Van nr.1 naar nr.2?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Madeliefke, 8 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madeliefke

    Madeliefke VIP lid

    19 jan 2008
    6.280
    190
    63
    Even een vraagje:

    Onze dochter gaat alweer richting de 6 maanden.
    Op dit moment gebruiken we na 4 mnd borstvoeding kruidvat EC nr.1
    Na 6 maanden moet je over naar nr.2

    Is het de bedoeling dat je die twee eerst gaat mengen of is dat niet nodig wanneer je bij hetzelfde merk blijft?

    Dankjewel
     
  2. tanjax11

    tanjax11 Niet meer actief

    Wij hebben het eerst wel gemengd, had van allebei een pak in huis, dus dat opgemaakt, en toen ben ik alleen nr.2 gaan geven.
     
  3. Annemarie76

    Annemarie76 Fanatiek lid

    25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    wij zijn vanmorgen zo met pepti 2 begonnen.. pepti 1 was gister op..
    Ook eerder zijn de overstappen van H.a.nutrilon naar EC kruidvat, naar pepti, weer naar EC en weer pepti1 en nu pepti 2.. zonder gemeng... gewoon switchen..
    Geen problemen gezien/gemerkt..
     
  4. Daan78

    Daan78 VIP lid

    25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Vanochtend heeft Noor haar eerste fles met opvolgmelk gehad.
    De andere voeding was zo goed als op.

    Op het consultatiebureau ze de arts dat we gelijk helemaal konden overstappen, dus niet mengen om op te bouwen.
     
  5. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Je kunt het in 1 keer geven.

    Wij hebben wel gekozen om voorzichtig over te stappen, maar wij wisselden dan ook van type voeding (nutrilon forte met nutriton naar nutrilon standaard).
    Wij mengden niet per fles, maar vervingen een fles nr1 voor een fles nr1. Eerst de middagfles, toen de lunchfles, daarna de pap en de avondfles hebben we gedaan met nr1 tot het op was.
     
  6. lieselot84

    lieselot84 Fanatiek lid

    11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Deepfreeze,
    Ik lees dat je van forte 1 naar standaard 2 bent gegaan. Onze zoon kan binnenkort ook over naar nr 2. Wij geven nu ook forte 1. Ik zit te twijfelen of ik naar forte 2 ga of naar standaard 2. Als ik overga naar standaard ben ik bang dat hij dan weer honger krijgt (hier met standaard 1 een heel erge hongerige baby gehad). Of wordt dat opgevangen met de bijvoeding?
     
  7. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Lieselot, mijn jochie was ook verschrikkelijk hongerig. Hij at van gewone Forte 1 nog 6 flessen. Vandaar die nutriton, dat haalde die 6e fles weg.

    Wij zijn met 5,5 maand begonnen met de groentehap. En voor de 6 maanden at hij porties van 125 gram. Daarna ook fruit erbij, en ook gelijk goede porties. Die avond porties uitgebreid naar 200 gram ongeveer, fruit 1a2 stuks vers gepureerd. En dan kon hij met 4 flessen a 180/6 van standaard 2 toe.

    Ons CB zag liever 3 flessen, maar dat lukte dus echt niet. Wij zijn daarom met 6,5 maand begonnen met brood. Op dag 2 at hij al een hele boterham op, en kon daardoor die 4e fles ook laten liggen.

    Eigenlijk dus: als je kindje snel goede porties kan eten, dan vangt bijvoeding aardig wat op. Maar als dat niet lukt, kun je misschien beter nog even Forte blijven geven.
     
  8. adi

    adi Niet meer actief

    Ons hebben ze ook geadviseerd om in 1x over te stappen, maar dat ging niet zo goed. Kindjes begonnen ineens melk terug te geven en krampjes te krijgen. Daarna toch langzaam opgebouwd (elke dag één schep meer) en dat ging prima.
     
  9. lieselot84

    lieselot84 Fanatiek lid

    11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Deepfreeze, bedankt voor je reactie. Tim eet nu ongeveer 2 stukken fruit en tussen de 120 en 150gr groenten + aardappelen of rijst. Ik denk dat ik eerst met forte 2 ga beginnen omdat ik gelezen heb dat het maximum per dag daarvan 800ml is. Dat is minder dan wat hij nu meestal drinkt. Misschien dat hij tzt overkan op standaard 2 of een combinatie daarvan.

    Nogmaals bedankt voor je reactie, ik heb er veel aan :)
     

Deel Deze Pagina