Welke luier s nachts droog?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Dreamer29, 22 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blaadje

    Blaadje Fanatiek lid

    1 feb 2011
    1.727
    216
    63
    Ik breek even in! Werken deze overbroekjes ook goed tegen borstvoedingsspuitluiers ?
    Dat lijkt me ideaal, vooral s nachts!
    Waarom raadt je de mother ease aan voor de nacht? De Blueberry lijkt me zo makkelijk omdat het maar 1maat is!
     
  2. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Poep blijft ook altijd binnen. Ik heb oprecht nog nooit een spuitluier gehad dat ik mn kind in bad kon doen, of zelfs verschonen. Alles blijft (als je het broekje goed aan doet ;) ) binnen het overbroekje.

    Blueberry kan ook hoor! Die gebruik ik overdag altijd. Ik heb de mother ease snachts omdat de randjes wat zachter zijn en dat voor mn gevoel fijner ligt. Plus dat mn mother ease van klitteband zijn, n vooral bij de nacht luier kun je hem dan perfect sluitend maken. De drukknoopjes zitten ook prima, dus dat kan ook!

    De blueberry coveralls zijn nu tevens ook in de sale, stomgenoeg gaan die eruit en blijven alleen de capris nog in de running. De coveralls gaan alleen tot meer kg, dus is gewoon handiger. Dan zou ik dr gauw eentje halen dus ;)
     
  3. Blaadje

    Blaadje Fanatiek lid

    1 feb 2011
    1.727
    216
    63
    Bedankt voor je tips! Ik heb me nog nooit verdiept in wasbare luiers dus er gaat een wereld voor me open :p
    Mijn oudste twee hadden altijd wegwerpluiers maar dat midden in de nacht een bed verschonen na een spuitluier sla ik deze keer liever over!
    Hoeveel van die overbroekjes heb je ongeveer nodig ?
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  4. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ik heb ondertussen een collectie vriendinnen die na heel veel geklaag over nachtelijke luiers op mijn advies een overbroekje hebben gekocht en ze zijn helemaal fan! Dus ik zeg doen.

    Ik zou er als je het alleen over de nachtluier draagt twee/drie halen.

    Je gebruikt ze bij plas twee dagen. Bij poep gelijk een nieuwe. Overbroekje of bij plas op de hand of bij de kleding en bij poep bij de handdoeken in wassen. ze zijn binnen enkele uren droog.

    Succes en laat je mij weten hoe het bevalt? :)
     
  5. Blaadje

    Blaadje Fanatiek lid

    1 feb 2011
    1.727
    216
    63
    Ga ik doen ! Moet nog wel even wachten, ik loop anderhalve week op je voor:D
     
    Bubblez vindt dit leuk.
  6. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Oohh wat goed! Voor de "nieuwe" baby dus!

    Bij een newborn kan een one size nog wel ruim zitten, ligt eraan hoe groot je kleine is als die eruit komt en welke overbroek je koopt vanaf hoeveel kg.

    Ik heb voor de nieuwe baby wel eerst een stuk of wat newborn overbroekjes, dat past vaak beter in het begin. Wij doen in de kraamweek verder ook eerst wegwerp met overbroekje.
     
  7. Blaadje

    Blaadje Fanatiek lid

    1 feb 2011
    1.727
    216
    63
    Ja klopt, de oudste twee zijn al zindelijk! Mijn jongste woog bij de geboorte 4200 gram en bij de 20 wekenecho liep dit kindje ook al een week voor!:p Een kleintje verwacht ik dus niet :roflmao:

    Ik zag ook overbroekjes van imagine baby die gaan vanaf 3,5 kilo, misschien dat die dan handig zijn.
     
  8. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ik heb dr idd een aantal van imagine en thirstiest besteld voor newborn.

    Voor daarna blueberry coveralls en mother ease (meeste nog gewoon van onze zoon)
     
  9. BZD

    BZD Fanatiek lid

    17 jan 2014
    1.059
    165
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Dit werkt hier ook. Zoontje 7 kilo en bijna 6 maanden in een maat 4 baby dry en maat 74/80 romper
     
  10. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik gebruik de pamper baby dry pants 4 al maanden lang en geen problemen mee.
    Wat wel zo is, is dat als ze romper aan de onderkant straks zit dat hij we doorlekt, dus we zorgen altijd voor een ruime romper of 1 waar flinke stretch in zit.
     
  11. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Precies dit!
     
  12. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Wij hebben kruidvat (en toen ook al)!
     

Deel Deze Pagina