Waterpokken...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Imona, 19 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hallo dames. Net terug van een verjaardag. Heel leuk allemaal maar...

    Mijn zoontjr was met het kind van mijn vriendin aan het spelen. Die dus jarig was.

    Komt mijn vriendin naar me toe:
    Ja je moet niet schrikken, maar hij heeft waterpokken. Maar ze zijn niet meer besmettelijk want ze zijn al uitgedroogd.

    Maar de visite die daar zat zei: nee het begint net uit te breken dus hij is nog wel besmettelijk..

    Lekker Dan.. als ik dat had geweten, uitgedroogdnof niet, dan was ik dus thuisgebleven met mijn zoontje..

    Er liepen meer kinderen rond met uitgedroogde opengekrabde pokken...

    Wat is nu de kans dat ons zoontje ze ook krijgt? En hoe lang duurt de incubatietijd en waar moet ik op letten?

    Ik ben hier dus totaal niet blij mee en eigenlijk best een beetje behoorlijk pissig op mijn vriendin!
     
  2. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Incubatietijd is 10-14 dagen zo uit m'n hoofd. Het is besmettelijk zolang er vocht uit de blaasjes komt en de tijd daarvoor. Dus als ze zijn ingedroogd is de kans op besmetting klein.

    Ik snap dat je er niet direct heel blij van wordt, maar ik heb met de oudste vanaf 1 jaar de kindjes met waterpokken nooit bewust vermeden. Met de gedachte, vroeg of laat krijgt hij het toch, dan heeft hij ze maar gehad ook.

    Al had ik het inderdaad ook wel op prijs gesteld als ik van tevoren even geïnformeerd was, zou dat als moeder zelf ook doen, dan kan je namelijk zelf de keuze maken of je wel of niet wilt komen. En toen zoontje vorig jaar de waterpokken had, heb ik inderdaad wel de verjaardagen overgeslagen, helaas ook die van z'n beste vriendje, maar ik kan me voorstellen dat andere ouders het niet op prijs stellen.

    Je kan er nu verder niks meer aan doen. Mocht hij de waterpokken krijgen dan merk je dat dus binnen 10-14 dagen.
     
  3. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik snap dat je liever vooraf op de hoogte was gebracht, maar wat is de reden dat je nu zo pissig bent?
     
  4. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Omdat ze al vaker zulke dingen gelinkt heeft. Kindjes samen laten spelen. En halverwege ineens zeggem: oh ja. Hij is ziek hoor. Virus..

    En hoppa. Paar dagen later mijn kind ook ziek.

    Heb mede daardoor al een hoop contact vermindert. Met nog meer redenen hoor.

    Maar dit is dus al de zoveelste keer dat ze 'even vergeet' iets te melden..
     
  5. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Ik snap dat je het vervelend vind dat ze niks gezegd heeft.
    Maar je zoontje is 1, dus als hij nu de waterpokken krijgt heeft hij het vast gehad.

    Mijn dochter heeft ze afgelopen december gehad. Ze zat helemaal onder en was een weekje ziek, maar het is me alles meegevallen. Ik ben blij dat ze er nu al vanaf is.
     
  6. Diaantje88

    Diaantje88 Bekend lid

    10 feb 2013
    612
    86
    28
    Naja hij kan het overal oplopen maar hoeft in principe nog niet eens besmet te zijn.. de mijne hebben hele dag toen met hun nichtje gespeeld met verse pokken en niet gekregen... nu 1 jaar later wel gekregen op het kdv... het is balen maar niet te voorkomen...1 tip mocht die het krijgen haal alvast dr leenarts is huis... werkt super goed drogen snel in en dan heb je het maar alvast want die krengen komen heel snel...
     
  7. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Heb ook eens gehoord over een havermout bad? Dat ze daardoor snel indrogen
     
  8. MamaTuttebel

    MamaTuttebel Niet meer actief

    Eerlijk moet ik een beetje lachen! Niet om jou, maar vindt het grappig om te lezen dat jij er zo niet blij mee bent terwijl een andere moeder bijwijze van een feestje houd mijn twee zoontjes hebben ze nu gehad, de oudste kreeg ze op de laatste dag van school dag, en de jongste anderhalf week later wij zijn er dus vanaf en ben er mega blij mee! Ach je ziet ze hier nu langzaam verdwijnen. ;)
    Je kan ze maar beter gehad hebben.

    Wanneer ze al ingedroogd zijn, is het niet meer besmettelijk! Maar incubatietijd is dacht ik indd 10-14 dagen!
     
  9. MamaTuttebel

    MamaTuttebel Niet meer actief

    Ja zo gauw je al wat ziet, havermoutbadje, kidsclin en je “kan” sudo crème gebruiken.. hielp hier super goed
     
  10. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dan nog.

    Kinderen dragen zo vaak iets bij zich, ook als ze niet ziek zijn. Zeker het eerste jaar waren mijn kinderen vrijwel de hele herfst/winter/voorjaar aan eengesloten ziek. Ik zou het niet fijn vinden als iemand bij elk virusje het als excuses gebruikt om niet te komen. Dan kan je namelijk nooit normaal afspreken.....

    Waterpokken is juist een van de ziektes die je beter als kind gehad kan hebben, omdat je het als volwassene veel heftiger kan krijgen en met grotere gevolgen. Meestal zijn de waterpokken relatief onschuldig, hoewel elke ziekte uiteraard anders kan uitvallen.

    Mjn oudste heeft 2x de waterpokken gehad, op zijn eerste verjaardag en toen hij een jaar of 3 was. Beide keren max 20 plekjes en nauwlijks last.
    Mijn jongste heeft het 1x gehad, toen hij 3 was. Hij was al geboren en circa 1 jaar toen de oudste het kreeg, maar kreeg het zelf niet. Toen hij het eenmaal kreeg, toen hij 3 was, had hij er juist enorm veel last van, zat volledig onder en ze gingen ontsteken.

    Toen mijn oudste ze had heeft mijn jongste dus de gehele periode met hem gespeeld, maar niet gekregen.

    Ergens snap ik wel dat je het liever had willen weten, maar anderzijds vind ik je reactie wel overtrokken overkomen.
    Als je zwanger was geweest en zelf de waterpokken nog niet had gehad vond ik het een ander verhaal en je reactie terecht.
     
    MamaTuttebel vindt dit leuk.
  11. MamaTuttebel

    MamaTuttebel Niet meer actief

    Indd hier heeft de jongste er ook “minder” last van gehad dan de oudste! (1,5) & (3,5)
    De oudste had alleen zn gezicht en nekje en paar op zn rug, jongste zat er helemaal onder terwijl is sneller is genezen dan de oudste! Bij de jongste is het veel sneller weggetrokken geen koorts gehad ect oudste wel en heeft zeker 2 nachten als hel beleefd met jeuk!

    Tja ik ben er blij mee! Hihi
     
  12. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    je kunt het beter jong krijgen. Hoe ouder, hoe meer kans op complicaties (de reden dat het in veel landen in het vaccinatieprogramma zit en in sommige landen pas met 9 jaar)

    Toch blijft het vervelend omdat je niet de keuze hebt gehad. Op onze psz heerst het ook. De meeste kinderen zijn in de vakantie ziek geweest. Over 10 dagen komt mijn moeder naar een ziekenhuis in de buurt en ze komt net uit een chemokuur. Nu kan ik niet met mijn dochter erheen, dus ik baal flink. Iedereen zegt 'ze kan het maar beter gehad hebben' maar we kunnen niet even langs oma (mijn moeder dus) ivm de risico's op kinderziektes, dus wij balen er flink van. Als ik het had geweten, had ik haar mogelijk thuisgehouden. Dan was de incubatieperiode over en konden wij gewoon naar oma toe in ons geval (zo'n extreme situatie zal niet bij iedereen zijn, maar het geeft wel aan wat een impact het kan hebben om het niet vooraf te melden)
     
  13. MamaTuttebel

    MamaTuttebel Niet meer actief

    Dan snap ik het wel dat je er indd nu niet op zit te wachten! Wel vervelende situatie voor jullie hopelijk kunnen jullie gauw langs ;)

    Maar in normale gevallen zou het niet zo erg moeten zijn :)
     
  14. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Klopt, maar je weet niet hoe iemands omgeving in elkaar zit. Dezelfde situatie geldt als iemand een hoogzwangere in de buurt heeft. Een moeder op de psz kon niet naar het kraamschudden van haar beste vriendin doordat haar zoon waterpokken had. Dat zijn toch hele vervelende situaties
     
    MamaTuttebel vindt dit leuk.
  15. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik ben nu wel wat meer gerustgesteld.
    .het is ook niet dat ik hem per se bij zieke kinderen weg houd ofzo.
    Hij heeft ook een hele goede weertand. In 1 jaar tijd nog maar 1x echt ziek geweest dat ik zelf vrij heb moeten nemen van mijn werk.

    Maar wat ik al zei, er zijn meerdere dingen waardoor dit nu weer even flink verkeerd bij me valt.

