Wel of geen babyfoon aanschaffen voor in appartement?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door HvO, 9 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HvO

    HvO Niet meer actief

    Ik ben benieuwd! We wonen vrij klein in een lekker knus appartement. Wel aparte babykamer, die twee passen lopen is vanaf zowel slaapkamer als woonkamer.

    Zouden jullie wel of geen babyfoon voor thuis aanschaffen?

    Ik was er sowieso al over uit dat ik er geen wil met een camera. Voel mij daar gezien de ontwikkelingen qua hacken de laatste jaren, op dit moment niet zo prettig bij.
     
  2. Starry

    Starry VIP lid

    6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik woon in een eensgezinswoning en als ik helemaal boven ben hoor ik haar luid en duidelijk maar ze heeft ook een aardige volume ;) ik heb het bij geen van mn 3 kindjes gebruikt.
     
  3. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik dacht ook dat ik die niet nodig was, in ons oude huis ook direct naast ons.

    Maar ik heb hem toch gekocht enkele weken na zn geboorte. Zn middag slaapjes deed hij in zn wiegje en dan hoorde ik hem echt niet. En ook later snachts zou ik hem.niet gehoord hebben.

    De babyfoon geeft mij een veilig gevoel
     
  4. Chelsey88

    Chelsey88 Actief lid

    5 okt 2014
    472
    526
    93
    Wij hebben er geen en heb hem ook nog nooit gemist.
    Alleen bijv. op vakantie als we wat in dr lobby/bar drinken gebruiken we de iPad en IPhone met de gratis app.
    In huis vind ik het eerlijk gezegd alleen maar een voordeel dat ik niet ieder zuchtje hoor. Als er iets is hoor je het echt wel.
     
    pippa26 vindt dit leuk.
  5. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Als je hem/haar echt hoort misch niet nodig. Ik vond t fijn dat ik m af en toe hoorde draaien, zuchten of kuchen in t begin. Hier slaapt hij boven en hoor ik m ook niet als hij huilt anders dus ook wel echt nodig. Maar voor gewoon vind ik t ook fijn. Er zit ook een muziekje op waar hij niet meer zonder kan... Maargoed dat is natuurlijk aangeleerd.

    Hoe is t bij bijv opa en oma? Hier is de eetkamer en dentuin ver van hun slaapkamer af, daar slaapt m'n zoontje als hij daar is, dus daar istie zeker nodig. Als je dus oppasplannen hebt is t ook iets om over na te denken. En bijvj ulloe balkon?

    Je kan t ook Even aanzien, er is er zo 1 gekocht als je m mist!!

    Ik heb geen camera trouwens, vond k niet nodig en mis t maar heeeeel zelden.
     
  6. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ik vind het wel prettig, vooral op momenten dat ze ziek(ig) is. Heb er ook een met camera. Daarentegen was ik erg neurotisch en nogal labiel tijdens de zwangerschap en na de geboorte dus dat verklaart waarschijnlijk waarom we deze hebben ;)
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  7. Tweedeopkomst

    Tweedeopkomst Niet meer actief

    Ik heb er wel twee omdat ik beneden niks hoor van de kleine jongen op zolder. Mijn dochter van 6 gebruikt de hare nog af en toe zodat ze een muziekje erop af kan spelen.
    Wij vinden het handig dat ook mijn dochter een babyfoon heb aangezien we wel eens bij de buren zitten en dan kunnen we de babyfoons meenemen.
    Mijn dochter haar babyfoon die beneden staat staat alleen aan als we weg gaan
     
  8. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wij hebben er een met camera. Dl sliep heel weinig, en we hebben lawaaiige buren, dus we wilden kunnen zien of ze sliep en wanneer ze wakker werd.
     
  9. Ziggi

    Ziggi Bekend lid

    8 feb 2017
    792
    218
    43
    Vrouw
    Bij de eerste wel gebruikt en zorgde bij mij voor veel onrust. Elk zuchtje hoorde ik.

    Bij de tweede geen gebruikt, en totaal niet gemist ook.
    We wonen ook in een appartement nu, je hoort je kindje dan wel zonder babyfoon.
     
  10. pregnantje

    pregnantje Bekend lid

    17 dec 2012
    788
    656
    93
    Hier ook een klein appartement en geen babyfoon. Het is hier zo gehorig dat ik alles zo al goed hoor. Bij onze eerste hadden we een babyfoon en ik schrok me telkens rot als er een geluidje door kwam, want elk geluidje werd uitvergroot, zeg maar.
     
