Welke buikdrager (Chicco/Baby Bjorn)

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door , 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Hoi,

    Gisteren hebben wij even rondgekeken naar een buikdrager. In eerste instantie wilden we de buikdrager van Baby Bjorn kopen (109,95) maar toen zagen we er ook eentje hangen van Chicco. (Chicco Buikdrager Go €29,95)
    In principe maakt de prijs ons niet zoveel uit, maar mijn vriend vond de buikdrager van Chicco een stuk fijner zitten, hij vond al 'banden' etc bij de baby bjorn maar vervelend. En tja, het verschil is wel heel erg groot qua prijs..

    We zijn niet van plan om echt uren lange wandelingen te maken, maar de kleine moet uiteraard wel goed/veilig kunnen zitten. Heeft iemand ervaring met deze buikdragers?
     
  2. Marscha

    Marscha Niet meer actief

    heel simpel!

    Wacht tot je beeb er is en ga ermee naar de winkel! Probeer er eentje uit en loop even door de winkel heen!

    Ik moet er ook nog eentje hebben maar wacht gewoon tot de beeb er is. Ga niet zomaar blind iets kopen en dan het risico lopen dat het rot zit... ik moet er wel mee rondlopen namelijk.

    Weet ook nog niet of ik er een draagdoek bij wil hebben. Je kan dan lekker helemaal bij je beeb komen met je handen en zn buikje kriebelen enz enz... gewoooooon uitproberen! :D
     
  3. Niet meer actief

    Hey bedankt voor je antwoord.
    Ja ik heb al draagdoeken, alleen mijn vriend wil voor zichzelf graag een buikdrager. Vanaf wanneer mogen baby's eigenlijk in die buikdrager?
     
  4. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.457
    3.708
    113
    Ik heb er een van Chicco en die mag vanaf 6 weken gebruikt worden.
     
  5. Marscha

    Marscha Niet meer actief

    Staat er meestal bij genoteerd, verschilt per buikdrager. Kun je beter even vragen in de winkel zelf.

    Maar ik zou echt wachten en met de baby zelf gaan, straks krijg je rugklachten omdat je de verkeerde hebt gekocht ofzo. Lijkt me helemaal niets.
     
  6. Niet meer actief

    Hmm, denk niet dat mijn vriend rugklachten krijgt van een baby in een buikdrager. We zijn niet van plan de buikdrager heel intensief te gaan gebruiken, gewoon voor af en toe.
    En mocht mn vriend toch rugklachten krijgen dan is 'ie toch zo weer verkocht via marktplaats.

    Ik was eigenlijk gewoon opzoek naar ervaringen met deze 2 buikdragers.
     
  7. Chebu

    Chebu VIP lid

    17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Wij kopen een draagdoek. Fysionomisch schijnt zo'n buikdrager niet goed te zijn voor de baby. Wordt hier in Duitsland tenminste afgeraden door mijn vk.
     
  8. Sas7

    Sas7 Fanatiek lid

    23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    ik zelf heb de baby bjorn active. (inderdaad die dure). Aangezien ik ze in de winkel erg duur vond heb ik hem op marktplaats voor weinig gekocht. Hij ziet er nog goed uit. Zowel ikzelf als mn partner vind hem erg fijn in het gebruik. Ikzelf gebruik hem bijna elke dag, voor als ik naar de supermarkt in de straat moet. Ideaal je staat zo buiten met je kind en Thijs vind hem helemaal geweldig. en mn partner vind hem ook geweldig. Gisteren gebruikt in de Ikea en vanmiddag bij een boswandeling. Aangezien we allebei behoorlijk van postuur verschillen vinden wij de baby bjorn geweldig omdat je deze overal kan verstellen en het extra rugstuk geeft goede steun. Ik zou voor de babybjorn gaan en deze op markplaats kopen. Er staan er genoeg.
     
  9. buts

    buts Lid

    29 sep 2008
    89
    0
    0
    wat is het grote verschil tussen de original en de active? heb een bod gedaan op een original op MP, zijn de oudere modellen net zo veilig? heb zelf de minimonkey maar mijn man kan er niet mee overweg...
     
  10. Chebu

    Chebu VIP lid

    17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Wij gaan voor een Ergocarrier of een Manduca. (zijn die te koop in Nederland). Kind zit in een spreidstand en dat is beter voor de heupjes.
     
  11. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Als je voor goed en veilig gaat en je man heeft al rugklachten dan zeker geen drager doen maar een doek. Is ergonomisch veel beter voor je kindje en voor je man.

    Bron: www.doekentheek.be (en dan onder FAQ)
     
  12. sjokoholic

    sjokoholic Actief lid

    17 jun 2008
    195
    0
    0
    Nemo, ik geloof dit verhaal wel maar ik heb een babybjorn (van MP) omdat ik IETS wil waarbij ik zelf geen fouten kan maken met omknopen. Ik ben extreem onhandig, heb wel 2 draagdoeken maar ik ben erg bang het fout te doen.
    Zag laatst een mevrouw die haar kind uit de doek gleed en dat is mijn horrorscenario. Het is mij al gelukt een babybjorn uit de lodger shelter te slingeren in een winkel.
    Dus als ik in het begin voor die kleine eindjes waar ik het voor van plan ben voor te gebruiken me veiliger voel met zo'n kleintje in de baby bjorn ipv eerst paniekerig drie uur te moeten knopen weet ik wel waar ik voor kies :).
    En dan maar rustig thuis oefenen met de draagdoek en die maar gebruiken als het kindje wat meer kan hebben, was mijn plan!
     
  13. Niet meer actief

    Maar mijn vriend heeft totaal geen rugklachten. :( Dus ik snap die opmerking niet helemaal?
    En ik heb al verschillende doeken, hij vind dat alleen niets voor een man en wil dus graag een buikdrager. Gewoon om af en toe lekker met die kleine te kunnen rondlopen.

    We gaan trouwens voor de baby bjorn active! Zit nu alleen nog even te twijfelen of we hem via MP of nieuw gaan kopen.
     
  14. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    @sjokoholic: idd knopen moet je wel even leren.
    Op youtube staan goede filmpjes. Vooral van Eva uit Belgie zijn heel goed.

    @Kleinwonder: nee sorry lees nu ook dat je man geen rugklachten heeft. Je had het over als hij rugklachten zou krijgen dat je de bb dan zo weer zou kunnen verkopen. Sorry.
    En mijn man vind het ook moeilijk knopen met een lange doek. Hij gebruikt nu een mei tai. Dat vind hij geweldig.
     
  15. kiki80

    kiki80 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    We hebben hier een doek en de BB Active.
    De doek heb ik veel gebruikt, maar toen we op vakantie gingen, vonden we het te veel werk om snel mee te wisselen en te warm voor onszelf. Dus een BB erbij aangeschaft. Echt een groot succes. Zeker met de warme voetenzak erbij voor als het koud is en de slabbetjes voor het gelebber op de voorkant.
    Ik heb hem nieuw gekocht op marktplaats bij een winkel die er vanaf moest.
     

Deel Deze Pagina