Wel of geen late avondvoeding.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Imona, 18 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hallo.

    Mijn zoontje is 4 maanden.
    Ik zit heel erg met twijfels of ik om 12 uur s nachts nog een laatste voeding moet geven.

    Hij krijgt nu om 9.00 de laatste en slaapt dan doorgaans tot ongeveer 3 uur-half 4. Dan wil hij weer eten.

    Ik ga zelf om 10 uur naar bed. Gewoon omdat ik het nodig heb om extra te slapen. Maar vind het dan zo zielig om mijn zoontje om 12 uur weer wakker te maken.

    Aan de andere kant ben ik het echt wel zat om er elke keer uit te moeten s nachts..

    Zijn schema is als volgt:
    9.00 fles
    13 00 fles
    17.00 fles en paar hapjes groente.
    21.00 fles met rijstebloem.
    En dan komt hij vaak om 3uur of half 4.

    Wat denken jullie?
     
  2. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Mijn dochtertje is net 4 maand.
    Ik ben al een hele tijd terug gestopt met die laatste fles (gaven wij 23 uur) omdat wij ook altijd op tijd het bed in gaan, en ik het vervelend vond als ik net sliep, ik er weer uit moest. Dus dachten we, laat haar zelf maar komen.
    En sindsdien doen wij dat.
    Ze heeft een tijd gehad dat ze de klok rond sliep. Maar nu komt ze vaak weer s nachts voor een fles. Maar ik vind het rond 3 uur fijner dan rond 23 uur.
    Overigens krijgt ze hier de laatste rond 18.45/19.00 uur.
    Mijn advies, laat hem zichzelf maar melden s nachts.
     
  3. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat je het zat bent, begrijp ik. Maar helaas werkt een baby zo niet. Een nachtvoeding op deze leeftijd is compleet normaal. En er is een kans dat als je hem om 12u wakker maakt, hij nog steeds om 3u komt. Of vaker, omdat je zijn slaapcyclus verstoord hebt. Bovendien: als jij om 10u gaat slapen, hoe helpt hem om 12u een fles geven jou dan? Toch beter heerlijk slapen van 10u tot 3u en daarna weer?
     
  4. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Het is met 4 maanden echt niet meer nodig on wakker te maken voor flessen en al helemaal niet om 12... dat kinnen ze prima zelf :)
     
  5. Aardbeitjes

    Aardbeitjes Bekend lid

    24 jul 2017
    837
    713
    93
    Vrouw
    Ik snap ook dat je het zat bent alleen is dat geen reden om het niet te doen of om af te bouwen. Een babietje heeft je nodig, ook s nachts. Misschien moet je wel opstaan tot zijn eerste jaar, je weet het niet. Ga alsjeblieft niet mee met de ouders die vinden dat babies vanaf 6 weken al moeten doorslapen...:(

    Ik heb altijd gevoed op verzoek dus dit soort vragen snap ik deels niet. Je kindje meldt zich als het honger heeft of geborgenheid wilt. Hem boeit het niet hoe laat het is helaas ;) Ik zou lekker gaan slapen om 22u en kijken wat je kindje doet. Ooit slaapt hij door...echt waar :D
     
  6. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Heb je wel gelezen?

    Ze maakt zelf haar kind wakker om 24.00... haar kind zelf word pas om 3.00 wakker...

    Dus ik begrijp niet wat je nou precies zielig vind?
    En ik heb al helemaal niet zien staan dat ze graag wil doorslapen?
     
    JongetjeM vindt dit leuk.
  7. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nee zoals ik het begrijp wíl ze haar kind gaan wakker maken in de hoop dat het niet meer om een nachtvoeding vraagt.
     
    Aardbeitjes vindt dit leuk.
  8. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Oh zo heb ik t helemaal niey begrepen:eek:
    Sorry dan haha

    In dat geval ts... ff doorbijten ze gaan vanzelf doorslapen :)

    zorg dat je voor die fles vab 21.00 al helemaal klaar ben om naar bed te gaan zodat je daarna gelijk door naar bed kan.
    Of je man/vriend laten doen

    Ene van 22.00/3.00 en daarna nog slapen dan slaap je gewoon 7/8 uur per nacht... dat is toch niey zo slecht?
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  9. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Hier heeft ze wel heel lang een late voeding gehad. Om de doodsimpele reden dat ze anders om 01:00 een fles wilde en vervolgens om 05:00 weer. De avond voeding wel al om 19:00 en ik maakte haar niet wakker om 22:30 maar ze dronk die fles slapend in bed. Sliep dan verder tot een uur of 6/7. Hier had die avond fles dus wel echt zin. Maar jij hebt een heel ander schema qua tijden.

