Wel of niet starten met rijstebloem

Discussie in 'Prematuur' gestart door Kikibo, 6 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikibo

    Kikibo Actief lid

    2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Rijffel; ghaha.. inderdaad. Raar gevoel is dat he, je weet dat het 'mis' is, maar pompiedompiedom.. ;) Ik was heel blij dat mijn nichtje er was, anders had ik veeeel later pas gebeld en waren ws de voetjes al gekomen op weg naar het zh.. :$

    @ Banjabes; ik denk dat je je gevoel moet volgen, w.b. de fruithapjes en wanneer beginnen. Ik begin met 6 maanden, omdat dit voor mij gewoon goed voelt, kan het niet echt uitleggen. Ze eet wel regelmatig een klein papje van rijstebloem en dat gaat best goed. Succes ermee.. :D
     
  2. dreatje

    dreatje Lid

    1 sep 2008
    98
    0
    0
    die van mij heeft volgens mij al met 15weken rijstebloem erbij in gekregen alleen maar omdat hij ook altijd honger had snacht maar dat is nu echt voor bij hij heeft nu met 5,5 maand ook nog maar 3flessen en fruit en groente en kan merken dat hij daar echt aan toe is want melk gaat er niet graag in de rest wel

    moet wel zeggen hij was bij de geboorte 2155gram en nu met 5,5 maand 8430gram hij volgt nu de bovenste lijn
     
  3. banjabes

    banjabes Fanatiek lid

    29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Gister naar het consultatiebureau geweest en voorlopig de laatste prikjes gehad (zo zielig:()! Ze groeit goed gelukkig. Ze is nu 61 cm en 6035 gr. En dat voor een dame die zo weinig drinkt:)! Bij het consultatiebureau hadden ze gezegd dat we beter nog even kunnen wachten met potjes ed. Als we potjes geven, dan gaat ze minder melk drinken omdat ze daar vol van zit, maar van die melk groeit ze juist zo goed! Nog even wachten dus was het advies en zeker omdat we er rekening mee moeten houden dat ze toch eigenlijk bijna 6 weken jonger is dan dat ze is;).
     
  4. Kikibo

    Kikibo Actief lid

    2 mei 2008
    334
    0
    0
    Noord Brabant
    @ Banjabes; zielig he, die prikjes.. :( Had ze er last van? Klinkt logisch, dat ze minder melk zal gaan drinken, als je met fruit en groente begint. Het voelt voor mij ook goed om te wachten tot de 6 maanden, ik moet 6 oktober weer naar het CB, dan ga ik het nog eens voorleggen (dan is ze 6 mnd en 3 d). Wie weet wacht ik nog wel langer.

    @ Dreatje; dus jouw zoontje drinkt nog maar 3 flessen? Van hoeveel dan?
     
  5. banjabes

    banjabes Fanatiek lid

    29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hey Kikibo,

    Ja, echt zielig hoor die prikjes. Als ze zo huilt moet ik zelf ook bijna huilen. Ze heeft gelukkig nog geen één keer koorts gehad van de prikken maar ze is er wel een beetje huilerig door. Soms krijg ik wel het idee dat ze wel interesse krijgt in eten. Dan kijkt ze met van die grote ogen naar mijn eten en kijkt ze het nog net niet uit mijn mond. Ook begint ze dan verschrikkelijk te kwijlen. Ach ja, we wachten toch nog even. Potjes eten kan altijd nog, toch?
     
  6. dreatje

    dreatje Lid

    1 sep 2008
    98
    0
    0
    @kikibo
    mijn zoontje heeft drie flessen van 210ml en allemaal met drie eetlepels rijstebloem en dan drinkt hij soms nog niet alles op

    gr drea
     
  7. Rijffel

    Rijffel Niet meer actief

    He Kikibo,

    Nou een beetje een late reactie, erg drukke periode achter de rug, maar ik wilde je toch nog even laten weten dat ik je verhaal had gelezen.
    Bij jou is het dus ook hartstikke vlot gegaan, gelukkig was je niet alleen.
    Wel een haast stress moment voor je vriend zeg, maar gelukkig nog op tijd.
    Het blijft een ervaring he, helemaal als je net als ons nog niet bezig bent met bevallen, en je dan plotseling toch echt aan het bevallen bent.
    Wat goed dat de borstvoeding uiteindelijk toch nog gelukt is, ik kon helaas niet bijbenen met mijn productie. 8x kolfen voor 100ml per dag werd me toch op een gegeven moment iets te veel.

    Maar hoe gaat het nu?
    Wij zijn druk aan de groentehapjes, en het gaat steeds iets beter. Grote hoeveelheden zijn het nog niet, maar ben zo trots.
    Veder gewoon nog 4 flessen van 180 met sávonds pap.
    Als ze het eten goed onder de knie heeft ga ik sóchtends ook pap doen.
    Oja we doen s'middags ook een stukje koek (liga)vond het doodeng, maar ze vind het lekker haha

    Groetjes van een mede pompidiedommer
     
  8. PetraBlessie

    15 sep 2008
    72
    0
    0
    Nagelstyliste
    Bleskensgraaf
    Heyhey

    Mijn dochtertje is met 34 weken geboren en ik heb niet haar gecorrigeerde leeftijd aangehouden, omdat ze in het ziekenhuis zeiden dat je naar het gedrag van je kind moet kijken of ze er wl of niet aan toe is.

    Mijn dochtertje is nu 4 1/2 maand en eet al lekker potjes 1/3 deel en drink ook rijstebloem. Haar menu is als volgt.
    s'morgens 200 ml aangemaakte melk - 4 uur later 1/3 potje fruit en 180 ml aangemaakte melk - 4 uur later 200 ml melk - rond een uur of 6 a half 7 1/3 potje groente - rond 8 uur 200 ml melk (en als ze nog geen potje groente op heeft dan aangemaakt met rijstebloem.)

    Rond half 9 gaat mijn meissie naar bed en slaap lekker door tot de voldende morgen 8 uur a half 9

    Ik hoop dat je der wat aan hebt, Want mijn dochtjes is nog al een vreetzakje.
     
  9. Karel1978

    Karel1978 Fanatiek lid

    12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Wij hebben dit ook besrpoken met de kinderarts. Hij vertelde dat je met de voeding eigenlijk de leeftijd niet hoeft te corrigeren, omdat de darmen toch wel moeten werken vanaf dag 1. Dus als het goed is kunnen de darmpjes de rijstebloem gewoon aan.
    En ik denk ook dat het aan je kind ligt. Of ze er al aan toe zijn.
    Mijn kinderen zitten me nu al te bestuderen als ik zelf aan het eten ben, dus ik denk dat ik over een paar weken gewoon eens begin met een potje.. De rijstebloem gaat zeker komen met 4 maand..lekker slapen :D
     

Deel Deze Pagina