welk merk zuigelingenvoeding, letten jullie op prijs?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door BabeBabe, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cherrylein

    Cherrylein Fanatiek lid

    14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Mijn CBarts en het ziekenhuis zei meteen dat het niet uit maakt welk merk je gebruikt, het is vrijwel allemaal hetzelfde en het is ook allemaal even goed. Friso en Nutrilon zijn echt niet beter omdat er een duurder merkje opgeplakt staat. Deodorant van roep maar een merk ''Bourjois'' ofzo is toch ook niet beter dan een deo van de FA?

    Wij gebruiken ook vaak wat voor handen ligt als ze bij de Kruidvat niks meer hebben (komt nogal eens voor GRRR), echt nog nooit problemen ondervonden.
     
  2. Sarah84

    Sarah84 VIP lid

    21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Mischien dat het ene niet beter dan het andere is, maar het is wel anders...en dus zou je kindje wel of niet goed kunnen reageren.

    Maar of dat nou kruidvat of Friso is....als het goed gaat...gaat het goed.

    Ik zou dus echt alleen om die reden een goedkope kopen...

    Maar goed...hier allemaal niet aan de orde door zijn KMA.
     
  3. mamamadelon

    mamamadelon Fanatiek lid

    13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    hier begonnen met kruidvat eigen merk,mn dochter kreeg krampen dus toen naar de extra care,beviel goed alleen stinkt het nogal en op een gegeven moment kreeg ik het idee dat ze het niet zo lekker vond,toen weer terug naat kruidvat standaard,maar dat ruikt na 5 minuten heel erg zuur. nu weer naar nutrilon standaard,vind ik toch het parade paardje onder de voedingen,handige verpakking (je hebt geen mes nodig om de schepjes af te strijken),het is heerlijk zoet. wel een stukje duurder maar goed er zit ook wel 100 gram meer in,en het is overal te koop. dat was het nadeel van kruidvat,dat je toch gebonden bent aan 1 winkel.
    friso heb ik bij mijn zoontje gebruikt,vond ik ook goed alleen weer zuurder ruiken.
     
  4. BabeBabe

    BabeBabe VIP lid

    14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ze hebben sinds deze week bij ons in de super de boer ook eigen merk voeding, heb even rustig de tijd genomen om de ingredientenlijst van nutrilon naast die van de eigen merk te leggen, en het scheelt bijna niks! alles hetzelfde zit erin, alleen af en toe van een bepaald ingredient bij de ene 1mg. minder of meer... dusssss als ze dat in assortiment blijven houden, ga ik daar eerst voor!
     
  5. wonderteam

    wonderteam Niet meer actief

    #65 wonderteam, 27 jan 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jan 2010

    Dat klopt, maar zeg ik ergens dat je ze meteen krijgt? ,maar dan kan je toch nog steeds zegels sparen vanaf 6 maand?
     
  6. chantal29

    chantal29 Fanatiek lid

    30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    In eerste instantie Nutrilon gegeven. Bij de opvolgmelk overgestapt op de BonBeBe en daar doet ze het prima op. Kost nog geen 7 Eur per 800 gram
     
  7. Aleida

    Aleida Fanatiek lid

    9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    He hai,

    Ik heb niet alles terug gelezen, dus misschien dat mijn antwoord er al tussen staat.

    Wij zijn ondertussen over gestapt van bv van FV. Mijn zoontje krijgt de standaard 1 van het kruidvat merk. Volgens de kinderarts maakt het helemaal niks uit voor de kwaliteit welk merk je neemt. Hier in Nederland zijn de eisen zeer streng betreft babyvoeding.

    Mijn zoontje lust het graag en groeit er goed op. Geen last van darmpjes oid.

    Grtjs,
    Aleida
     
  8. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ik heb mijn zoontje tot gister de voeding van de Kruidvat gegeven, die tegen spugen. Echt perfect!
     
  9. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik zit nop Nutrilon Standaard.. Waarschijnlijk binnenkort over op Forte omdat de kleine onverzadigbaar lijkt ;) Volgens de KA is er idd geen tot weinig verschil tussen de merken voedingen, we hebben de eerste bus gekregen (zijn overgegaan van BV naar FV) en wilde niet dat hij van alles door elkaar kreeg dus zijn we daar op gebleven.. Bevalt goed, naar mijn idee groeit hij ook super..Als we een bus van de kruidvatmerk hadden gekregen had ik die ook gebruikt..
     
  10. Boterkoek

    Boterkoek Bekend lid

    19 apr 2006
    818
    0
    16
    Wij geven Nanny Care geitenmelk, gewoon omdat we daar zelf achter staan. 40 euro per 900gram. Niet goedkoop, maar we kiezen er zelf voor.
     
  11. Mijkeltje

    Mijkeltje Fanatiek lid

    7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Waarom heb je voor die voeding gekozen, als ik vragen mag?
     
  12. adi

    adi Niet meer actief

    Ik heb van de kinderarts begrepen dat alle zuigelingenvoeding (tot 6 maanden) aan hele strenge wettelijke eisen moet voldoen, ongeacht de merk. Dus in alle Nr1 voeding zitten in principe dezelfde ingrediënten daar hoef je je geen zorgen om te maken. Nutrilon en Friso zijn alleen zo slim om DHA dik op de pak neer te zetten, want dat verkoopt goed (denk aan al die zuivel/ margarine waar DHA op staat).
    Het verschil zit volgens mij voornamelijk in de smaak en dikte van de melk. Ik ben ook begonnen met Nutrilon, maar als je kindje krampjes heeft is deze voeding volgens mij helemaal niet geschikt. Het is namelijk echt waterdun, zelfs de Omneo (voeding voor krampjes). Toen ben ik overgestapt op Friso, deze is veel dikker en heeft ook meer smaak. Mijn kindjes vinden dat veel lekkerder.
    Heb huismerken eerlijk gezegd nooit geprobeerd, maar voor de belangrijke ingrediënten hoef je het niet te laten.
     
  13. misschienmama

    misschienmama Niet meer actief

    In het begin kreeg Amy speciale prematuur voeding van Nutrilon, toen ze eenmaal over mocht op normale voeding heb ik dit in het begin afgewisseld en ben ik dus ook voor de Nutrilon gegaan zodat ik geen merken zou mengen.
     

Deel Deze Pagina