    Overigens vind ik van 21:00-03:00 slapen zonder voeding met 4 maanden al best knap. En dan na de fles doorslapen tot 09:00? Ik weet niet of ik daar iets aan zou willen veranderen hoor.....
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  10. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Tsja hier heb ik een tijdje de voeding van 23:00 uur weggelaten.
    Als ik hem ervoor wakker maakte kwam die snachts 2x.
    Liet ik hem slapen kwam die 1x.
    Pas geleden kwam die ineens weer 3x per nacht (gaaaaap), toen zijn we gaan kijken wat er gebeurde als we hem wel om 23:00 uur wakker maakte voor een voeding.
    Sindsdien slaapt ie door van 23:00 tot 06:30

    Maar met 4 maanden was dat nog niet het geval.
    Je kan het proberen maar hou in je gedachte dat het snachts ook vaker raak kan zijn. En zo niet is dat alleen maar fijn :)
     
  11. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Je kindje is pas 4 maanden, krijgt maar 4 voedingen per dag (hoe veel keer eet je zelf iets?) en komt maar 1x in de nacht? Weet je hoeveel moeders je benijden? Die rustig 2-3-4 keer per nacht nog een voeding geven of voor iets anders hun kindje troosten `s nachts? Als ik jou was zou ik in mijn handen knijpen en het zo laten...
    Het is heel normaal voor jonge kindjes om niet door te slapen en `s nachts nog iets/iemand nodig te hebben.
     
    suus1983 en Aardbeitjes vinden dit leuk.
  12. Aardbeitjes

    Aardbeitjes Bekend lid

    24 jul 2017
    837
    713
    93
    Vrouw
    O
    Ook goedemorgen!
     
  13. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Oké. Kijk dit maakt me weer wat zekerder van mezelf.

    Dan laat ik het lekker zo.

    Vannacht moest ik er 9m 3.15 uit. En om half 6 werd hij wakker van mijn man die de deur uit ging. Heb hem lekker bij me genomen en nu slaapt hij nog.

    Consultatiebureau was verbaasd dat hij nog kwam s nachts. En de kinderen van mijn vriendin sliepen met 4 maanden al van 7 tot 7!
    (Nu heb ik wel begrepen dat ze haar jongste met 4 maanden al pyjamapapjes voor 6 maanden gaf. Daar ga ij dus niet aan beginnen.)

    Maar als ik hey zo lees heb ik dus echt geen klagen.
     
  14. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn zoontje is net een jaar geworden en drinkt nog twee keer per nacht. Ter vergelijking ;)
     
  15. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Wauw. Oké. Maar wel raar dat het consultatiebureau zo verbaasd reageerde dan..
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  16. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Die vinden altijd dat een baby vanaf een maand een planning hoort te volgen...
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  17. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Haha. Vandaar.
     
  18. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Haha, die zeiden hier met 4 of 6 weken al dat een nachtvoeding echt niet nodig was ( bv-kindje) Ik was toch wel benieuwd of ze dan ook kwamen troosten `s nachts...
    Ze verkondigen daar de grootste onzin alsof ze de waarheid in pacht hebben.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  19. Koningsgezin

    Koningsgezin Fanatiek lid

    24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Het is net wat anderen al aangeven normaal hoor dat ze 's nachts willen drinken. Een baby van deze leeftijd is zelf prima in staat dit zelf te regelen. Dat een ander kind van dezelfde leeftijd wel doorslaapt is erg fijn voor de ouders. Alleen is dit niet altijd vanzelfsprekend. Een baby moet er zelf ook aan toe zijn om door te slapen.

    Met 4 maanden al zo'n pyjamapapje? Oke, ieder zijn ding. Gelukkig kies jijzelf er niet voor.

    Over doorslapen: mijn jongste wordt nu ook nog steeds wakker en is net 1 jaar. Drinken doet hij niet meer, valt ook 9 van de 10 keer zelf in slaap. Maar soms moeten wij er alsnog uit en dat vinden wij heel normaal. Zelf ben je (onbewust) ook wel eens tussendoor wakker in de nacht.
     
  20. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja toen ons zoontje veel aan het huilen was. Rond 8 weken. Zeiden ze ook dat we hem best een kwartier tot half uur kunnen laten huilen. Toen zei ik ook. Zal ik hem een weekje hier laten. Benieuwd hoe lang je dat volhoud. Meneer huilt zo hard dat je het met ramen en deuren dicht nog aan de overkant van de straat kan horen. Haha
     

Deel Deze Pagina