Welke draagdoek?

Discussie in 'Babyuitzet' gestart door Mam1987, 7 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mam1987

    Mam1987 Lid

    7 dec 2016
    60
    11
    8
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

    Welke draagdoek hadden jullie? En gezien ik in juni ben uitgerekend, is het dan ook geschikt om in verband met de warmte en doek te dragen?

    Alvast bedankt voor de reacties :)
     
  2. nijna

    nijna Fanatiek lid

    25 nov 2015
    1.365
    85
    48
    Ik had een little frog. Veel gebruikt, ook in de zomermaanden. Ik heb een april kindje.
    Er zijn ook dunnere zomerdoeken te krijgen. Die schijnen moeilijker te knopen. Ik heb daar zelf geen ervaring mee.
     
  3. samhh

    samhh Actief lid

    6 jul 2014
    147
    1
    18
    Ivm de warmte zou ik voor een dunne geweven doek gaan. Linnen is zomers lekker, maar minder geschikt voor een ukkie.
    Ik heb een didymos indio van katoen. Erg dun en soepel. Deze was zomers ook nog goed te doen.
     
  4. Mam1987

    Mam1987 Lid

    7 dec 2016
    60
    11
    8
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Zien er beide goed uit...

    Ik zat zelf te twijfelen over Babylonia Tricot-Slen - Antraciet, staat wel bij geschikt voor ook de zomer, maar gezien ik hier geen ervaring mee heb weet ik het niet zo. Hoe denken jullie over deze doek?

    En vanaf wanneer deden jullie je kleintje in de doek?
     
  5. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Tricot slen is een rekbare doek, daarbij zitten er altijd 3 lagen stof over je kindje, dus is wel erg warm. Maar als het echt 30+ graden is, draagt niks meer fijn eigenlijk.
    Een geweven doek kun je op veel verschillende manieren knopen, met meer of minder lagen, later ook op de rug, is draagkrachtiger dus kan je ook mee dragen als je kindje zwaarder wordt. Met een rekbare doek houdt het ergens tussen half jaar en een jaar wel op volgens mij.