wel zindelijk van urine niet van ontlasting

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Alice28, 29 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alice28

    Alice28 Lid

    29 aug 2008
    42
    0
    0
    Hai, ik ben hier nieuw en kom gelijk met een vraagje.Wij komen hier zelf niet uit.
    Mijn zoon van bijna 3 jaar is sinds kort zindelijk van urine. Hij draagt overdag ook geen luier meer.
    Maar hij poept nog steeds in zijn broek :confused:
    Ik weet zeker dat hij dit aan voelt. Hij gaat dan altijd in een hoekje zitten. Ik wordt hier dagelijks 2 x mee geconfronteerd.
    Wie weet hoe ik er voor kan zorgen dat hij gewoon naar de wc gaat voor zijn ontlasting :(

    Groetjes Alice
     
  2. tanja8

    tanja8 Niet meer actief

    Ten eerste welkom op dit forum.
    misshien helpt het zodra je merkt dat je hij in een hoekje wil gaatn zitten meteen tegen hem te zeggen "moet je poepen/plassen?" en meteen op de wc zetten.
    Ik weet niet of het helpt maar het is het proberen waard denk ik. Succes!
     
  3. Alice28

    Alice28 Lid

    29 aug 2008
    42
    0
    0
    Hoi
    Ik ga het zeker proberen.
    Maar vaak als hij moet poepen en hij voelt het aan, dan gaat hij super snel van de wc af en even laten zit de poep in zijn onderbroek.
    Hij voelt het gewoon, dat weet ik zeker.

    Groetjes Alice
     
  4. mama05

    mama05 Fanatiek lid

    28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    hallo alice

    mijn dochter is nu 1 maand zindelijk en de eerste week deed ze de ontlasting ook op de wc/potje maar nu durft ze dat niet meer!
    Dus op aanraden van de cb doen we haar een luier om als ze moet poepen en als ze klaar is zegt ze gelijk van mama weg halen is heel bah dus het besef is er wel dat het niet in de luier moet!
    misschien heb je er iets aan

    groetjes Madelinde
     
  5. Zeilboot

    Zeilboot Niet meer actief

    hier ook 1 druk bezig met zindelijk worden.
    overdag kwa plassen gaat het supper, alleen ook het poepen nog gewoon in de luier, en als ze klaar is, wil ze hem ook meteen af.

    zou er geen probleem van maken als hij wel in de luier wil poepen, het komt vanzelf wel.

    onze dochter is 2 jaar en 2 maanden
     
  6. Alice28

    Alice28 Lid

    29 aug 2008
    42
    0
    0
    Hoi,

    Dat is het juist. Hij wil overdag ook geen luier meer om.
    Dus zeker als ik met hem op stap ga, dan ben ik gewapend met schone kleding. Geheid dat hij dan in zijn broek poept.
    Ik heb ook nog een baby van 3,5 mnd. die in de kinderwagen ligt. Ik kan hem dus niet overal verschonen. :confused:
    Groetjes Alice ;)
     
  7. Zeilboot

    Zeilboot Niet meer actief

    ook wij nemen een setje schone kleren mee,

    afgelopen zaterdag is ze de hele dag zonder luier geweest, en enit in de broek geplast, ze had alleen tussen de middag een luier om waar een heel klein plasje in zat,

    rond een uurtje of zes stond ze achter heer eigen wandelwagen gebukt en toen zag ik ineens een 'ei' in haar broek zitten, riet tegen haar wat doe je?
    ze antwoorde dat ze aan eht poepen was, ik heb meteen der broek uitgedaan, billen schoongemaakt, waarna ik de poep in de container heb gegooit en de onderbroek in een sopje, en toen ging ik naar onze dochter toe, en die hoorde ik op de wc roepen : mama ikke klaar.
    dus ik kijken had ze verder gepoept op de wc wat was ik trots zeg.

    zo ook zondag rond de klok van half 7 savonds zaten mijn man en ik nog aan tafel, en onze dochter was naar de wc gegaan om te gaan poepen, ze riep ineens: papa, mama kijk, jildou poept daan.
    dus had ze helemaal in der eentje gepoept op de wc, dus kont schoon gemaakt, en daarna ging ze weer zitten en kwam er nog een drupje uit.

    wat waren we weer trots, dus we zullen zien hoe het vandaag gaat.

    familie veenstra
     
  8. bloempje1981

    12 aug 2008
    70
    0
    0
    Hoi!

    MIjn dochter is nu bijna 2,5 jaar en plast regelmnatig op de wc. Ze krijgt een sticker als een plasje op de wc heeft gemaakt en dat vind ze geweldig! Er zijn inmiddels al heel wat stickers geplakt. Een tijdje geen luier aangegeven, maar daar kon ik niet tegenop wassen! Gisteren een middagje naar het strand geweest. Lekker zonder luier laten lopen. Had verwacht dat ze dan per ongeluk wel op de grond zou plassen, maar nee hoor, we zijn 3 keer 's middags naar de wc gelopen omdat ze aangaf dat ze moest plassen! Ben hardstikke trots op haar natuurlijk, hopelijk zet het nu echt goed door!
     
  9. evelien69

    evelien69 VIP lid

    16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Heb het ook gehad met mijn dochter, kreeg van het cb het volgende advies.

    Stap 1 luier om doen en in de luier laten doen
    stap 2 luier omdoen en met de luier aan op de wc zetten en latene poepen
    stap 3 luier omdoen , luier op de wc losmaken wel tussen de beentjes laten hangen!
    stap 4 luier om , op de wc luier los en tussen de beentjes weghalen.

    Alle stappen wel vertellen wat je gaat doen, en zelf kijken wanneer je van de ene stap naar de ander stap gaat! Afhankelijk van hoe goed het gaat!

    Misschien heb je er wat aan, succes!
     
  10. Brit1980

    Brit1980 Actief lid

    20 aug 2008
    240
    0
    0
    bij mijn man en kindjes
    hoi,,ik ken dat probleem maar eigenlijk is het geen probleem het poepje van je kindje komt uit zijn lichaampje en mischien vind hij het gewoon eng om te poepen dat kan namelijk want mijn zoontje had dat namelijk en het werd brullen als ie op de wc moest poepen omdat het (stuk van hem zelf,voor zijn gevoel) in de wc lag en doorgespoeld werd nu is ie 5 en weet niet hoe snel hij de wc op moet om zijn ei kwijt te kunnen met veel geduld komt het echt wel goed gaat bijna vanzelf.
    liefs brit
     

Deel Deze Pagina