Welke verf voor verven glas?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door samarinde01, 29 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    Ik wil graag cadeautjes maken om oma en opa te bedanken voor alle oppasdagen. Het mag geen kostbaar cadeautje worden, maar wel dierbaar. Daarom leek het me leuk om zelf koekjes te gaan bakken met zl en ze in een zelf beschilderd potje te doen.

    Ik heb een soort glazen weckpotjes gevonden bij action, maar verf heb ik nog niet.

    Welke verf is geschikt voor het verven van glas?
    En waar kan ik die vinden?
     
  2. Verox

    Verox Niet meer actief

    #2 Verox, 29 dec 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 dec 2015
    Ik heb speciale glas-/porselein-verf gehaald bij de hobbyzaak (Pipoos)
    Voor drinkglazen ed even afbakken in de oven, maar voor theelichtjes, kerstballen of vaasjes blijft het ook zonder afbakken goed zitten.

    Geen goedkope verf. Maar met 1 of twee kleuren krijg je al een prachtig resultaat.
    Ik koop er ieder jaar een kleurtje bij en laat jaarlijks dezelfde producten beschilderen zodat je een mooie serie krijgt.
    Zo heb ik van ieder jaar een kerstbal in de boom en krijgt papa voor vaderdag altijd een espresso-kopje. Heel leuk om te zien hoe de collectie steeds groter en kleur-rijker word.

    Het is geen kindvriendelijke verf.
    Maar ik laat mijn dochter van bijna twee er gewoon mee vingerverven.
    Ze heeft ook weleens een heel klein beetje in haar mond gestopt, dus blijf er goed bij! Maar daarna lekker in bad en ze is zo weer schoon.
    De verf droogt op als een soort plastic laagje, dus je krijgt het goed van de huid. Uit de kleding is het nauwelijks uitwasbaar, dus oude kleren aan, of kliederschorten voor!

    Als je dit eng vind dan hebben ze ook porselein stiften.
    Minder geklieder, en het word dan meer een tekening.

    Veel plezier!
     
  3. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    Hmm. Porseleinverf dus..
    Maarre, ik herinner me nog waxinlichtjes van jampotjes-knutselwerkjes van mezelf van de peuterzaal. Deden ze dat dan ook met dit soort verf? In dit geval is het een eenmalig cadeautje. Potje verdwijnt vast in de kast. Gaat dus om het idee. Dus mag ook met iets minder dure verf.

    Je idee om er een jaarlijks project van te maken is wel erg leuk. Maar dan ook inderdaad op servies wat je dan kunt gaan gebruiken.
     
  4. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Die potjeswaxinelichthouders zijn vaak beplakt met tissuepapier (en behanglijm).
     
  5. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.483
    113
    In ieder geval niet die glasverf val de Action een paar keer afwassen en het is weg. Ik heb ook iets van Pipoos, blijft goed zitten.
     
  6. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113

    Oh goh! Echt? Kan me er iets bij voorstellen ja! Ik denk dat ik dan toch maar naar een knutselwinkel moet gaan. Ze zijn een beetje schaars hier, maar dat moet vast lukken. Bedankt dames!!
     
  7. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    en plakaat?verf wordt er ook wel opgesmeerd.
    maar dat brokkelt zo weer af.
    zou toch echt voor glas of porseleinverf gaan.
    misschien kun je het online kopen als je niet veel knutselwinkels in de buurt hebt
     
  8. Tante Truus

    Tante Truus Actief lid

    14 jul 2014
    343
    110
    43
    Ik heb voor halloween glazen potten geverfd met de acrylverf van de xenos, kids van 4 en 2 konden lekker meekliederen en bleef prima zitten. Eventueel na het drogen een laagje doorzichtige lak eroverheen als je glanzend wil. Denk alleen niet dat het vaatwasbestendig is, maar voor een eenmalig gebruik prima te doen. Niet zo duur ook.
     
  9. Ongeduldje31

    Ongeduldje31 Fanatiek lid

    16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Hier vaasjes en glas gewoon met plakkaatverf van de action.
    Zoontje kan lekker kliederen en de cadeautjes komen buiten te staan of in de glasbak.
    Als ik servies beschilder gebruik ik wel porseleinverf maar die is best prijzig.
     
  10. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    Thanks voor jullie post. Ik ga dan denk ik voor de acrylverf. En ik geloof dat ik nog wat plakkaatverfpotjes heb liggen. Laagje doorzichtige lak is ook een goed idee.

    Ik geloof dat ik genoeg weet! :)

    Oh, ik kwam deze diy tip nog tegen. Afwasbaar dus. Maar misschien een idee als je kindje vaak wil schilderen en je steeds dezelfde potjes opnieuw wilt gebruiken: Makkelijk te maken | Cadeaus maken | Page 2
     

Deel Deze Pagina