WAZO - nieuw werk

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Roxfirst24, 29 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxfirst24

    27 sep 2017
    37
    20
    8
    Vrouw
    Amsterdam
    Beste UWV,

    Ik zit momenteel in mijn verlof en ontvang een wazo uitkering. Ik wil heel graag deze periode ook nemen om te solliciteren naar een andere functie bij een ander bedrijf. Mag dit?

    Dus kan ik bij mijn huidige werkgever ontslag nemen in mijn verlof als ik wat vind? Of als ik weer moet beginnen?
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hoi Roxfirst,

    Tijdens jouw zwangerschaps- en bevallingsverlof mag je solliciteren, maar dit hoeft niet. Klik hier voor meer informatie.

    Je mag 42 dagen na de bevalling weer aan het werk. De zwangerschapsuitkering loopt dan gewoon door als je gaat werken. Het loon dat je verdient met het werk trekken we niet af van de zwangerschapsuitkering. Ga je eerder aan het werk? Geef dit dan schriftelijk door aan UWV.

    Of je wel of geen ontslag kunt nemen, heeft UWV geen rol in. Hierover maak je afspraken met je werkgever. Jouw zwangerschapsuitkering loopt wel door na einde van je dienstverband.

    Als je zelf ontslag neemt, dan is het belangrijk om te weten dat je in de meeste gevallen geen recht hebt op een WW-uitkering. Klik hier voor meer informatie.

    Met vriendelijke groet,

    Jantina
    UWV Webcareteam
     

Deel Deze Pagina