    Voorbeeld: toen ik 38 weken zwanger was stond ik met haar en haar zoontje om 2 uur s nachts in het ziekenhuis.
    En vervolgens heeft ze me uiteindelijk laten vallen als een baksteen voor een 'Vriendin" die ze heeft leren kennen op de peuterspeelzaal.
    Prima. Haar keus. Maar ik kan dus nooit meer met haar afspreken zonder die andere vriendin er bij.. ze kent haar nog geen jaar en de moeder van die vriendin worden nu dus ook al opa en oma genoemd voor de kinderen..

    Ik klink misschien heel jaloers, maar heel onze vriendengroep is er klaar mee. Ik ben de enige die haar steeds kansen blijft geven en keer op keer worden die verziekt.

    Spreek je met haar af, neemt ze ineens iemand anders mee.. in MIJN huis. Die ik niet ken.

    Of ze zegt de afspraak met mij af voor een ander, maar ik ben dan wel weer goed genoeg om voor taxi te spelen.

    En dan nu dit er weer bovenop.

    Zijn zo maar een paar kleine grepenuit heybhele circus, maar dat is dus de reden waarom ik nu zo heftig reageer..

    Ze liep vanavond haar eigen vader, dus de echte opa van haar zoon, straal voorbij om met haar zoontje de 'opa en oma's (lees ouders van die vriendin) welteusten te wensen..

    Ik zag gewoon dat de echte opa er verdriet van had.. ze kent die mensen ben een half jaar ofzo..
     
  16. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Maar goed. Ging om de waterpokken.

    Ben blij te lezen dat het dus wel meevalt allemaal.
     
  17. Twinkle81

    Twinkle81 Fanatiek lid

    4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    @Imona ik zou er ook helemaal klaar mee zijn.
    Ik heb het in het verleden ook meegemaakt. Je geeft kans na kans na kans en op een gegeven moment breek je.
    Hopelijk valt het mee met je zoontje
     
  18. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    @Imona
    Misschien iets om even over stil te staan, even los van de waterpokken en alle andere ziektes rondom jouw en haar kindje.
    Ben je boos op haar vanwege je eigen gevoel of ben je misschien ook veel plaatsvervangend boos?

    Wat maakt het dat jij het frustrerend vind dat haar kindjes de ouders van een vriendin opa en oma noemt.
    Dus wat maakt het dat bepaalde dingen die buiten jou om gaan toch jou raken? Dat zegt namelijk ook heel veel over jezelf ivm alleen over haar.

    En misschien is het iets om even bij stil te staan. Wat wil jij?
    Wil je wel haar nog kansen geven? Luister dan niet naar de verhalen van anderen, maar trek je eigen mening. Wat er tussen anderen speelt is iets voor hen.
    Als jij er klaar mee bent dan is dat ook een optie, maar doe dat dan ook vanuit jezelf. Dus niet vanuit de werkelijke opa en oma of andere vrienden/kennissen.

    Ondanks dat er vragen staan hoe ik hier geen antwoorden op te krijgen ;). Het is meer dat ik je zelf even wil laten nadenken.
    Succes!
     
    Imona vindt dit leuk.
  19. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Ik wilde al bijna reageren dat je je misschien aanstelde maar na deze uitleg zou ik haar toch echt links laten liggen....
    Beetje maf hoor..
     
  20. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja en het is ook nog eens zo (raar maar waar) als we er komen, en dat is de laatste tijd biet zo vaak, dan worden ik of mijn man of ons zoontje mega verkouden.

    Gister daar dus geweest. En ik weet nu al niet waar ik het zoeken moet van de verkoudheid..En zoontje is ook flink aan het snotteren.
    Is opzich niet erg, maar wel heel vervelend..

    Hun huis is gewoon vies. In de zin van: poepluiers laten liggen. Schimmel in wc en badkamer. Werkplekken op de muur. Rook lucht in huis.
    Als ze s nachts naar de wc m9eten trekken ze niet door omdat ze bang zijn dat de kinderen wakker worden.

    Dus we komen er ook niet vaak meer. En dan nu weer dit.

    Oké. Mijn huis is ook niet spik en span. En hier vind je ook echt stof en hondenharen. Maar zeker geen schimmel of poepluiers of rooklucht in huis!

    We hebben dat ook al een aantal keer gezegd maar er wordt niks mee gedaan..

    Maar zo vriendelijk als ik ben vind ik het lullig om haar echt compleet aan de kant te schuiven..
     

Deel Deze Pagina