Weeën of niet?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Michtam, 20 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Michtam

    Michtam Lid

    21 feb 2017
    47
    25
    18
    Hi dames,

    Ik twijfel een beetje misschien kunnen jullie me helpen..
    sinds een uur of 3 geleden heb ik pijn in m'n onderbuik het is niet constant. Heb net een beetje zitten timen enzo en het komt ongeveer iedere 5 minuten soms langer soms korter maar gemiddeld 5 min. Het duurt ongeveer 30-50 sec. En het is wel pijnlijk maar het is echt nog goed te doen. Ik ben trouwens nu 36,4. Wat denken jullie zullen dit voorweeen zijn of is dit toch het echte werk? Nogmaals de pijn is echt goed te doen, maar ik voel het wel..

    Groetjes
     
  2. Roderoosjes

    Roderoosjes Fanatiek lid

    13 apr 2012
    1.118
    111
    63
    Dat zijn voorweeën. Echte weeën voel je heel duidelijk. Je kan dan ook niet praten en moet ze echt opvangen. Echte weeën duren ook langer dan 1 minuut.

    Heb er ervaring mee, 3 weken voorweeën gehad bij beide kindjes en gisteren toen de echte weeën begonnen was dat heel erg duidelijk.
     
  3. Michtam

    Michtam Lid

    21 feb 2017
    47
    25
    18
    Oke ik dacht het al maar twijfelde toch een beetje! Thanks voor je reactie! Misschien wil ik ook te graag haha:p

    En natuurlijk gefeliciteerd met de geboorte van de kleine:)!!
     
  4. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.469
    3.457
    113
    Als je het niet vertrouwd kun je altijd de vk bellen natuurlijk. Dat heb ik ook gedaan bij de eerste toen ik met 35+5 om de 7 minuten krampen had. Ook goed te doen en duurden ongeveer 40 sec. Ik vertrouwde het niet (verloor ook wat vocht),dus heb gebeld. Vliezen waren nog wel intact, maar ik had wel 2/3 cm ontsluiting. 's Middags werden de weeën wel heftiger, maar nog steeds duurden ze maar 40 sec. Die avond is onze dochter geboren.
     
  5. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    Als je het niet vertrouwt altijd bellen!
    Bij de eerste heb ik geen weeën gehad. Toen ik belde zat ik al op 7 cm.vk kwam om 21.30 en 23.00 is mijn dochter geboren.

    Bij de 2e wel weeën gehad. Wat krampen in mijn buik die ook weer weggingen. Als ik zou bellen zouden ze direct komen. Dus ik belde voor de zekerheid, 4 cm en 1,5 uur later dochter nr 2. Bij een cm of 8 werden de weeën wel wat heftiger maar qua pijn vond ik het nog goed te doen.

    Niet iedere bevalling verloopt zoals het in het boekje beschreven staat :)

    Succes met de laatste loodjes en hopelijk is hij / zij er snel!
     
  6. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Idd als je t niet vertrouwd bellen, elke bevalling is natuurlijk anders.

    Mijn ervaring:
    Bij mij waren dit idd voorweeen, bij mijn zoontje had ik die vanaf een week of 35.
    Toen met 40.1 de weeen écht begonnen twijfelde ik geen moment.
     
  7. Lisa1987

    Lisa1987 Fanatiek lid

    11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Hier waren het voorweeen en ik kon er bij in slaap vallen, daarna was het weg. Ze duurde toen zelfs een minuut dus dacht even echt dat het weeën waren.
    Echte weeën waren ook goed te doen hoor, die hielden alleen langer aan en op ten duur moest ik daarbij wel gaan rond wandelen en letten op mijn ademhaling. Bij de voorweeen was dat niet zo nodig.
     
    Ladylittleangel vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina