Weinig leeftijdsverschil

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door , 30 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Er zit dadelijk 1 jaar en 3 maanden tussen Stef en de newborn baby. Het lijkt me leuk dat er maar zo weinig leeftijdsverschil tussenzit, maar het zal in het begin wel even heel hectisch zijn denk ik.

    Ben wel benieuwd naar tips en ervaringen van ouders met kinderen met weinig leeftijdsverschil.
     
  2. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier nog geen tips en ervaringen, gaan we over 22 weken krijgen ;)
    bij ons 14 maanden verschil
     
  3. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wij hebben net onze 2e en de oudste is net 18mnd. tis ff hectisch maar ik vind het echt geweldig leuk! het heeft ook voordelen, zoals dat je oudste nog fijn wat uren slaapt op een dag! als hij nu 2,5 was geweest had hij vast geen 3,5uur meer geslapen smiddags! tis soms wel pittig dat de oudste lopen kan maar niet naar je luistert, maar aan de andere kant, als ze 2,5 of 3 zijn rennen ze nog harder en kunnen ze ook heel erg peuterpuberen ;)
    alles heeft zn voors en tegens, wij zijn blij dat we weinig leeftijdsverschil hebben, lijkt me voor de kids zelf ook heel leuk.
    ohja, nog een voordeel: de oudste is zelf nog zo jong dat de jaloezie vaak veel minder/afwezig is! onze oudste moest vooral eraan wennen dat zn broertje vaak een fles krijgt en hij niet (hij wil dan ook a la minute een fles), maar buiten dat valt het ons erg mee. hij vraagt wel meer (negatieve) aandacht maar ik neem aan dat dat ook vooral in het begin zo is omdat hij er ook nog aan wenne moet
     
  4. Lia

    Lia Bekend lid

    10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Tussen mijn oudste en jongste zitten 20 maanden en Quinten is nu net 2 maanden oud.

    Ik vond het in het begin wel even heftig toen mijn man weer ging werken en ik er alleen voor stond met 2 kleine kindjes, maar nu 2 maanden later, weet ik eigenlijk al niet meer beter. Quinten heeft nu een redelijk ritme te pakken en Yuri doet tussen de middag ook nog een middagdutje. Doordat Quinten een groot gedeelte van de ochtend nog staapt, kan ik Yuri volop aandacht geven. Echt jaloers is hij niet geweest, volgens mij. In het begin ging hij ook negatieve aandacht vragen, maar als ik nu Quinten de fles geef, zet ik hem of even voor de TV of ik geef Yuri ook een flesje met een speen (wel leeg natuurlijk) die hij dan aan zijn beer kan geven.

    De avonden zijn druk, Quinten wil rond half 7 zijn fles, dus als mijn man thuis is, zorg ik meestal wel dat het eten klaar is, zodat we met zijn 3en rustig kunnen eten voordat Quinten de fles krijgt. Alleen, dat lukt niet altijd. Ook minder is, dat wanneer de 1 een keel opzet, de ander net zo hard mee gaat krijsen... en dan kun je jezelf echt niet meer horen denken! :D
    Je wordt ook makkelijker met 2 kindjes, je hebt immers maar 2 handen.
     
  5. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik vond t erg heftig, niet direct maa zodra nr 2 zelf dingen ging ondernemen....mijn oudste nam dat niet.
    Ben blij dat er dadelijk 4,5 en 6,5 jaar tussen zit!
     
  6. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Mijn vriendin heeft 3 kids binnen 1 jaar! :confused:
    Haar eerste dochter werd geboren op 19 dec en daarna kreeg ze op 16 dec een tweeling!
    Het waren tropenjaren, die eerste twee jaar, vooral ook omdat de kindertjes nogal moeilijk sliepen...
    Maar nu is het stel al 5 en 6 jaar, en heeft ze niks méér problemen dan een gezin met 3 kinderen wat verder uit elkaar.

    En zelf hebben we tussen de eerste en tweede 2 jaar en 3 maand, vond ik erg leuk.
    Tussen de 2e en 3e zit 21 jaar, grappig en misschien gek maar ook mega-leuk!
     
  7. beertje1985

    beertje1985 Bekend lid

    4 dec 2006
    733
    1
    0
    Ik vond het heerlijk. Mijn kinderen schelen 14 maanden en de oudste ging toen nog 2 keer per dag naar bed dus had alle tijd voor mijn jongste!
     
