Weekendje weg eind november.

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Novastar, 19 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Hallo!
    Mijn man en ik zijn eind november allebei jarig. Dit jaar hebben we geen zin om het echt te vieren dus hadden we bedacht om een weekend weg te gaan met ons gezin. Het probleem is dat ik weinig inspiratie heb mbt waar we heen kunnen. Toen we nog geen kinderen hadden maakten we een stedentrip, het liefst met het vliegtuig (is nu qua kosten een beetje lastig) of we boekten een wellness weekend. Omdat we onze zoon mee willen nemen moeten we er natuurlijk rekening mee houden dat er voor hem ook wat leuks te doen is (hij is nu 2,5). We dachten natuurlijk meteen aan Landal of Centerparcs oid maar dat is toch niet echt mijn ding. Een zwembad of indoor speeltuin is leuk voor onze zoon maar ik heb dat na een uurtje of twee wel gezien. En het hele weekend vullen met kinderactiviteiten vind ik niks. Als ik zoveel geld uitgeef wil ik het zelf ook een beetje leuk hebben. Wat ik (en mijn man) leuk vind is een mooie stad bezoeken, lekker borrelen (in november ben ik zes maanden zwanger dus echt borrelen zit er niet in) en lekker uit eten. In de zomer is het makkelijker. Dan gaan we naar het strand of rijden een eindje de bergen in (moezel of Eifel). Maar daar is zo laat in de herfst ook niet echt veel aan. Ik heb wel naar Hof van Saksen gekeken, dat werd ons aangeraden door vrienden. Genoeg te doen voor kinderen maar wat doe je dan als volwassenen? Er is wellness maar daar neem je een peuter niet mee naar toe, net als een bowlingbaan. Als het weer meezit kunnen we lekker gaan wandelen. Loopfiets mee en de bossen in. Maar het is dan eind november en dikke kans op slecht weer. Als ik de hele dag in zo'n huisje moet zitten kan ik net zo goed thuis blijven. Misschien denk ik te moeilijk of zeur ik een beetje (ik geef de hormonen maar de schuld ) maar we willen er graag even tussenuit maar ik kan niks naar mijn zin vinden. Wie heeft tips?
     
  2. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Nog een aanvulling: wat we wel allemaal leuk vinden is de Efteling maar daar zijn we een paar weken geleden pas geweest voor een paar dagen dus nu zoeken we weer wat anders.
     
  3. Elisabetta

    Elisabetta Fanatiek lid

    3 apr 2017
    1.462
    412
    83
    Het Land van Bartje (Landal) vonden wij echt leuk. Mooi in de bossen!
     
  4. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je kan toch naar Landal of Centerparcs gaan en dan een leuke stad bezoeken en daar een cafeetje induiken? Als je dan een leuk park uitzoekt kan jullie zoontje zich vermaken en voor jullie kunnen jullie dan een uitje maken naar een stad.

    Bowlingbaan kan trouwens al best leuk zijn op die leeftijd maar ligt ook aan je kind ;)

    Wij zijn vorig jaar naar Landal 't Loo geweest en naar Hattem geweest, vonden wij echt een heel leuk stadje, helaas hadden we te weinig tijd (oudste ging tokkelen op het park :)). Bakkerijmuseum vonden wij erg leuk, kinderen konden koekjes maken en later werd er verteld over de geschiedenis e.d. van brood en gebak, werd ook erg leuk verteld (weet alleen niet of dat elke dag is, ik dacht alleen voor groepen en er was die dag een groep en wij konden vanaf boven luisteren en meekijken).
     
  5. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Bedankt voor de tips. Het is inderdaad wel een goede tip om een park te kiezen waar interessante dingen te doen zijn in de omgeving. Je hoeft natuurlijk niet naar centerparcs te gaan voor het park zelf. In het geval van cp valt dan wel de helft al af. Van de elf parken (als ik het goed heb) zitten er al zes op minder dan drie kwartier rijden van onze woonplaats. Het is hier blijkbaar leuk, haha! Maar hof van Saksen is dan nog niet zo'n slecht idee want dan is Wildlands Emmen niet zo ver. Een dierenpark vinden we altijd wel leuk. Als dat tenminste open is eind november.
     
  6. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    In Duitsland en Frankrijk zijn natuurlijk ook nog cp-parken. Die had ik er even niet bijgeteld. Het zijn er dus wel meer dan elf.
     
  7. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    Ik zou naar Landal de Cauberg gaan. Misschien op het park niet veel te doen voor kinderen. Maar luxe huisjes. En tegen valkenburg aan. Dus lekker uit eten. Verder de kerstgrotten bezoeken. En verder is er in de omgeving echt nog veel meer te doen
     
  8. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.177
    1.358
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Als je iets in Duitsland zoekt in de buurt van een grotere plaats dan hebben ze daar eind nov al kerstmarkten. Dat is heel erg leuk en ook leuk voor je zoontje, vaak met ijsbaan en koek en zopie. Bijvoorbeeld CP in de Eifel. In het gebied de Eifel in Duitsland heb je dan ook wildparken die het hele jaar open zijn (daar rijd je met je auto doorheen en kun je stoppen wanneer je wilt en je zoontje kan de dieren zelf voeren).
     
  9. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.461
    10.664
    113
    Bowlen kan best met een peuter hoor. Gewoon instellen op kind, dan kunnen ze niet in de goot gooien. Hof van Saksen is echt super leuk.
     
  10. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik denk dat we het inderdaad richting de kerst/decembermarkten gaan zoeken. De enige tijd van het jaar dat het lekker rotweer mag zijn en het toch gezellig is, haha! De meeste markten beginnen al eind november. In Maastricht is de kerstmarkt heel leuk en Valkenburg is sowieso een mooi stadje. Best een idee dus. Ik ga er even over nadenken of we dan kiezen voor een hotel (met binnenzwembad) in de stad of toch voor Landal gaan. Bedankt voor de tips!
     
  11. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    Even rekening er mee houden dat Magisch Maastricht (kerstmarkt) pas in december start!
     
  12. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Balen. Ik dacht ergens gezien te hebben dat het vanaf 20 november al was.
     
  13. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    Helaas.. dat is meen ik nooit, altijd pas in december. Misschien is er in Valkenburg wel al wat te doen, zou je misschien even na kunnen kijken :)
    Hierbij in ieder geval de link met info voor Magisch Maastricht dit jaar.

    https://www.bezoekmaastricht.nl/magisch-maastricht
     
  14. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.177
    1.358
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik las net op internet dat magisch Maastricht vanaf 1 dec is maar dat de kerstmarkt in Valkenburg al vanaf 17 nov is. Is Munster of Düsseldorf geen optie voor jullie?
     
  15. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik zag het inderdaad. Düsseldorf is ook erg leuk. Münster ken ik (nog) niet. Mijn man kwam vandaag ook met een leuk idee. We zoeken nog even verder. Tips blijven welkom!
     

Deel Deze Pagina