Werkdilemma

Discussie in 'De lounge' gestart door Treez, 20 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Treez

    Treez Niet meer actief

    Ik heb vandaag een enorm leuk sollicitatiegesprek gehad en van beide kanten zijn we enthousiast. Leuk bedrijf, leuke mensen en leuke taken. Nu bieden ze hele goede voorwaarden, waardoor ik nu voor de volgende keuze sta.

    Optie 1
    Mijn oorspronkelijk plan was daar starten voor 3 dagen per week als zzp-er of in loondienst (beiden mogelijk). Daarnaast start ik mijn eigen praktijk en op termijn ga ik daar 2 dagen werken en 2 dagen eigen praktijk. De afgelopen weken veel tijd gestopt in de start van mijn eigen praktijk en ben bijna startklaar.

    Optie 2
    Ik ga daar volledig werken ipv een eigen praktijk ernaast. Ik krijg de mogelijkheid om mijn eigen tijden in te delen, bijvoorbeeld enkel werken tijdens schooltijden. Ze kopen mijn studieschuld van mijn vorige werkgever af en ze betalen een opleiding die ik graag wil a 10.000 euro. In de toekomst meer mogelijkheden om opleidingen te volgen. Ik mag ook nog teamleider worden als ik dat leuk vind en er zijn ook nog mogelijkheden om in de toekomst mijn werk te combineren met het uitvoeren van wetenschappelijk onderzoek (dat vind ik leuk!).

    Ik weet niet wat ik moet kiezen. Wat zouden jullie doen? Mijn oorspronkelijke droom van een eigen praktijk voor nu opgeven en gaan voor de zeer aantrekkelijke optie 2 of...?
     
    Manque vindt dit leuk.
  2. Manque

    Manque Niet meer actief

    Ik zou voor optie 2 gaan. Een eigen praktijk is super, maar dat is ook mooi als je een stuk later in je carrière zit en jezelf verder hebt kunnen ontwikkelen (en al een naam hebt kunnen vestigen, een netwerk hebt opgebouwd etc.). Sowieso lijkt het me een kans om niet te laten schieten wanneer ze je studieschuld afbetalen en een andere studie bekostigen.
     
    Evanesco, Kolibrie, suus1983 en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Yvke86

    Yvke86 Fanatiek lid

    11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Ik persoonlijk zou voor optie 2 gaan.
    Ook omdat ze je opleidingsmogelijkheden bieden :)
     
    lies276 en Treez vinden dit leuk.
  4. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik zou ook optie 2 kiezen. En die eigen praktijk kan altijd nog in de toekomst.
     
    lies276 en Treez vinden dit leuk.
  5. NavyCrimson91

    NavyCrimson91 Niet meer actief

    Optie 2!
    Door de opleidingsmogelijkheden kan je later meer ervaren een eigen praktijk opstarten en je cliënten meer aanbieden.
     
    DastyQueen, lies276 en Treez vinden dit leuk.
  6. Schuurpapier

    Schuurpapier Niet meer actief

    Ja, hier sluit ik mij bij aan! :)
     
    Treez vindt dit leuk.
  7. Treez

    Treez Niet meer actief

    Ik ben daar gaan solliciteren met optie 1 in mijn hoofd en toen kwamen ze met dit super aantrekkelijke voorstel. Ik merk dat ik daar nu ook een lichte voorkeur voor hebben. Ik twijfel omdat ik het zonde vind van al het werk dat ik de afgelopen tijd heb gestoken in mijn eigen praktijk. Maar ook ben ik ‘bang’ dat ik optie 2 kies, omdat het een veiliger keus is en niet voor mijn andere droom durf te kiezen.
     
    Yvke86 vindt dit leuk.
  8. Treez

    Treez Niet meer actief

    Optie 2 klinkt ook wel erg mooi he :rolleyes:
     
    LaQueen en Yvke86 vinden dit leuk.
  9. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Je werk is nooit voor niks. Stel nou dat je over pakweg 10 jaar (ik doe zomaar een gooi he) alsnog je eigen praktijk wil/kan opstarten, heb je iig al een plan klaar liggen :D Ik zou ook voor optie 2 gaan.
     
    LaQueen, lies276 en Treez vinden dit leuk.
  10. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.411
    4.733
    113
    Ik zou voor optie 2 gaan. Al snap ik de twijfel heel goed.
     
    Treez vindt dit leuk.
  11. Manque

    Manque Niet meer actief

    Het is jammer van de tijd die je al hebt gestoken voor het realiseren van je grote droom, maar aan de andere kant: die is niet overboord he :) Die praktijk kan er nog steeds komen, maar misschien iets later, wanneer je nóg beter uitgerust bent op het gebied van kennis en ervaring.

    Maar welke van de twee het ook wordt: het zijn beide prachtige mogelijkheden die je verder gaan brengen :)
     
    Treez vindt dit leuk.
  12. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Treez vindt dit leuk.
  13. Treez

    Treez Niet meer actief

    Ik werk in zorgland. Over tien jaar zijn alle regels minimaal 20 keer gewijzigd :p. Ik snap je punt wel hoor. Mijn man zegt hetzelfde. Deze opleidingskans krijg je misschien nooit meer en een eigen praktijk kan je ook over tien jaar starten. Het is alleen zonde van de tijd en het geld wat ik al geïnvesteerd heb en de best wel toffe ideeen die ik al heb.
     
  14. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    Optie 1. Dat is je droom.

    Optie 2 is natuurlijk ook heel mooi maar stel nou dat het uiteindelijk toch niet zo bevalt. Dan moet je weer van vooraf aan beginnen met je bedrijf opstarten.
    Mocht het wel bevallen bij dat bedrijf (meer dan eigen praktijk) dan is er misschien een mogelijkheid om alsnog daar in dienst te gaan, mocht je dat over een tijdje willen.

    Succes! Het zijn beide hoe dan ook hele mooie kansen.
     
    Treez vindt dit leuk.
  15. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Absoluut optie 2
     
    Treez vindt dit leuk.
  16. Treez

    Treez Niet meer actief

    Mooi gezegd.

    Ik heb het mede aan jou te danken dat ik hier gesolliciteerd heb. Na mijn laatste biecht-pb aan jou was ik zo klaar met het verzwelgen in zelfmedelijden dat ik mijn cv in een impulsieve bui naar dit bedrijf heb gestuurd.
     
    DastyQueen, spruitje80, LaQueen en 8 anderen vinden dit leuk.
  17. Manque

    Manque Niet meer actief

    Meen je dat nou? Wat goed! :D
    Soms is het gewoon een kwestie van doen he... Dat inspireert mij ook weer. Thanks ;)

    Ik ben erg blij voor je, dat je deze stap hebt gezet!
     
    JosjeM vindt dit leuk.
  18. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Mee eens. En om deze reden zou ik ook voor optie 2 gaan.
     
  19. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Dit is echt geweldig :D
     
    JosjeM vindt dit leuk.
  20. rums

    rums Niet meer actief

    Ik persoonlijk zou voor optie 2 gaan. Want ik zou dan uiteindelijk altijd nog als zzp'er kunnen starten. En een opleiding a 10.000 euro hoest je ook niet zomaar even op
     

Deel Deze Pagina