Weer opnieuw beginnen..

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door Liyana, 29 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liyana

    Liyana Actief lid

    10 aug 2013
    333
    0
    16
    Hoi meiden,

    Wij zijn nu al bijna 2 jaar bezig met zwanger worden. Op zich is het zwanger worden geen probleem maar zwanger blijven wel. Ik zou graag in contact willen komen met meiden die ook 3 of meer miskramen hebben gehad.

    Mijn verhaal:
    In mei 2013 hadden we onze eerste positieve test in handen. We waren zo blij dat het na 2 maanden al gelukt was. Met 9 weken had ik de eerste echo maar het vruchtje was niet groter dan 5/6 weken. Ook het hartje was zwak. De kans was groot dat het mis zou gaan en het ging ook mis.. Een week later begon ik te bloeden en een paar dagen later ben ik het vruchtje verloren. Dat was in juli 2013. We waren er kapot van maar we kregen te horen dat het wel vaker mis ging bij een eerste zwangerschap. Dat heeft voor mij wel geholpen om het een plekje te kunnen geven.

    We wilde gelijk verder en in november was ik weer zwanger. Met 8 weken had ik de eerste echo en het hartje klopte! We waren zo blij want de kans dat het nu mis zou gaan was heel klein (volgens de vk). Maar helaas 4 weken na de echo begon ik weer te bloeden. Ik wist gelijk dat het weer mis was ondanks dat de vk zei dat het wel vaker voorkomt en dat het niet betekent dat het ook mis is. Ik had immers al een goede echo gehad.
    In januari 2014 ben ik het vruchtje verloren. Later kwam ik erachter dat tijdens de echo het vruchtje niet groter was dan 6 weken. Dit is mij nooit verteld en daarom kwam de miskraam nog harder aan. Voor mij was dat een reden om bij een eventuele volgende zwangerschap de echo's in het ziekenhuis te doen.

    In juli 2014 was ik weer zwanger. Bij deze zwangerschap hield ik er rekening mee dat het mis kon gaan. Daarom kon ik er in het begin niet van genieten. Ik had met 9 weken een echo in het ziekenhuis. Alles zag er goed uit en het hartje klopte. Ondanks de goeie echo hield ik er rekening mee dat het nog altijd mis kon gaan. 3 weken later had ik de 12 weken echo. Het kindje was goed gegroeid en het was al duidelijk een mini mensje. Eindelijk kon ik er van genieten.
    Maar een paar weken later ging het alsnog mis. Met 15 weken hadden we een geslachtsbepaling ingepland. Dat was afgelopend vrijdag. Dat weekend wilde ik alvast leuke dingen shoppen maar daarvoor wilde ik dus eerst even kijken naar de baby. Maar helaas kregen we ipv het geslacht te horen dat het hartje niet meer klopt. Dat was dus het laatste wat ik had verwacht. Twee dagen daarna is de miskraam in het ziekenhuis opgewekt met cytotec. Het kindje hebben we meegenomen en begraven.

    Het liefst wil ik gelijk verder maar ik zal nooit meer van een zwangerschap kunnen genieten denk ik. Wie heeft hetzelfde meegemaakt en bij wie is het goed gekomen?
     
  2. AT2014

    AT2014 Lid

    18 mrt 2014
    21
    0
    1
    Ik heb je een prive bericht gestuurd
     

Deel Deze Pagina