Welke bakfiets met een peuter en baby?

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Roos32, 13 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ik kijk al een tijdje naar diverse bakfietsen omdat ik in januari als ik weer ga werken graag mijn zoontje van bijna 4 en mijn baby van ruim 3 maanden wil kunnen vervoeren op de fiets. Ik zie dat een Gazelle Cabby de mogelijkheid biedt om een Maxi Cosi vast te klikken, maar ik vraag me af of er nog andere type bakfietsen zijn waarbij ik mijn baby veilig kan vervoeren. Iemand positieve / negatieve ervaringen met diverse bakfietsen en het vervoeren van een baby van 3 maanden?
     
  2. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.646
    1.286
    113
    Wij hebben een Babboe City. Voorin kan op de grond een frame voor de maxicosi en op het bankje passen nog 2 kinderen.
    Vraag me wel een beetje af of vanaf 3 maanden echt al handig is om te fietsen. Ze zitten wel in de maxicosi, maar het is nog wel erg wiebelig voor het nekje/hoofdje.
     
  3. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Bedankt! Goed punt met betrekking tot het hoofdje. Had ik me niet gerealiseerd. Ik moet wel echt letterlijk naar het einde van de straat. Nog geen minuutje fietsen op een verhard fietspad. Maar voor langere ritten waarschijnlijk nog niet zo handig.
     
  4. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Je hebt helemaal gelijk. Alleen heen en weer naar de opvang de eerste maanden. Vooral in het begin is het belangrijk dat alleen korte tochtjes gemaakt worden en de route zo gekozen wordt dat er geen of weinig hobbels, drempels en trillingen zijn.
     
  5. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.646
    1.286
    113
    Als het maar zo’n kort stukje is zou je het er op kunnen gokken. Ligt ook een beetje aan het kind, mijn tweede was met 3 maanden al 7kg en 70cm dus die kon wat meer hebben dan de oudste met 3 maanden. Ik heb aan het begin ook wel regelmatig een handdoek opgerold naast het hoofdje gelegd.
    Maar als het zo dichtbij is, is dan lopen met de kinderwagen geen optie? :)
     
  6. bien86

    bien86 Actief lid

    8 nov 2012
    156
    15
    18
    Wij hebben na verschillende bakfietsen, 2 en 3 wielers gekozen voor een driewieler, wel elektrisch merk Troy.
    Hierin kan een maxicosi en babyschaal. Heb nu 2 peuters en ben nu ruim 25 wk zwanger van een derde. Wilde tijdens mijn zwangerschap goed en stabiel kunnen fietsen. Man wilde eerst geen bakfiets, maar we fietsen er dagelijks op en is ons goud waard.
    Zonder ondersteuning zou het mij te zwaar zijn....
    Mbt maxicosi, heb ik nog niet kunnen testen, kan over aantak mnd... zelf zou ik onder de 4-5 mnd niet een kleine in de bakfiets doen, mits afstand <500mtr is.

    Advies: testen! Er zijn bij babboe testdg en bij motorpromo kun je altijd testen. Evt bakfiets.nl nog kijken of lokale fietsenzaak welke mogelijk gazelle cabby verkoopt....

    Succes!
     
    Misslukt vindt dit leuk.
  7. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Die van mij is nu bijna 6 kilo met 2 maanden en loopt een maandje voor op groei qua lengte. Ik ga als hij 14 weken is weer werken. Lopen zou natuurlijk kunnen, maar mijn peuter van bijna 4 is nogal tegendraads als we lopen en op zo'n plankje wil hij niet staan. Dan moet ik hem tillen terwijl ik de kinderwagen duw. Ik moet daarna ook met de fiets naar het station om op mijn werk te komen. Dus dan zou ik eerst weer terug naar huis moeten. Al met al makkelijker als ik allebei kan vervoeren en daarna direct door kan naar het station.
     
  8. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ik denk dat testen sowieso een goed idee is inderdaad! Ik kan er altijd voor kiezen om met de fiets aan de hand te gaan lopen. Dan loop ik op hetzelfde stuk als waar ik met de kinderwagen ook loop. En tegen de tijd dat mijn mannetje 4/5 maanden is kan ik voorzichtig proberen dat stuk te fietsen.
     
  9. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Wij hebben de cabby daar kan idd een MC in.hoewel je andere kids dan geen lange benen moeten hebben.

    Qua baby in MC mee op de fiets... dat is voor iedereen persoonlijk denk ik en de weg zal ook een hoop uitmaken.
    Hier vooral drempels, klinkers en dat soort hobbelige zaken. Ik ga dus liever te voet maar kan dat ook.
     
  10. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.646
    1.286
    113
    Testen is inderdaad fijn!

    Wij waren eerst van plan om voor een driewieler te gaan, maar na de testronde bleek dat ik er echt niet mee overweg kon.

    In Haarlem zitten een paar bakfiets winkels dichtbij elkaar waar je verschillende soorten kan proberen. Ook het verschil tussen wel/niet elektrisch. Wij hebben een elektrische gedaan omdat ik anders echt niet vooruit kom met 2 (straks 3) kinderen!
     
  11. bien86

    bien86 Actief lid

    8 nov 2012
    156
    15
    18
    Grappig, zóó verschillend!
    Ik kon absoluut niet overweg met een tweewieler...was ook bang dat ik met mn bekkenklachten nu tijdens mijn zwangerschap moeilijk balans zou kunnen houden. Daarnaast wilde ik een ruime bakfiets waar 4 kids in kunnen...

    Kortom; voor iedereen dus verschillend
     
  12. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Waar de tweede met groei voorop loopt, is mijn oudste mannetje wat kleiner voor zijn leeftijd, dus die lange beentjes zijn geen probleem ;). Er zullen ook nooit meer dan twee kindjes in hoeven aangezien ons gezinnetje nu compleet is.

    Het is echt nog geen 200 meter op een verhard en nieuw fietspad (woon in een nieuwbouwwijk), maar dan nog heb ik besloten om met de fiets aan de hand te gaan lopen zodat mijn zoontje zo stabiel mogelijk ligt en ik direct door kan fietsen naar het station.
     
  13. Misslukt

    Misslukt Niet meer actief

    Wij hebben ook de troy elektrische bakfiet!! Wij ook erg tevreden over!
     
    bien86 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina