren ?
Normaal gesproken wel maar de vk is komen kijken en vond het prima, ik heb wel een ruim bad anders had het niet gemogen ws Heb er echt een hoopje op dat het gaat lukken!
Ik ben bij de eerste ook in bad bevallen! Ook eigen bad. Als ze er maar aan kunnen dan is het goed. Wil nu ook weer in bad bevallen, heerlijk . We wonen nu ergens anders en hebben zelf geen bad dus het zal deze keer wel in een bevalbad zijn. Hier hielp het ook heel goed tegen de pijn trouwens. En eens geboren dan is baby al lekker proper, heel ontspannen ook. Ik kan het je echt aanraden!
Ik lees even lekker mee in dit topic! Ik zou het ook fantastisch vinden om onder water te bevallen. Ik ben een echte waterrat. Water werkt voor mij zo ontspannend. Als ik er zo over lees, lijkt het me vele voordelen hebben. VK en kraamhulp zijn in ieder geval ook enthousiast en hebben er ervaring mee. Hopelijk mag het allemaal zo gaan lopen. Ik ga er wel een bevallingsbad voor huren/kopen, maar ben er nog niet uit welke mij het meeste geschikt lijkt.
Hier ook voorkeur voor een bad bevalling ! Hoop zo dat dat gaat lukken. Hier wil ik wel graag in het ziekenhuis bevallen maar de nieuwe verloskamers zijn tegenwoordig uitgerust met bad. Ben erg benieuwd nog een paar weken dan weten we het.
Spannend meiden! Hier alles klaar en in huis.. laat het maar beginnen Zal daarna mijn ervaring met jullie delen.. hoop zoo dat het allemaal soepeltjes en lekker in bad lukt!
Oooooooooo gien! Ik weet niet of je me nog kent. Is alweer lang geleden. Gefeliciteerd met je zwangerschap, al is het wel erg laat haha.
Ik heb ook een badbevalling op de planning staan. In het ziekenhuis. Moest je online een pakket bestellen en die moet dan mee naar het ziekenhuis. Onze verloskundigenpraktijk heeft een deal met het ziekenhuis dat de vader helpt met neerzetten en opruimen. Ben benieuwd
Ik ben in bad bevallen, in een beval bad dan wel. Echt een aanrader. Heel erg fijn, lekker warm voor jezelf wat ook pijnstillend werkt en uiteraard erg ontspannend. Je zit letterlijk in een veilige cocon. Iedereen hou je een beetje op afstand door dat bad. Ik zou het iedereen aanraden zo te bevallen, en een eventuele volgende bevalling gaat pertinent ook weer in bad. Ik heb toen een bad gehuurd en ze raadde aan een kilo zeezout erin te doen tegen uitdroging van de huid en je hebt een schepnetje nodig om eventuele ontlasting eruit te vissen. Verder heeft de VK ruimte nodig om te kunnen bewegen, maar als die van jou het goedgekeurd heeft dan is dat prima. Thermometer voor in bad is ook handig. Het water moet namelijk op temperatuur zijn als de baby geboren wordt. Dat houdt de kraamhulp nauwlettend in de gaten. Water wordt dus ook steeds ververst. En verder lekker genieten.
Bij de oudste hebben we een bevalbad gehuurd. Dat was er 1 net thermostaat dus je hoeft zelf de temperatuur niet bij te houden. Tussen de weeën door vond ik het heerlijk, maar met een wee kreeg ik het zo warm dat ik het niet prettig vond in het bad. Dus elke keer opstaan. Op een gegeven moment kreeg ik de ene wee na de andere en ben ik eruit gegaan. Pas met het persen er weer in gegaan en dat was heel fijn. Geen pijn gehad, mijn man achter me in bad die mijn benen vasthield. Mijn zoon is probleemloos geboren. Wat ik jammer vond achteraf was dat ik hem niet durfde aan te pakken. De vk heeft hem dus heel snel op mijn borst gelegd. Bij mijn tweede zoontje wist ik precies hoe ik het wilde. Geen bevalbad meer want ik gebruikte het toch vooral voor het persen. Ik zou ons eigen (ruime) ligbad gebruiken. En als hij geboren zou worden zou ik hem zelf aanpakken en even "laten zwemmen" en foto's maken. Helaas was er sprake van een schouderdystocie. Het hoofdje werd probleemloos geboren maar toen gebeurde er niets. Achteraf kan het goed zijn dat het mede is gekomen doordat ik mijn benen niet optimaal kon spreiden doordat het ligbad beperkte ruimte in de breedte heeft. Ook kon de vk er alleen van de zijkant bij. Wat prima is maar niet in het geval van een complicatie. Ik moest toen uit bad stappen met het hoofdje tussen mijn benen en op all fours gaan. Zo heeft ze hem kunnen laten geboren worden. Ik wil niemand bang maken maar alleen mijn ervaring delen. Ik zou dus zeker voor een bevalbad gaan. Je hebt veel meer ruimte. Ik mag overigens niet meer in bad bevallen van de derde, maar heb een medische indicatie.
Hier wel het plan om in bad te gaan in het ziekenhuis. In ieder geval om de weeën op te vangen, maar ook graag tijdens de uitdrijving. Mijn eerste bevalling was medisch, dus nu wil ik het liefst zo ontspannen en 'natuurlijk' mogelijk... Ze hebben een bad waarin bevallen mag worden in het ziekenhuis. Ik mag hopelijk bijna! 😊
Maar ik ben dus ook zo'n hittegevoelig type dus misschien dat het bad me te warm wordt. Bij de eerste trok ik ook alle ramen open (winterbaby)... De gyn begreep het maar waarschuwde me dat alles dichtging als baby naar buiten kwam.