  11. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Wij hebben hem echt nodig.
    Mijn zoontje huilt niet als hij wakker wordt maar gaat zachtjes praten.
    Zonder babyfoon hoor ik dat niet.

    Ik kijk dan wat hij aan het doen is (camera is niet te hacken, gaat niet over WiFi), soms ligt hij nog en dan laat ik hem rustig liggen tot hij wat actiever wordt en soms valt hij weer in slaap.
    Kom ik de kamer binnen wanneer hij eigenlijk nog had willen slapen dan moppert hij ook duidelijk :D
    Tot hij zelf kan praten en zelf zijn kamer uit kan is de babyfoon hier dus onmisbaar.
     
  12. mamabeertje

    mamabeertje Fanatiek lid

    9 sep 2015
    1.618
    349
    83
    Wij hebben er geen en eigenlijk bij allebei ook niet gemist. Onze kinderen hebben van zichzelf een behoorlijk geluid en het huis is nogal gehorig. Als ik over jullie huis zo lees lijkt het me ook niet nodig.

    Maar inderdaad voor bij de oppas misschien wel? Bij mijn ouders en schoonouders thuis hoor ik de kinderen echt heel slecht.
     
  13. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.975
    7.903
    113
    Vrouw
    Ik zou het gewoon gaan ervaren of je het nodig vind. Je kan er altijd nog 1 kopen.
     
  14. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Probeer het eens uit, ga in de woonkamer zitten met de tv aan en laat je man op normale / zachte / harde toon praten vanuit de babykamer met alle deuren dicht.

    Hier wel een babyfoon, maar je hoort niks van boven als we beneden zitten. Als je heel goed oplet en er staat geen radio/tv aan hoor je wel wat, maar verder niks. Ja, als hij schreeuwt wel, maar dat ben ik liever voor.

    En verder hebben we een eco zuinige babyfoon van philips, springt niet aan bij ieder zuchtje, maar alleen wanneer er echt geluid is. Als hij gaat staan in bed, springt hij dus wel aan, maar als hij zich een keer omdraait niet. Ik ben er wel blij mee :) Zit ook muziek op en daar is mijn zoontje echt helemaal dol op haha.
     
  15. Sue87

    Sue87 Niet meer actief


    Dit, alleen dan na een dag al direct besteld. Zoon bleek een zacht huiltje te hebben de eerste tijd en ik was erg bang dat ik hem niet zou horen. Ook omdat ik een diepe slaper ben.
     
  16. Jinxx

    Jinxx Fanatiek lid

    12 jan 2014
    1.935
    918
    113
    Ik zou zeggen: download de app ‘Baby 3G’ Eenmalige aanschaf van 2 euro ofzo. Echt, een geweldige babyfoon! Wij hebben daarnaast ook een gewone babyfoon maar gebruiken deze nooit meer.
     
  17. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Hier wel een en met camera. Maakt dat ik niet om de 10 minuten op zijn kamer sta om te checken of alles nog oke is. Overbezorgd misschien maar ik voel me er prettig bij.
     
  18. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.987
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Wij hebben met onze eerste ook in klein appartement gewoond. We hadden toen wel een babyfoon gekocht eentje zonder camera en poespas. Ik ben slechthorend dus het was vooral voor mij wel fijn voor s’nachts. We hebben de babyfoon vooral gebruikt voor op vakanties, en voor bij mijn ouders of schoonouders als de kleine daar ging logeren. Nu wonen we veel groter en hebben we voor de tweede wel een babyfoon met camera aangeschaft. Vooral omdat ik nu natuurlijk vaak beneden zal zijn of in de tuin bij mooi weer en er boven dan twee liggen te slapen.
     
  19. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Zou t gewoon aan kijken. Als het zo goed gaat zonder... hier begonnen met eentje zonder camera. Toen ze bewegelijk werd met klimmen etc een met camera. Deze gaat niet over de wifi. Volgens mij zijn de gene die over de wifi gaan hack gevoelig :)
     
  20. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Hier een hele basic babyfoon. Thuis gebruiken we deze zelden. Alleen als ik in de zomer buiten zat met kind in bed. Trap naar boven zit in de huiskamer, je hoort het gewoon makkelijk.

    Bij opa’s en oma’s wordt de babyfoon wel gebruikt, daar hoor je het echt niet. Daar zit de trap in de hal. Ook met feestjes thuis wel eens gebruikt.
     

Deel Deze Pagina