  8. Niet meer actief

    Bij mij zit er aardig wat tijd tussen.
    Tussen de eerste en tweede zit 2 jaar.
    Tussen de tweede en derde en vierde zit 3 jaar.
    Dara ben ik wel blij om omdat het een tweeling is, is het dubbel zo druk en Magali luistert al heel goed en loopt niet weg.
    Liefs

    [​IMG]
     
  9. Niet meer actief

    Wat me een beetje lastig lijkt, is als je ergens naar toe wilt. Stef zal tegen die tijd misschien wel lopen, maar zeker als je ergens naar toe gaat zal die nog wel in de buggy gaan. Maar die andere ligt dan nog in een wieg. Dat lijkt me een beetje lastig worden als ik alleen op pad wil (of als ze bijvoorbeeld bij mn moeder zijn). Hoe hebben jullie dat gedaan?
     
  10. beertje1985

    beertje1985 Bekend lid

    4 dec 2006
    733
    1
    0
    Ehhh tweelingwagen?!
     
  11. Niet meer actief

    Ja je hebt wagens waarbij de ene kan liggen in de wieg en de andere in een buggy.


    [​IMG]
     
  12. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wij hebben de koelstra flexxo twin gekocht, bevalt echt super! wij hebben nu 1 reiswiegje en 1 wandelwagenzit erin (de wagen is ook op MP regelmatig in hele goede staat te koop)
     
  13. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier is er ook een tandemwagen onderweg hoor.
    ik zie dat Stef 15 maanden is als de tweede geboren wordt, dat is voor mij een leeftijd dat ik Sven echt nog in de wagen wil hebben hoor, áls hij kan lopen dan. ze lopen dan echt nog niet altijd aan het handje mee de winkel door.

    hier een wagen waar Sven voorin zal zitten en de frummel in een babynestje achterin
     
  14. Niet meer actief

    Zal me eens in de wagens gaan verdiepen!
     
  15. Eef79

    Eef79 Actief lid

    4 jun 2008
    216
    0
    0
    Begeleider VG / GGZ
    Flevoland
    Bij ons zit er straks krap 20 maanden tussen, Jelte is dan dus dik 1 1/2. Ik ga vooralsnog geen andere wagen kopen, ik hoop dat 'ie tegen die tijd goed genoeg loopt (en luistert...lol). Hij loopt nu al prima in huis en op staat op zich ook wel maar is te snel afgeleidt. Ik ga denk ik voor een kiddyboard. En mocht het toch niet bevallen dan is een duowagen zo gekocht toch?
     
  16. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    eef, ik zou wel alvast kijken wat er is en wat je zelf zou willen, dan heb je dat alvast gedaan. een kiddyboard vind ik zelf voor langere stukken te vermoeiend voor kleintjes, maar het hangt er natuurlijk ook maar net vanaf hoe je zelf de wagen gebruikt. hier sjouwen we heel veel in het bos, dus Sven moet echt lekker kunnen zitten. doe je dat niet zoveel, sja, waarom dan zo'n grote wagen kopen inderdaad
     
  17. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Bij mij schelen ze 1 jaar en 28 dagen en in het begin vond ik het zo heftig nog niet, mar nu de jongste ook de wereld gaat ontdekken word het pas pittig
     
  18. Fleur1

    Fleur1 VIP lid

    14 apr 2006
    5.068
    0
    0
    Hier zit 18 maanden tussen.
    Hoe het allemaal precies gaat kan ik nog heel weinig over zeggen morgen sta ik er voor het eerst helemaal alleen voor me vriend gaat dan weer werken en mijn allerliefste beste zusje komt dan lekker hier logeren zodat ze 's avonds me even kan helpen met dingen zodat ik nog wel me rust kan pakken want de bevallings vermoeidheid zit er nog flink in jammer genoeg
     
  19. christina

    christina Niet meer actief

    Lenthe zal straks 22 mnd zijn als nr 2 geboren wordt! Lenthe begint nu haar eerste stapjes te zetten, maar ik heb zeker niet de illussie dat ze straks hele einden loopt, vb naar de supermarkt, dus hebben we een duo wagen van Graco (2de hands en bijna niet gebruikt) aangeschaft. Dan kan ze lopen wat ze wil en kan lopen en als ze wil zitten dan gaat ze lekker zitten in de "trein" duo wagen.

    We hebben er bewust voor gekozen om vlot de kids achter elkaar te krijgen. Dan hebben ze lekker veel aan elkaar. En ik denk dat het eerst wel hectisch zal zijn, maar als je eenmaal je ritme hebt gevonden komt het allemaal goed.
     
  20. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Bij ons zit er 16 maanden leeftijdsverschil tussen.
    Wij hebben een duo wagen naast elkaar en dat bevalt echt super!
    Wij hebben er ook bewust voor gekozen de kids zo snel achter elkaar te krijgen, en ik zou het zo weer doen!
     

Deel Deze Pagina