Wens 2e kindje en onzekerheid

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MamavanNore, 23 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanNore

    23 apr 2017
    17
    0
    1
    Vrouw
    Hoi dames,
    Zo'n 2 jaar terug zat ik ook op dit forum met een dikke buik en inmiddels is ons meisje ruim 1.5. We hebben besloten voor een 2e kindje te gaan maar ik vind dit stiekem loeispannend. Niet alleen omdat ik nu iets meer weet wat me te wachten staat maar ook de onzekerheid weer om zwanger te worden.
    Onze 1e zwangerschap was heel snel 'raak' wat natuurlijk heel fijn is maar ik besef me ook dat het nu best eens anders kan gaan. Hoe dan ook, ik vind het super spannend maar ook heel gaaf en mooi om weer in dit 'proces' te zitten. Herkennen de meiden die voor een 2e of 3e gaan dit?
    Liefs
     
  2. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Welkom!
    Ook ik ben net nieuw. Wij hebben een dochtertje van 1,5 jaar en ben nu zwanger van onze 2e.

    Groetjes, Mooiezomer
     
  3. magda24

    magda24 Lid

    20 nov 2012
    55
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo,

    Ik herken dit heel erg goed. De eerste is 5 jaar. En wij gaan nu ook voor een tweede. Merk gelijk dat ik 10.000 vragen heb. Was van de eerste ook snel zwanger en ben heel benieuwd hoe het nu gaat. Alleen al dat niet weten brengt onzekerheid met zich mee.
     
  4. Baloo

    Baloo Actief lid

    23 okt 2012
    430
    672
    93
    Vrouw
    Hoi allemaal!
    Mijn eerste post hier. 5/6 jaar geleden actief meegeschreven (onder een andere naam). Zoon is inmiddels 4 jaar alweer. Mijn man wilde een lange tijd geen tweede maar YES hij is toch om.
    Zwanger worden ging niet super snel de eerste keer dus ik merk dat ik wel bang ben om weer elke maand te moeten wachten. Ik wil gewoon natuurlijk gelijk NU. Afgelopen vrijdag is mn mirena eruit gehaald. Ik ben erg benieuwd. Heb maar gelijk ovulatietesten besteld. Ik had wat symtonen van PCO volgens de gyn maar dat was 3,5 jaar geleden. Inmiddels leef ik uitermate gezond en sport ik heel veel. Hoop dat het de cystes nagenoeg weg zijn en ik hier geen last van ga hebben. Naja genoeg onzekerheden hier dus ook. Anderzijds gaan we in juni naar Bali en als ik zwanger blijk te zijn moet ik wel even opletten met de tijgermug en het eventuele zika virus. Spannende tijden zeg. De tweede keer is bijna net zo nieuw haha
     
  5. Baloo

    Baloo Actief lid

    23 okt 2012
    430
    672
    93
    Vrouw
    Oh en ik geniet ook van de onzekere weken want dit is echt de laatste keer! Dus ook deze weken/maanden zijn bijzonder :)
     
  6. MamavanNore

    23 apr 2017
    17
    0
    1
    Vrouw

    Dankjewel! En gefeliciteerd! Geniet van je zwangerschap!
     
  7. MamavanNore

    23 apr 2017
    17
    0
    1
    Vrouw
    Echt he.. Ik vind het nu zoveel spannender als toen we voor het 'begonnen'. Hopelijk heb je snel een mooie test in handen!
     
  8. MamavanNore

    23 apr 2017
    17
    0
    1
    Vrouw

    Ik schreef toen ook onder een andere naam. En merk dat ik nu toch weer behoefte heb om dit te delen met andere dames. Ik voel mijn eisprong sinds ik bevallen ben heel goed, daarvoor trouwens nooit. Ik eet en leef gezond maar geniet ook nog steeds ( juist ) van het eten wat je als zwangere niet mag, haha.Spannend zeg.. succes!
     
  9. Joppie1

    Joppie1 Niet meer actief

    Wij zijn alweer een half jaar bezig. Eerste meteen raak. Tweede ook, maar dat werd een mk. En nu maar wachten. Begin me al voorzichtig zorgen te maken. Kun je nagaan hoe verwent ik ben
     
  10. Baby dream

    Baby dream Niet meer actief

    Die onzekerheid had ik ook vanaf dag 1 al dat we ervoor gingen. Een onderbuikgevoel. Ik wist gewoon dat het lang zou gaan duren. Ik moet morgen testen en als die negatief is gaan we alweer ronde 15 in voor een 2e kindje :(. Zo moeilijk om positief te blijven. Vertrouwen in je lijf raakt ook steeds meer op..
     
  11. Braam0

    Braam0 Fanatiek lid

    23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    Ik herken die onzekerheid heel erg! Het testen weer, ei afwachten.. Ons zoontje is nu 9 maanden en we zitten nu in de eerste ronde. Ik merk dat ik veel zenuwachtiger ben als bij de eerste! Enorm spannend.
     
  12. MamavanNore

    23 apr 2017
    17
    0
    1
    Vrouw
    Ach jee.. wat verdrietig. Nou ik kan het me goed voorstellen!
     
  13. MamavanNore

    23 apr 2017
    17
    0
    1
    Vrouw
    Wat een hoop lieve reacties, doet me goed, thanks meiden! Volgende week gaan we een weekendje weg met vrienden en eigenlijk wil ik testen.. ( kan ik wel een wijntje nemen, of niet.. ) Ik moet een paar dagen daarna ongesteld worden maar ergens wil ik mezelf ook niet gek maken want straks test ik iedere maand.. En hallo.. het is ronde 1 zeg maar dus ik vind dat ik zelf een beetje relaxed erin moet blijven..
     
  14. piscean

    piscean Fanatiek lid

    12 okt 2016
    1.354
    952
    113
    Spannend hè! Het blijft spannend, het is ook gewoon zo'n wonder, dat het überhaupt allemaal zo kan. Onze eerste is ook 1,5 en willen nu ook voor de 2e gaan. Hier ook heel spannend aangezien we bij de eerste langer dan een jaar bezig waren met helaas een aantal miskramen.

    Ik wens je heel veel succes en geluk!!
     
  15. Esther519

    Esther519 Actief lid

    16 feb 2016
    486
    326
    63
    Vrouw
    Noorden van het land
    Hoi meiden! Heel herkenbaar, hier ook een kindje van 1,5 jaar en nu in de eerste ronde voor een tweede. Ben mij veel meer bewust van alles wat mis kan gaan en dat het niet zo vanzelfsprekend is allemaal. Bij de eerste raakte ik direct zwanger na het stoppen met de pil, maar ga er nu niet van uit dat dat weer zo snel zal gaan. Leuk om jullie ervaringen te lezen en ik hoop op snel mooie testen!
     
  16. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ons zoontje is nu 2.5.. dat was in de 3e ronde raak! Met in de laatste maand zeg maar ovulatie testen gebruikt met direct resultaat.

    Nu ben ik in november gestopt met de pil.. we hadden zoiets van, we laten het op zn beloop, we zien het wel, geen ovulatie testen, gewoon erop zien komen.. wel spannend, want ik had zoiets van, wat als het nu heel lang gaat duren? Dat heb je niet voor het zeggen uiteraard.. maar het was direct raak, ben niet ongesteld geweest.. een verassing! Dat ging wel erg snel.. super blij uiteraard! Ik hoop voor je dat het snel raak is..
     
  17. Fawny

    Fawny Actief lid

    14 jan 2017
    117
    70
    28
    Vrouw
    Ook hier super herkenbaar! Ons zoontje is nu 2 en tijdens mijn zwangerschap heb ik ook hier op het forum meegekletst onder een andere naam.

    Ik merk ook echt dat ik het dit keer veel spannender vind. Bij mijn zoontje was het de eerste ronde meteen raak. Ik besef me heel goed hoeveel geluk we daarbij gehad hebben, mede door alle verhalen die ik hier voorbij zie komen. Dat maakt ook de onzekerheid zo groot.

    We zitten nu in ronde 1 en mijn hoofd zit helemaal vol met vragen waarop ik pas met verloop van tijd antwoord zal krijgen, haha!
     
  18. MamavanNore

    23 apr 2017
    17
    0
    1
    Vrouw
    Wat fijn dat er zoveel meiden zijn die in hetzelfde schuitje zitten! Hopelijk bij iedereen binnenkort een knaller van een test. Ik en mijn warrige hoofd waren niet zo lekker bezig. Ik dacht bij de action even 5 zwangerschapstesten in een doosje te hebben gehaald.. blijken het ovulatietesten te zijn, haha. Ik voel mijn eisprong heel goed dus voorlopig gebruik ik deze dus niet..Nog wel 1 test in huis en besloten deze volgende week te gebruiken voor ik het weekendje weg ga. Vind ik wel zo prettig om zeker te weten of ik wel of niet zwanger ben voordat ik de wijnfles open trek ;) Spannend allemaal, weer een heel bekend wereldje ook al ben ik me er deze keer een stuk meer bewust van, zo lijkt het.
     
  19. Katsje

    Katsje Fanatiek lid

    17 mrt 2017
    1.596
    828
    113
    Vrouw
    Ridderkerk
    Wat leuk om dit allemaalte lezen!!! Ik heb dus ook precies hetzelfde (alleen heb ik nooit eerder op dit forum gezeten). Ons dochtertje is 19mnd en we zitten nu in ronde 2 voor de 2e. Kan ook niet wachten omdat de eerste ook meteen raak was.
     
  20. skiwi

    skiwi Fanatiek lid

    15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Wij gaan over enkele maanden ook starten voor de tweede. Er zal een aantal jaartjes tussen zitten. Dus ik ben onzeker of ik het allemaal nog wel kan. En twee kinderen lijkt me zo anders dan 1. Kun je van die tweede net zoveel houden? En wat als er iets mee is? Zal het wel gezond zijn? En zal het wel lukken? Pfff. Ik ga er lang niet zo gemakkelijk mee om als bij de eerste. Al maakte ik me toen ook veel zorgen
     

Deel Deze Pagina